Overmoden2.0 Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Og alt bare for at jeg nevnte vegansk pizza og kuis i samme setning. Sorry folkens. 4 Lenke til kommentar
Coa Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Godt å se at det fortsatt ikke finnes en mer hårsår og skrøpelig gruppe mennesker enn smågutter som tror de en mandige menn fordi de spiser kjøttdeig fra Rema. Oh snap! Da jeg var barn gikk de svake av oss etter det mest sårbare punktet; manndommen. Godt å se at det samme gjelder selv om skolegården er byttet ut med nettforum. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 (endret) Godt å se at det fortsatt ikke finnes en mer hårsår og skrøpelig gruppe mennesker enn smågutter som tror de en mandige menn fordi de spiser kjøttdeig fra Rema. Og hvordan vil det gjøre det deg mer mann og ikke innta animalske proteiner og fettsyrer? Hva har det å være mann med denne diskusjonen egentlig? Prøvd å spise indrefilet/Entrecôte/burgere/pizza osv? mye kjekke greier man kan kose seg med, Endret 22. mai 2016 av Primer4 1 Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 SNOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORK Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 5 min fra DOOM4, hadde jeg sagt til beste kompisen min jeg har blitt vegetarianer veganer. Da hadde han sagt til meg har det rabla fullstendig for deg Vegetarianer ELLER veganer? Det er to ganske forskjellige ting. Og om han hadde synes det hadde rabla fullstendig for deg, sier jo det mye om hans syn på dyr - glad det er din venn og ikke min Det er jo galskap å ikke drepe uskyldige vesener mener jeg. Jeg hadde heller reagert om en veganer hadde begynt å spise kjøtt og animalske produkter igjen - DET hadde fått meg til å lure på om det hadde rabla for vedkommende. Har ingenting til overs for slike, selvom det alltid er noen som går "all in", blir veganere - og det varer et par måneder. Det sier litt om hvor lite viljestyrke de har, og at de ikke egentlig vil bli veganer. For det burde virkelig ikke være vanskelig, om man oppriktig ønsker det. Du kjenner ikke beste kameraten min, jeg å han har galgenhumor. Hvis han hadde skrive det så hadde det vert på tull Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2016 Servitrisa på coffee shop-en kjente meg igjen fra første dagen vi var her nede. She must want the D. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2016 my brain hurtsHeldigvis et veldig lite brukt organ. You plick! Har ikke spist hvalkjøtt på evigheter Har du forresten spist hvalburger? it is awsuuuuuuume! Aldri prøvd hvalburger. Faktisk har jeg ikke engang smakt hval. Det er litt derfor jeg må få gjort noe med den biffen. Har ikke peil på hvordan jeg tilbereder hval. Har hørt man fort kan ødelegge kjøttet. Har du noen gode tips eller oppskrifter? Jeg tror helt ærlig jeg blir dummere av å lese innleggene her.Og likevel fortsetter du. Er det rart man begynner å mislike de fleste mennesker ...Hvis man møter et rasshøl så har man møtt et rasshøl. Er alle man møter rasshøl så er det som regel en selv som er rasshølet. Godt å se at det fortsatt ikke finnes en mer hårsår og skrøpelig gruppe mennesker enn smågutter som tror de en mandige menn fordi de spiser kjøttdeig fra Rema.Edgy... Long time btw. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Ser (og det har jeg sagt før) det gale med å spise dyr/kjøtt. Vi er et for utviklet vesen til å gjøre det nå.i og for seg.Men det er så mye annet gale som gjør at det er vanskelig å endre praksis.Hvem har tid til å vurdere mat hele tiden?Plutselig skal du spise, enten av sult eller press. Og så gir man blanke og gidder ikke vurdere det. men hvis man tenker etter.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7L9GLIR1uJ Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Har nå aldri sagt at alle jeg møter er et rasshøl, bare at jeg begynner mislike de fleste. BEGYNNER! Fordi jeg oppdager stadig flere mennesker jeg misliker. At noen anser meg som et rasshøl tviler jeg ikke på, og det har jeg heller ingen problemer med. Jeg vet jeg på enkelt områder ABSOLUTT er et rasshøl, og lett kan oppfattes slik. Men så lenge jeg vil ha det sånn, blir det sånn. Så får folk heller mene akkurat det de vil om meg Men det er jo mange som kan finne på å si "kanskje det er DEG det er noe galt med, kanskje du må endre deg". Da ler jeg godt, for jeg har ingen planer å endre meg eller tilpasse meg disse idiotiene. Da kutter jeg de heller ut av livet mitt, i stede for å synke ned på deres nivå. Man kan alltid endre seg, men jeg gjør det aldri for noen andres del. Og det er selvsagt mange måter jeg kunne endret meg på for å passe bedre inn blant flertallet, men da på bekostning av egen væremåte og personlighet. Ellers takk!Hvem som er rasshøl eller ikke, kommer helt an på hvem det er du spør. Det var bare en opplysning, at det ikke er rart man begynner mislike flere og flere - dermed "de fleste mennesker". Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2016 Det var ment litt humoristisk, så ikke ta det til deg. Håpet du skjønte det siden jeg la til en -smily 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7L9GLIR1uJ Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Ser (og det har jeg sagt før) det gale med å spise dyr/kjøtt. Vi er et for utviklet vesen til å gjøre det nå.i og for seg. Men det er så mye annet gale som gjør at det er vanskelig å endre praksis.Hvem har tid til å vurdere mat hele tiden? Plutselig skal du spise, enten av sult eller press. Og så gir man blanke og gidder ikke vurdere det. men hvis man tenker etter.. Tid til å vurdere mat hele tiden? Jeg ser ikke problemet? Plutselig skal du spise, enten av sult eller press? Sult er vel ganske forutsigbart, de fleste vet vel hvor tid de pleier å spise, så jeg ser virkelig ikke problemet. Skal du spise, må du ha mat uansett - og da er det ikke verre enn å velge bort kjøtt og animalske produkter. Det er selvsagt ikke like enkelt om du belager deg på å spise ute bestandig. I større byer finner du vel flere cafe-er og restauranter med veganske alternativer, men for eksempel her jeg bor - i Kragerø, finner jeg ingenting på cafe/restaurant (med unnta av ET sted, men det må forhåndsbestilles). Det handler om vaner og hvordan man legger opp matvanene sine. Det trenger ikke være mer problematisk enn det man gjør det til. Det gjelder å se løsninger fremover problemer. Men jeg har hørt om mange veganere som synes det er vanskelig, når de ikke finner spisesteder i nærheten av der man bor. Det var sult-biten. Men press? Hva mener du? At noen presser deg til å spise? Høre jo støtt og stadig og "veganere" eller nesten-veggiser av et et eller annet slag som unnskylder seg med sosialt press. "Å nei, jeg klarte ikke være helt veganer jeg. Ble jo tilbudt mat hos venner, klarte ikke si nei" osv. Yeah right ... Vet ikke hva du mente med press, men det var det eneste jeg kom på. Det er mange grunner til å vurdere mat hele tiden. Det kan være folk med allergi, folk på ulike dietter eller som ikke spiser enkelte matvarer grunnet religion, eller rett og slett noe de ikke liker. Så veganere og vegetarianere er jo ikke akkurat de eneste som vurderer maten før de trykker det i kjeften. "Og så gir man blanke og gidder ikke vurdere det" - MAN gir ikke blanke. DU gir blanke. Vil man være bevisst, er man nettopp det. Vanskeligere er det ikke. Jeg hadde aldri gitt blanke faen og latt være å vurdere noe, før jeg spiste det. Men jeg kjenner jo til mange matvarer jeg kan ha, så det er jo kun ved nye produkter og retter, samt å spise ute - som jeg trenger å tenke meg om før jeg kjøper noe. Jeg prøver stadig nye ting, men da er det ikke verre enn å ha e-stoff lista på telefonen, i butikken (jeg bestiller jo også mye på nett, så det blir jo enklere). For selvom man ser det ikke er kjøtt, kjøttekstrakt, egg eller melk - er det jo mange e-stoffer og tilsetningsstoffer som stammer fra kjøtt, egg og melk. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 For mye tekst. Stakkars mine øyne. Hodet sier stopp. Magan vrenger seg. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7L9GLIR1uJ Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Det var ment litt humoristisk, så ikke ta det til deg. Håpet du skjønte det siden jeg la til en -smily Tar det ikke til meg, ingen fare for det Ville bare påpeke at det er helt greit å se på meg som et rasshøl, jeg tenker jo slik om mange andre, så der er vel fair. Og det er fort å tenke at når man misliker flertallet er det garantert MEG det er noe galt med. Det kommer an på hva man ser på som galt. Hvis man da ikke vil endre seg, eller være slik som man selv ser på som galt (og som de andre gjør) - får man fortsette å tenke at folk er rasshøl. Og det gjør jeg. Jeg fortsetter. Det er mange årsaker til at jeg dømmer folk, og jeg er generelt veldig kritisk og kresen når det gjelder hvem jeg ønsker kontakt med. I hvert fall utenom nettet, men også på nett. Jeg vil rett og slett ikke kaste bort tiden min, livet mitt - på mennesker som ikke fortjener det. Det høres sikkert ut som at jeg er høy på meg selv når jeg sier noe slikt, men det får så være. Ikke alle mennesker fortjener tiden vår. Og det er helt greit å mene, uansett hvilken grunn vi har for å holde avstand. Man trenger egentlig ikke forklare seg Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Heldigvis et veldig lite brukt organ.fite me Og likevel fortsetter du.Ser på det som en akademisk øvelse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7L9GLIR1uJ Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 For mye tekst. Stakkars mine øyne. Hodet sier stopp. Magan vrenger seg. Var DET for mye? Huff. Hvil øynene litt, ikke noe greit med hodepine. Tenkte å skrive litt mer, men det er ikke her på forumet - så da kan du hvile øynene og hodet litt. Nå skal jeg skrive kun for meg selv, litt dagbok og muligens noen kreative tekster av ulik sort. Ønsker deg en god kveld Håper magan vrenger seg inn igjen, kvalme er noe herk! Var ganske uggen selv tidligere i dag, men det gikk over etter et par timer Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Entrekå. Bare fascister her, endret det nå. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Hvalkjøtt av god kvalitet steker du som en indrefilet. Den skal være så mør og saftig at den smelter på tunga nesten. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Bare fascister her, endret det nå. Hva måtte du google for å finne riktig stavemåte? T-en i entrecôte skal forresten uttales. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå