Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2

L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjukehuskaffe er ofte begredelige saker. Har satt fra meg mer enn én kopp jeg ikke klarte å fullføre. Sikkert ikke reingjort siden Borten-regjeringa.

Nå er dette sykehus-hotellet da. Så er jo ikke sykehuset som styrer det, men et selskap som har et hotell i sykehuset og samarbeider..

Vi bodde på sykehuset de første dagene, og det var kaffen veldig grei. Men den maskinen her på hotellet er jævlig.

Lenke til kommentar

Har aldri hatt jobb før annet enn praksisplass via nav. (Nå sist ser jeg var på Coop Prix i et halv år) men siden da har jeg ikke hatt noen kroner. Har jeg da rett på noen form for penger fra NAV? Er kjipt å ikke ha noen form for inntekt. Har søkt på jobber men enda ikke fått noe.. Leter også etter lærlingplass da jeg ble ferdig med salg, service og sikkerhet i fjor men har enda ikke funnet det så da går jeg hjemme desverre.. Så har noen en ide om jeg i det hele tatt har rett på noen form for stønad?

Lenke til kommentar

Du har da rett på hjelp fra sosialen.

De kan hjelpe deg med livsopphold iallefall.

Søk om sosialstønad på nav :)

Hm i guess i can try. Takk! Er lite fan av å ha noe med NAV å gjøre men er kjipt og ikke ha noe. Men samtidig føler jeg ikke for å drive med et papirhelvete med mer for å få fra dem heller. Tror jeg heller finner en annen løsning. Endret av Quakecry
Lenke til kommentar

Du skal da ha rettighetene dine du som andre, hva pokkern. Her går det et hav av utlendinger, bomser og kjerringer på stønad fordi de ikke gidder jobbe, og så skal ikke du få din rett? En som prøver og vil jobbe, skulle da bare mangle.

Tror ikke du trenger bekymre deg for papirmølle, de skal hjelpe deg med hva du skal fylle ut og sånt. Gå og snakk med dem. 

Lenke til kommentar

Du skal da ha rettighetene dine du som andre, hva pokkern. Her går det et hav av utlendinger, bomser og kjerringer på stønad fordi de ikke gidder jobbe, og så skal ikke du få din rett? En som prøver og vil jobbe, skulle da bare mangle.

Tror ikke du trenger bekymre deg for papirmølle, de skal hjelpe deg med hva du skal fylle ut og sånt. Gå og snakk med dem.

Nå vet vi jo ikke hva han har gjort for å få jobb, og det høres ikke ut som han lider noe nød. Hvis han bor hos foreldrene sine og får mat og klær der, så hadde jeg aldri rådet noen til å gå til NAV "fordi han skal ha det han har krav på".

Lenke til kommentar

(...)

Tror ikke du trenger bekymre deg for papirmølle, de skal hjelpe deg med hva du skal fylle ut og sånt.

Yeah, about that...

"Skal" er definitivt rette ordet. I praksis så er det ikke bestandig de gidder.

Lenke til kommentar

Nå vet vi jo ikke hva han har gjort for å få jobb, og det høres ikke ut som han lider noe nød. Hvis han bor hos foreldrene sine og får mat og klær der, så hadde jeg aldri rådet noen til å gå til NAV "fordi han skal ha det han har krav på".

Men hvor lenge hadde du orket å bo hos mamma og pappa som voksen? Hvordan hadde du ordnet det med privatliv, hvis du f.eks. mot formodning hadde kjæreste som syns det var kult med en voksen som bor hos foreldrene? Tror du foreldrene liker å finansiere en voksen persons forbruk av mat, klær, tannlege, lege, ev. medisiner - og skal man bare sitte hjemme og mure seg inne, tror du det hjelper på jobbsituasjonen? Nei, hver og en får velge som de vil, men jeg anser det som mest fornuftig å "gå på NAV".

Lenke til kommentar

"Å gå på NAV" er en helt vanlig ytelse i det norske samfunnet, og burde brukes når det er nødvendig. Det er ikke riktig at bare utlendinger og latsabber er på NAV-ytelse. Du må se på deg selv, ikke hva "alle andre" gjør. Det er ditt liv. Kan du få dagpenger av dem, gjør det.

Du belaster ingen sine "skattepenger", budsjettet er der uansett, det endres ikke basert på hvor mange som får støtte.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...