Datasmurf Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Jeg gir opp gramatikk og rettskriving... Selv om det er hele en dag og 7 timer til jeg trenger det. Skjønner hva du mener, men trøst deg med at det tross alt står "bare å" og ikke "å bare". Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Hva er galt med å skrive å bare være? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Nå er jeg ikke hundre prosent sikker, men vi lærte på VGS at man ikke skulle bruke "å" foran ord som "bare", "ikke" etc. Så i stedet for å skrive "å bare være", burde man skrive "bare å være", og i stedet for "å ikke kunne ditt og datt", burde man skrive "ikke å kunne ditt og datt", og om setningen ser rar ut, burde man finne noe annet å skrive slik at man slipper å sette "å"-en foran. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Den var selvsagt, frustrert, men det var også derfor jeg gikk for at du kunne trøste deg med at de skrev "bare å" i stedet for "å bare". Å / og-feil er selvsagt i tabloider. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Nå er jeg ikke hundre prosent sikker, men vi lærte på VGS at man ikke skulle bruke "å" foran ord som "bare", "ikke" etc. Så i stedet for å skrive "å bare være", burde man skrive "bare å være", og i stedet for "å ikke kunne ditt og datt", burde man skrive "ikke å kunne ditt og datt", og om setningen ser rar ut, burde man finne noe annet å skrive slik at man slipper å sette "å"-en foran. https://no.wikipedia.org/wiki/Splittinfinitiv 1 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Aha. Vel, jeg går for en konservativ bruk av "å", og velger å bruke "å" etter "bare", "ikke" etc. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2016 Det har ikke noe med å være konservativ å gjøre. Det handler om å være sær. 4 Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Hvordan fjerne søvnringer under øya? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 (endret) JC har sett på Monaco Formel 1 Jeremy Clarkson @JeremyClarkson 40m40 minutes ago A man has driven round a town slightly faster than some other men. Endret 29. mai 2016 av Bytex 1 Lenke til kommentar
Coa Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Hvordan fjerne søvnringer under øya? Sminke og søvn. Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Hvordan fjerne søvnringer under øya? Sminke og søvn. Har ikke tid til søvn, og sminke.. Da må jeg kalle ei vennine. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2016 Plastpose over hodet. Husk strikk rundt halsen. Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 (endret) Plastpose over hodet. Husk strikk rundt halsen. Slik at man drar blikket bort i fra søvnringene og mot de blåe leppene isteden? Digg, shortsene mine i fra i fjor er for store til meg i år. Endret 29. mai 2016 av Dr Jones Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Etter nok en masete pop-up ad om WIndows 10 har jeg gitt opp og installert det for å se hvordan det er ift. Windows 7. Så langt ser det iallfall bra ut. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Ja ser ingen grunn til å ikke gjøre det. Win 10 er som Win 7 bare forbedret. Og du kan bruke DX12 i spill. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Ja ser ingen grunn til å ikke gjøre det. Win 10 er som Win 7 bare forbedret. Og du kan bruke DX12 i spill. Men de fjerna Win XP-mode, noe som irriterer meg, siden jeg bruker det en del for gamle spill. DOSBox hjelper ikke for alt. Jeg har prøvd i over et halvt år å få PM97 til å fungere på laptopen min med Win10. Det fungerer utmerket på den stasjonære med Win7. Det har ikke noe med å være konservativ å gjøre. Det handler om å være sær. Potet, pottit. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 (endret) Du skal nå være sær uansett, smurf Trenger ikke Win XP emulering når du kan legge inn Win98 eller whatever på Virtualbox. Med virtualbox får du i tillegg brukt all hardware, i motsetning til den win xp-modusen. Endret 29. mai 2016 av Bytex 1 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Det krever hakket mer av meg. Som å finne CD-en med Win98 (den ligger i en eske et sted sammen med 95, ME, 98 SE, og disketter for div. DOS-shell og 3.1). Synes XP-modusen fungerer flott. Og ikke bare for spill, men en del programmer jeg har fra 90-tallet som absolutt ikke har villet fungere etter XP-tiden var omme. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Okei så exen og dattera mi har besøkt meg et par ganger i uka siden jeg ble innlagt. Men hun tråkka feil og knuste ankelen og må opereres og være sengeliggende i lang tid framover. Og jeg har jo ikke lov til å besøke dem fordi mora hennes har satt opp besøksforbud mot meg fordi jeg er sjuk (exen hadde fortalt at jeg var innlagt og fikk hjelp). Så da får jeg verken sett dattera mi eller exen på mange uker, kanskje opptil et par måneder. Dette er jævlig kjipt. Føler alt går imot meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå