Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2

L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å sette ting litt i perspektiv, så kommer jeg med en anekdote:

En kollega og venn av meg fikk barn med kjæresten sin for rundt ett år siden. Det skjedde noen komplikasjoner, og både mor og barn måtte være på sykehuset mye lengere enn antatt. Dette kostet han over 200.000 norske kroner.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Burde jeg gifte meg for å gi dama sykeforsikring?

Hun er helt uten forsikring nå, og jeg er bekymret for at det skal skje henne noe. Dersom vi gifter oss kan jeg føre henne opp som en av mine "dependents".

Ja gift deg med jenta di du Skurupu, hvis ho blir syk da blir det fort dyrt for deg da 

lalala...jeg vil sove :( . Par timer til senga og gleder meg. Trøtt på jobb jaja.

Skal du ikke slutte med den natte vakten snart Rolf :hm:

Lenke til kommentar

Om vi skulle gjort det, så måtte det blitt i Norge. Her nede er det ulovlig å ta ut skilsmisse.

Så jeg har i hvert fall god betenkningstid. Trur ikke vi drar til Norge igjen før et stykke ut i 2017. I mellomtiden får jeg se etter en rimelig forsikring. Trenger vell ikke benytte de beste sykehusene.

Og selv om det skulle være bare på papiret, så er det fremdeles skummelt å gifte seg. Føles veldig voksent.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Trur du tenker på India. Men joda, folk her nede har enorme familier. Ikke uvanlig å få 5-10 barn. Ingen har forventninger om noe ekstravagant, bare de blir invitert.

Det er flere på jobben som har giftet seg hos borgemesteren for å få papirene i orden, også skylder de bruden et skikkelig bryllup til senere. :)

Lenke til kommentar

Burde jeg gifte meg for å gi dama sykeforsikring?

Hun er helt uten forsikring nå, og jeg er bekymret for at det skal skje henne noe. Dersom vi gifter oss kan jeg føre henne opp som en av mine "dependents".

Har du vurdert å bare betale for sykeforsikringen hennes? 

Lenke til kommentar

Trur du tenker på India. Men joda, folk her nede har enorme familier. Ikke uvanlig å få 5-10 barn. Ingen har forventninger om noe ekstravagant, bare de blir invitert.

Det er flere på jobben som har giftet seg hos borgemesteren for å få papirene i orden, også skylder de bruden et skikkelig bryllup til senere. :)

No sweat, lønner seg vist å ikke bruke så mye på brylluppet:

Economists at Emory University, Atlanta, looked at 3,000 Americans and found an inverse correlation between money spent on a wedding and how long the marriage lasts. Those who spent less than $1,000 had divorce rates 53% below average, while those who spent more than $20,000 had divorce rates 46% above average.

On the other hand, the more people that watch you get married, the more successful your marriage is likely to be. Randy Olson, a Ph.D. student at Michigan State, found that couples who marry in front of more than 200 people are 92% less likely to get divorced than those who have only a couple of witnesses. Olson found more generally that as the number of guests increased, the likelihood of divorce decreased.

http://qi.com/infocloud/marriage

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...