Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2

L4r5

Anbefalte innlegg

Før snakket jeg nesten feilfritt US English, nå snakker jeg med pinoy-aksent. Flaut. Må lære dama norsk så jeg ikke blir skadet for livet.

Å snakke engelsk er jeg ikke så glad i. Når jeg drikker (bare en øl eller to hjelper) så blir jeg flinkere da, for da tør jeg, så jeg er nok flinkere enn jeg tror.

For to år siden så var det utenkelig for meg å holde en lengre samtale på engelsk gående, men så startet jeg instagramkontoen min og etter ett år så sluttet jeg å be folk korrekturlese det jeg skulle poste. Nå poster jeg i vei, og har da snakket med en engelsk fyr i noen dager. Og jeg er ei en felleschat på Kik med folk fra hele verden. Noen feil dukker det jo helt klart opp, men har sluttet å bry meg.

"By the way, I only mention it because you do, but your English is actually very good. You communicate so easily. And expressively. It's like talking to a native speaker. This is the Internet, a few grammar mistakes are the norm, even in your own language."

Jeg er fornøyd.

Endret av Overmoden2.0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Listen er lang over idiotiske ting han finner på. Her er noen eksempler:

Portforbud for alle under 18 år etter klokken 22.

Skuddpremie på narkolangere.

Trebarns-politikk, en variant av Kinas tidligere ettbarns-politikk.

Arrestasjonskvote for politiet. Hvert distrikt må arrestere så-så mange hver dag.

Dødstraff for narkotikasmugling, voldtekt, ran, og drap.

Stort sett så elsker befolkningen han. Det er så mye trøbbel her nede at de ser på han som en reddende engel. Alle presidenter før han har vært medlem av en politisk elite. Han er "en av folket".

Jeg lever i en "bubble world", som kjæresten min så fint kaller det, så jeg ser ikke all elendigheten. Kanskje jeg hadde tenkt annerledes om jeg var i deres situasjon.

Du trenger ikke å måtte se elendigheten for å forstå at de tiltakene gjør vondt verre.

Brexit, Duterte og Trump viser bare at "folket" har ikke peiling. 

Lenke til kommentar

Pest eller kolera.

Da tror jeg at jeg velger pest. Kolera kan drepe deg i løpet av tjuefire timer. Pest er normalt sett enkelt å behandle med antibiotika og har et lenger forløp så man har større sjanse til å sette i gang behandlingen i tide.
Lenke til kommentar

Pest eller kolera.

Da tror jeg at jeg velger pest. Kolera kan drepe deg i løpet av tjuefire timer. Pest er normalt sett enkelt å behandle med antibiotika og har et lenger forløp så man har større sjanse til å sette i gang behandlingen i tide.

Du gjør et godt argument for pest. Men om noen få år har dagens overforbruk av antibiotika gjort den ubrukelig. De fleste bakterier vil være antibiotikaresistente. Pesten vil få herje fritt. Mulig jeg da går for kolera. 

Lenke til kommentar

Noober CS:GO. Fyfaen så dårlig det går ann å være. Har fått lånt pc ut sommeren og det ble jo helt klart første spillet som ble testet ut, men gøy er det. Og så må jeg jo være såpass klein at jeg skryter over at jeg satt inn en harddisk fra den ene PCen til den andre. For det var stort for en som meg :p

• Liker 2
Lenke til kommentar

Skurupu: Du slår meg som en som liker å følge med på spennende romfatrsnyheter og sånn. Har du sjekka ut en YouTube-kanal og FaceBook-gruppe som heter TMRO (uttales Tommorrow)? De har ukentlige liveshow med romfartsnyheter og podcasts. Anbefales på det sterkeste.

Drives av et ektepar som begge jobber for SpaceX. Han er den som er hovedansvarlig for livecastene til SpaceX og hu jobber bare som barista i kantina deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...