Gjest Slettet-7L9GLIR1uJ Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Jeg tror helt ærlig jeg blir dummere av å lese innleggene her. Da er det kanskje en ide å holde seg unna? Om du er så sårbar og utsatt, mener jeg. Hadde jeg gjort noe som jeg visste ødela intelligensen min, ville jeg vel tenkt meg om to ganger. Men du mener det vel sikkert ikke bokstavelig, du hadde bare ikke noen bedre måte å si det på. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Jeg tror helt ærlig jeg blir dummere av å lese innleggene her. Det er fordi du ikke har gjort som resten av gjengen og gitt opp. Du burde gjøre som Skarstard, Hans og kompani. 1 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Men matdyr i norge har det ganske greit da, sammenlignet med de tragiske sjebnene de ville møtt ute i naturen, ser rett og slett ikke problemet. 1 Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 5 min fra DOOM4, hadde jeg sagt til beste kompisen min jeg har blitt vegetarianer veganer. Da hadde han sagt til meg har det rabla fullstendig for deg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7L9GLIR1uJ Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 5 min fra DOOM4, hadde jeg sagt til beste kompisen min jeg har blitt vegetarianer veganer. Da hadde han sagt til meg har det rabla fullstendig for deg Vegetarianer ELLER veganer? Det er to ganske forskjellige ting. Og om han hadde synes det hadde rabla fullstendig for deg, sier jo det mye om hans syn på dyr - glad det er din venn og ikke min Det er jo galskap å ikke drepe uskyldige vesener mener jeg. Jeg hadde heller reagert om en veganer hadde begynt å spise kjøtt og animalske produkter igjen - DET hadde fått meg til å lure på om det hadde rabla for vedkommende. Har ingenting til overs for slike, selvom det alltid er noen som går "all in", blir veganere - og det varer et par måneder. Det sier litt om hvor lite viljestyrke de har, og at de ikke egentlig vil bli veganer. For det burde virkelig ikke være vanskelig, om man oppriktig ønsker det. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Eneste riktige måten og være vegetarianer er og bare dø, på den måten er du 100% sikker på at du ikke vil være delaktig med på å drepe stakkars hjelpesløse vesener. Nest beste er å bli en sånn koko råveganer som kun spiser ting som allerede har falt ned fra trærne. 2 Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Eneste riktige måten og være vegetarianer er og bare dø, på den måten er du 100% sikker på at du ikke vil være delaktig med på å drepe stakkars hjelpesløse vesener. Nest beste er å bli en sånn koko råveganer som kun spiser ting som allerede har falt ned fra trærne. Enig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7L9GLIR1uJ Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Eneste riktige måten og være vegetarianer er og bare dø, på den måten er du 100% sikker på at du ikke vil være delaktig med på å drepe stakkars hjelpesløse vesener. Nest beste er å bli en sånn koko råveganer som kun spiser ting som allerede har falt ned fra trærne. Men da ER man heller ikke veganer/vegetarianer, da er man bare død. Og som de fleste sikkert forstår, er ikke målet å ta livet sitt - men å leve mest mulig uten å utnytte dyr. Koko råveganer? Tror du har misforstått noe her. Raw-veganere spiser ikke ting som allerede har falt ned fra trærne, det er det fruktarianere som gjør. Raw-veganere spiser rå mat, med andre ord grønnsaker som ikke er varmebehandlet over 48 grader. https://en.wikipedia.org/wiki/Raw_veganism Fruktarianere spiser kun ting som har falt ned fra trærne, dermed heller ikke grønnsaker som vokser i jorden slik jeg har forstått det (det vil jo si mange grønnsaker som ikke inkluderes). Mye frukt. Det virker vanskelig med mindre du bor i varme strøk hvor du kan leve på frukt og grønnsaker som faller fra trærne, og det blir likevel ensidig når du eksluderer mange grønnsaker og plantevekster. Det er flere veganere som spiser noe råkost, for eksempel erstatter noen måltider med det. Og de som ønsker å inkludere mer råkost. Men det handler slik jeg har forstått det om egen helse, og alt man "mister" ved varmebehandling. Det har ingenting med dyrene å gjøre (utover at man er veganer selvsagt). Råkost virker interessant, og jeg vet det er mye mat man kan lage slik - det kan være av interesse for meg å prøve ut og få mer kunnskap om. Men å bli fruktarianer er ikke praktisk mulig i Norge, og heller ikke et ønske. Viktig at du skiller mellom råveganere og fruktarianere. For det er vel et fåtall som er 100% fruktarianere, og jeg tviler på du finner noe særlig av de i Norge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7L9GLIR1uJ Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Eneste riktige måten og være vegetarianer er og bare dø, på den måten er du 100% sikker på at du ikke vil være delaktig med på å drepe stakkars hjelpesløse vesener. Nest beste er å bli en sånn koko råveganer som kun spiser ting som allerede har falt ned fra trærne. Enig. Så du mener det er riktige for meg er å dø? Jeg er jo veganer. Patetisk å høre noe slikt. INGEN er i stand til å leve uten å etterlate spor eller gjør skade på jorda, det skjønner vel enhver idiot. Men om det er et grunnlag for å gi opp livet, synes jeg det er et dårlig grunnlag. For