Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slike folk som snakkar om cisgender, sexism meg her og der, mansplaining og manspreading OG DET EINE MED DET ANDRE. Finst dei folka på ekte? Eller er det berre ein karakter internett har funne opp?

De finnes i virkeligheten også. Dessverre.

Vi har noen feminazier på forumet også forresten. (Ikke be meg nevne brukernavn. Det er det ingen vits i. Fører ikke noe bra med seg.)

 

Edit: Et par IRL-sitater jeg har hørt er bl.a. at om en kvinne har drukket og har sex så har mannen voldtatt henne (uavhengig om han har drukket selv), om en mann lyver til en kvinne for å få sex er det voldtekt, menn kan ikke bli voldtatt (pga. ereksjon eller noe?) und so weiter, und so weiter.

Endret av L4r5
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å kritisere ordet cisgender er som å kritisere ordet heteroseksuell...

 

Sexism betyr bare kjønnsdiskriminering på engelsk, hverken mer eller mindre. Å bruke det på norsk er selvsagt unødvendig når vi har adekvate endemiske lingointrinsiske substitutter, spesielt når enkelte tror det har noe med sex å gjøre. Engelsk har også "ableism", diskriminering av folk som ikke er able, altså folk som er disabled, altså "diskriminering av funksjonshemmede".

 

Jeg har tidligere nevnt bruken av ordet på norsk: Sexisme høres på norsk ut som en kunststil, slik som modernisme og kubisme.

Endret av Emancipate
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Feirer en måned rusfri på perm med en kald pils i hånda!

 

Kanskje feil måte, men jeg har jo ikke tenkt å bli rusfri så ja.

Gratis du :green:  :green:  :green:  :green:

 

Hvorfor påpeke at du da er rusfri? Om jeg går en mnd uten alkohol så sier jeg ikke at jeg er rusfri.

Trur ikke han mente øl.

Lenke til kommentar

 

Slike folk som snakkar om cisgender, sexism meg her og der, mansplaining og manspreading OG DET EINE MED DET ANDRE. Finst dei folka på ekte? Eller er det berre ein karakter internett har funne opp?

De finnes i virkeligheten også. Dessverre.

Vi har noen feminazier på forumet også forresten. (Ikke be meg nevne brukernavn. Det er det ingen vits i. Fører ikke noe bra med seg.)

 

Edit: Et par IRL-sitater jeg har hørt er bl.a. at om en kvinne har drukket og har sex så har mannen voldtatt henne (uavhengig om han har drukket selv), om en mann lyver til en kvinne for å få sex er det voldtekt, menn kan ikke bli voldtatt (pga. ereksjon eller noe?) und so weiter, und so weiter.

Det er jo en grunn til at ingen tar feminisme i den vestlige verdenen anno 2016 seriøst. Uten at jeg skal starte en diskusjon.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...