Bytex Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 (endret) Jeg geocacher aldri alene. Alltid med en venninne. Så det blir en sosial greie for meg. Koster ingenting. Men du KAN betale. Det er tonnevis av caches rindt i byene, er som å gå på skattejakt mens man går tur. Jeg liker det. Trenger hverken taktikk eller intro kurs heller. Endret 22. juni 2015 av Bytex Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 Trenger da ikke intro kurs, er et gratis tilbud fra folk som vil dele gleden de har med å spille ingress Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 Kan ikke komme på at jeg betalte et rødt øre da jeg drev på med geocaching på Steinkjer, men ymmv. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 Neida, du kan betale men det er ingen krav om det i det hele tatt. Det blir mere som å sponse nettsida som driver hele greia på verdensbasis. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 Hva er greia med ingress/geocaching? Lasta ned appen, men hvorfor skal jeg ha den? Lenke til kommentar
multisync Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Haha, testet Ingress nå i kveld, hundeluftingen ble plutselig litt greiere. Misliker egentlig sterkt å gå tur med hund for luftingen sin del, ble jo til og med en lengre tur en jeg vanligvis gidder å gå også for å komme til flere portaler. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 (endret) Samme med geocaching. Du finner en, også er det 3 til innen 500 meter rekkevidde, så du tar de også, og da kan man jo ta de som er rett borti der også, og de der oppe..og vips har man gått 3-4km og fått bruke observasjons hjernen i samme farta, siden du må lete etter en fysisk boks med en papirlogg inni på koordinatet, hjulpet av hint-pics eller tekst. Jeg bruker c:geo appen. Endret 23. juni 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Kea Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Jeg har hatt lyst å spille begge deler, men kan ikke av forskjellige grunner. Men så igjen, så foretrekker jeg å la spill o.l. ligge igjen hjemme når jeg går ut. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 (endret) geo er egentlig ikke et spill som ingress er. Man leser ikke masse tekst, selv om alle cacher har en lengre beskrivelse av stedet eller området for de som vil lese litt. Bare følger GPS'n til de forskjellige stedene der folk har gjemt en liten boks eller eske et sted. Det er forskjellige type cacher, noen er av typen "mystery cache" der man må løse en gåte eller oppgave for å finne hintet eller neste koordinat. Noen er multicacher som er en del av en hel rekke cacher som henger sammen. Boksene har ofte magneter festet på seg så de ligger under en benk eller på baksiden av en strømboks e.l. Det er også en regel om å ikke lage cacher innen 150 meter fra hverandre, så man finner ikke 30 stk på et sted. Det er veldig populært å gjøre multicacher når man kommer til en ny by f.eks., da blir du ofte guidet gjennom byen til de mest kjente plassene mens du cacher, siden du starter på #1 og fortsetter til #2. Men det vanligste er enkeltcacher. Logger også at du har vært der i appen så det vises på nettsida på profilen din hvis du eller noen andre vil se det i etterkant. Her er et utsnitt fra oslo sentrum. Det er veldig utbredt i byer over hele verden. Ofte er de midt i byen skjult under en ben eller i et hulrom på en statue e.l. Også bør man prøve å ikke være alt for obvious så ikke folk som ikke vet hva du driver med går og ser hva som var der og tar den med seg. Endret 23. juni 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Kea Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Det høres jo morsomt ut når man kommer litt inn i det, men jeg tviler på at det er så mye å finne her jeg bor. Liten, avsidesliggende "by" med få innbyggere. Så er jeg ikke særlig kreativ eller eier retningssans heller, så selv om jeg var midt i smørøyet, tviler jeg på at jeg hadde fått særlig utbytte av det. Kan prøve det en gang jeg er et sted det faktisk bor folk, og de hvordan det går. Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Siste arbeidsdag før ferie, fint vær, Køben i morgon, Roskilde til helga. Nei, ABSOLUTT alt suger visst ikkje pung likevel. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Geocaching er gøy når man finner cachen, ikke fult så gøy når man kryper rundt i skauen og ikke finner noen ting. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 (endret) Hvilken app er best til det da? Har ingress, men ikke prøvd enda. Høres egentlig ganske morsomt ut. Ligger det ting på de stedene i virkeligheten man skal finne? Endret 23. juni 2015 av BananLaks Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 (endret) C:geo bruker jeg. Trykker på live map så finner den alle cachene i nærområdet på kartet og du kan følge pil eller vanlig gps navigasjon osv.Og ja det ligger en fysisk ting med en form for logg i som man skriver seg inn i. Kan være hva som helst men oftest plastbokser eller sylindere. Kjekt å ha med penn/tusj selv da det ikke er plass til det i cachene. Nanocaches er like store som en fingernegl de er litt utfordring å finne.Ligger også ofte småting folk legger igjen i boksen. Man kan også lage en cache bug som er en fysisk ting folk skal ta med seg og ta bilde av dit den kommer. Venninna mi har en tøy llama som reiser rundt i hele verden nå. Hvem som helst kan lage en cache og sette den på kartet, men det er visse regler som at det skal være en vedlikeholdt logg, boksen må ikke bli ødelagt av vær, og ikke være så lett synlig at folk plukker den med seg som ikke vet hva det er. På steder med mye folk kan det være en issue, da folk blir nysgjerrige hvis du krabber rundt en benk, tar noe, og setter det tilbake igjen. Kan også være en måte å treffe folk på, sist vi var i oslo så vi to stk som peila seg inn på samme cachen som oss rett over gata, og ble stående og snakke litt. De var fra frankrike. Endret 23. juni 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Nei, får vel se å komme meg ut og høste rabarbraen, det er jo St. Hansaften, for pokker! Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Nei, får vel se å komme meg ut og høste rabarbraen, det er jo St. Hansaften, for pokker! Hvordan går det med jobbinga for tiden? I følge dine poster her og på Facebook ser det ut som om du lever det glade liv. Du har jo faktisk tid til å være ute i sola, når jeg kommer hjem har sola gått ned. Fikk ei lita halvtime da jeg kom hjem i går, men sola ble borte igjen like fort som den kom... Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Første tur ut av sykehuset på to uker. Skal besøke noe familie grunnet bursdag. Føles rart. Når man er inne på sykehuset, er det som om alt står stille og verden utenfor eksisterer ikke. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 (endret) Blir vel som å være i fengsel på en måte. Du lager alle rutiner ut fra barnet ditt og tenker ikke på noe annet. Endret 23. juni 2015 av Bytex Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Første tur ut av sykehuset på to uker. Skal besøke noe familie grunnet bursdag. Føles rart. Når man er inne på sykehuset, er det som om alt står stille og verden utenfor eksisterer ikke. Hvordan går det med lillemor? Fremdeles respirator? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå