Skurupu Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 "Har ikke tenkt over at jeg er bifil". SEI 21 år. Er det så rart? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061 Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 (endret) Hva om dem både er søt og sexy? De er en myte. Særlig de som også har hodet med seg. Endret 17. juni 2016 av Bruker-360061 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Jeg er både søt, sexy og smart. 1 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 (endret) Jeg er både søt, sexy og smart.Da er du en av få Pix i RPP! ----- Ferdig i jaccuzien (?) nå, bare drikke litt mer øl før kvelden tar meg Endret 18. juni 2016 av j-- Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Vært på homseklubb i natt. Var jævla morsomt. Og til og med lesber elsker skjegget mitt. Hurra. Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Vært på homseklubb i natt. Var jævla morsomt. Og til og med lesber elsker skjegget mitt. Hurra. Copy Billy Gibbons Dusty Hill, sitt skjegg. Lenke til kommentar
Overmoden2.0 Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 (endret) Kattungen vår hadde stukket av, og noen postet i en gruppe på Facebook at de hadde funnet den. Jeg Googlet adressen og begynte å gå. Vi måtte gå ett stykke, ca 1-1,5 km for å så oppdage at kartet viste feil, og huset lå ca 100 meter fra huset vårt. Takk Google. Endret 18. juni 2016 av Overmoden2.0 1 Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Husket noe som er gjemt bokstavelig talt over 1100 kilometer unna. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Følte meg litt stolt da jeg bestilte kylling på Tagalog. Greit nok, den frasen er innøvd. Men da servitøren spurte hvilken del av kyllingen jeg ville ha, så klarte jeg å svare på det også! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061 Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Ja, det er et spørsmål, egentlig. Hvor langt kommer du med engelsk der nede? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 (endret) Er ikke vits å lære Tagalog overhodet. Og jeg tar det heller ikke så seriøst. Plukker opp det jeg kan. Så og si alle kan engelsk, og jobber man i butikk så er det påbudt. Engelsk blir sett på som status her, og det er veldig vanlig blandt rike familier å kun snakke engelsk hjemme, slik at barna lærer seg det tidlig. Når man hører filippinere snakke med hverandre, så bytter de mellom Tagalog (eller et av de andre språkene her nede) og engelsk midt i setninger. Det er helt merkelig å høre på. Lokale språk er sett på som primitive i forhold til engelsk. Det er fascinerende å oppleve et språks død på nært hold. Skjer vell med norsk til slutt også. Endret 18. juni 2016 av Skurupu Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2016 Filippinene var jo lenge et amerikansk protektorat, så burde neste være forventa at det å kunne engelsk er utbredt. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Det hadde vært rart å sett hvordan det er et par tusen år fram i tid, hvordan spræk det er da. De snakker sikkert et forenklet sms språk verden over med mye rester av Engelsk i. Lenke til kommentar
Overmoden2.0 Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 I Sri Lanka så er det og mye engelsk. Og foreldrene snakker engelsk med ungene og blander litt noen ganger, men i Sri Lanka er det jo to språk og så det gjør jo at alle kan kommunisere med alle. Men det er og litt klasse. For ene søstra til min stefar er veldig fattig, og ingen av de kan et kvekk engelsk. Ikke ungene som går på skolen heller. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Akkurat kommet hjem fra jobb. Knertet en øl. Klokken er 07. Bacon ligger til tining. Vekker dama om en halvtime så hun kan steke det til meg. Livet er ikke så verst. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Så enig, så enig. Selv har jeg akkurat satt meg ned med Metallicas "S&M" på ørene, mett på Sjurburger, og koser meg med en øl. Så nå blir det vel å lese til jeg sovner, tenker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå