Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Var en tur i Oslo i helgen. På vei hjem fra utestedet da jeg tuslet hjemover, ble jeg fysisk stoppet av 1 tigger som ville ha penger, så 3 stk slosskamper og ble truet av en tilfeldig kar fordi jeg gikk for nærme han.

 

¯\_(ツ)_/¯

 

Holder meg til Trondheim, tror jeg.

Sånn er det i Bergen og. Kanskje jeg og burde bare dra ut i Trondheim. Litt langt å reise, men det er tryggere?

Neppe. Så fort noen trøndere får høre at du er Søring er du fritt vilt

 

Ikke opplevd det i byer med høyt innhold av studenter. Dvs. Trondhjem, Steinkjer, Levanger …

 

Da er det verre med småsteder som Orkanger.

Lenke til kommentar

Fascinerende. For en uke siden ble tiggerne her i byen hanket inn av politiet pga narkosalg. Vært en rolig uke etter det. Men nå er de ute igjen, og har tydeligvis byttet ut den gamle bilparken sin med fine Audier. Hill dem.

 

Syns forøvrig ingen av dem ser spesiellt fattige ut. Alle rumenerene er jo kjempetjukke. Så en kar i Oslo han var så tjukk at han måtte løfte på magen når han skulle flytte seg. Seriøst.

 

Har noen skikkelige "babushka" damer i Drammen også. Også sitter de alltid og kjefter på hverandre på mobiltlf med koppen foran seg.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

 

Har vi noe godt, norsk ord for "photoshoot"?

" Vi skal ha fotografering kl 1700"

 

Går ikke det?

 

 

 

Det er den mest riktige fornorskingen.

Kilde: Mange år som fotograf samt samboer med fagbrev i fotografi og flere års erfaring innen yrket.

 

Hmm. Usikker på om jeg selv ville sidestilt fotografering med photoshoot. Føler fotografering sånn sett blir en paraplybetegnelse, men jeg er ikke proff fotograf, så hva vet vel jeg.

 

 

Har vi noe godt, norsk ord for "photoshoot"?

Skal du på photoshoot for SK2016?

 

Nei, bursdagsgave til fatter.

Lenke til kommentar

Som det sikkert fremgår av signaturen min så er jeg på jakt etter leilighet. Kom over den perfekte leiligheten. Og den ligger bare noen hundre meter fra der jeg bor nå. På toppen av det hele er det kun fire dagers overlapp fra oppsigelsestiden her. Kunne ikke beregna det bedre om jeg hadde prøvd. Var egentlig forberedt på å dumpe alle tinga hos familie og så dra på "familieturné" et par uker. Vi har familie på alle kanter av landet sør for Trondheim. Skal vi på familiebesøk er det minimum to og en halv time reise til den nærmeste. Er ganske greit egentlig. Da plages vi ikke av stadige besøk. Da jeg var liten bodde bestemora mi vegg i vegg med oss. Jeg hadde aldri i verden takla å bo så nærme familien. Jeg vil ha fred.

 

Visning på den nye leiligheten er i kveld klokka ni. Kryss fingrene for meg.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Hmm. Usikker på om jeg selv ville sidestilt fotografering med photoshoot. Føler fotografering sånn sett blir en paraplybetegnelse, men jeg er ikke proff fotograf, så hva vet vel jeg.

Ikke så mye tydligvis. :p

Ordet "fotografering" brukes både om selve handlingen, altså å ta bilde, og det tidsbestemte arrangementet.

Lenke til kommentar

Jeg gjorde en del research. Googla den setningen, og fant hele subtitles-fila der det sto hvilken episode det er fra. Season 8-ep18.

SÅ lasta jeg ned den episoden, det er helt i starten. Slik er dialogen:

 

Phoebe: "Can I bring someone to the party?"

Chandler: "oh who is he?"

Phoebe: "His name is Parker, I met him at the dry cleaners"

Chandler: "Oooooh, did he put a little starch in your bloomers?"

 

*latterboks-publikum*

 

Den siste der ble altså stivelse i ømømsene dine...Det kan ha vært en typo og det skulle stå stivelse i sømmene dine..men gir fortsatt ikke mening. Bloomers er svære truser damer brukte på 1800-tallet med en "blomst" nederst på hver fot. Så hensikten var nok å mobbe henne fordi hun bruker noe så gammeldags som en dry cleaner. Og i tillegg gi en liten seksuell innuendo.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...