all del, hvis noen vil gå å ta livet sitt fordi de ikke kan leve uten næring (og andre ting som er en belastning for jorda) - de om det. For meg er i hvert fall livet alt for dyrebart til å gi det opp. Jeg er ufattelig glad for at jeg sitter her den dag i dag, i live. Det er faktisk ingen selvfølge. Så jeg har planer om å fortsette som veganer og fortsette å leve. Beklager å måtte skuffe deg. Det er visst ingen grenser for hva folk kan få seg til å si. Og hva var du enig i forresten? Bare det at man burde dø, eller den siste setningen som er feilaktig? "Nest beste er å bli en sånn koko råveganer som kun spiser ting som allerede har falt ned fra trærne." Det er jo teit å være enig i noe som er feil i hvert fall. For beskrivelsen over handler om fruktarianere (som det er ekstremt få av) - ikke råveganere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7L9GLIR1uJ Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Er det rart man begynner å mislike de fleste mennesker ... Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Er det rart man begynner å mislike de fleste mennesker ... Det enkleste er nok å heller kun omgås folk som er enige med en selv, så kan du heller bruke dagene på å klage over hvor idiotiske alle de der kjøttspiserne er sammen med likesinnede. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7L9GLIR1uJ Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Er det rart man begynner å mislike de fleste mennesker ... Det enkleste er nok å heller kun omgås folk som er enige med en selv, så kan du heller bruke dagene på å klage over hvor idiotiske alle de der kjøttspiserne er sammen med likesinnede. Ikke bare kjøttspisingen som gjør meg irritert. Og det er da ikke alle kjøttspisere som er idiotiske heller. Det er trist at de spiser kjøtt, og den handlingen i seg selv er noe jeg misliker - men det gjør de ikke til idioter. Vær du sikker, det er langt flere grunner som gjør at jeg misliker mennesker. Å omgås folk som er enige med en selv, blir vanskelig. De kan være enig i NOE ja, men det er jo ingen som er enig i alt. Det er heller ikke målet å finne en kopi av meg selv. Jeg kan fint omgås folk jeg er uenige med, hvis ikke hadde jeg jo ikke hatt noen - for jeg finner garantert noe å være uenig om, med alle jeg møter på min vei. Diskusjoner og uenigheter er en del av enhver relasjon synes jeg. Jeg gidder ikke ha noen som bare jatter med og aldri sier meg imot - når de mener noe annet. Men jeg kan selvfølgelig snakke med veganere, likesinnede på det punktet - om kjøttetere. Det er sant. Men jeg har ingen venner som er veganere, kun noen bekjente på nett. Men det hjelper svært lite når det bare er en av mange årsaker til at jeg misliker folk og dømmer dem Det enkleste er nok å være mest alene. Det trives jeg godt med. Så slipper jeg å bruke så mye tid på mennesker jeg ikke liker. Jeg bruker da nok tid på dem, selv når jeg er alene. Irritasjon, kopiering av meldinger, kommentarer, blogginnlegg og poster. Loggføring. Og bruker tid på å finne informasjon om dem, som kan komme til nytte, snoking om du vil. Ikke minst planlegging. Da er det da for jævlig om jeg måtte omgås idiotiene i tillegg. Et sted går grensa Nå høres jeg vel ut som DEN psykopaten! Men jeg klager ikke over å være mye alene i hvert fall, det har jeg valgt selv og liker - det er jo jeg som har holdt meg unna enkelte av disse krypa. Det er ikke alle som fortjener å bli brukt tid på, dessverre. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Hva får du ut av å "logge" alt du leser på internett? Bruker du denne "kunnskapen" til noe? 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7L9GLIR1uJ Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Hva får du ut av å "logge" alt du leser på internett? Bruker du denne "kunnskapen" til noe? Logge alt? Det sa jeg ikke. Kun ting som kan være nyttig, som jeg KAN bruke. Og det her gjelder som sagt mennesker jeg misliker. Ikke alle jeg kommer over, det er jo ikke mulig. Det er jo mange som skriver ting som irriterer meg, men det gjør jo ikke at jeg synes de er idioter eller begynner å mislike dem. Mente bare i forhold til folk jeg faktisk misliker (OG hater), at jeg bruker nok tid på dem, om ikke jeg skulle omgås idiotene også. Hva jeg bruker kunnskapen til er unødvendig å skrive her. Jeg fremstår nok ganske "gal" fra før, om jeg ikke skal begynne å legge ut om slikt. Det er jo uansett lite relevant for forumet her. Det er ingen jeg misliker her, da jeg tross alt ikke kjenner folk - og det er jo mange man ikke kan identifisere uansett. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Jeg vil gjerne vite. Høres interessant ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7L9GLIR1uJ Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Det vil du sikkert. Men det er ikke noe jeg deler. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Det vil du sikkert. Men det er ikke noe jeg deler. 9 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Her var det like god stemning som alltid, ser jeg. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Godt å se at det fortsatt ikke finnes en mer hårsår og skrøpelig gruppe mennesker enn smågutter som tror de en mandige menn fordi de spiser kjøttdeig fra Rema. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå