Skjelvgråt Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Nice for deg da! Langhelg snart. Must resist the urge to go to bed when I get home. Burde heller gå i dusjen også rydde litt, spille litt star wars the old Republic sannsynligvis. Litt trist egentlig at jeg har en god pc jeg stortsett bare bruker til et par spill kanskje, samt surfing på nettet. Har jo en svær backlog som bare vokser seg enda større siden jeg fortsetter å kjøpe spill. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2016 Nice for deg da!Yes. Jeg er en sånn raring som prøver å reparere ting som går i stykker. Da vi bodde sammen med broren til dama så var det ett eller annet som kuka seg med persienna. Hans konklusjon var at det bare var å kaste og kjøpe nytt. Mens han var på jobb brukte jeg fem, ti minutter og fiksa det. Folk er alt for raske til å kaste ting som kunne vært reparert. Et lite hull i en genser? Kast den! En søm som har gått opp? Kast den! Ikke bruk noen minutter på å fikse det liksom. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Jeg liker det, Lars. Er motstander av bruk og kast-samfunnet. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Nice for deg da!Yes. Jeg er en sånn raring som prøver å reparere ting som går i stykker. Da vi bodde sammen med broren til dama så var det ett eller annet som kuka seg med persienna. Hans konklusjon var at det bare var å kaste og kjøpe nytt. Mens han var på jobb brukte jeg fem, ti minutter og fiksa det. Folk er alt for raske til å kaste ting som kunne vært reparert. Et lite hull i en genser? Kast den! En søm som har gått opp? Kast den! Ikke bruk noen minutter på å fikse det liksom.Desverre besitter ikke jeg et snev av handyman kunnskaper. Har byttet deler i PCen og bygd og det er jeg stolt av. Men der stopper det også. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Jeg har aldri eid en hammer eller en drill på mine 38 år Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Jeg har aldri eid en hammer eller en drill på mine 38 år Du er ikke mann engang, da. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2016 Jeg liker det, Lars. Er motstander av bruk og kast-samfunnet.Og er det egentlig enklere å finne målestokk, finne riktig størrelse, kjøre/ta bussen til en butikk, leite til man så finner riktig, betale og så fremdeles måtte montere den selv? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Jeg har hatt samme taklampa hengende på halv åtte i 8 år i leiligheten. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2016 Desverre besitter ikke jeg et snev av handyman kunnskaper. Har byttet deler i PCen og bygd og det er jeg stolt av. Men der stopper det også. Prøv. Du klarer mer enn du tror. Hvis du deler opp problemet og tar en ting om gangen så er det ikke sikkert det er like ille. La meg gi deg et eksempel fra i dag. Kolba er knust. Det er ikke så ille. Er bare litt på den ene siden. Det er bare to store biter og noen bittesmå. Det første man gjør da er å se om de passer inn eller om noe mangler. De passa fint inn, men det var et bittelite hull. Dette trinnet hadde du nok klart å finne ut og fått til Okay, vi har et nytt problem. Klarer vi å finne noe som passer inn der? Usikker siden jeg bare har to hender. Jeg kommer tilbake til dette seinere. Som du ser kan du ofte komme tilbake til et problem seinere. Ikke heng deg opp i et steg og gi opp fordi du ikke får det til umiddelbart. Etterpå kan det hende du kommer på en god løsning. Jeg visste vi hadde superlim liggende og limet dem fast. Her hadde jeg flaks. Hadde jeg ikke hatt det i hus hadde jeg måtte gå på butikken. De fleste dagligvarebutikker har ett eller annet superlim. Men når du først har det så hadde du også klart dette. Prøvde så om noen av de minste passa. Den ene passa sånn norgenlunde, men litt for liten. Gjør så godt jeg kan og pøser på med superlim for å tette rundt. Nå begynner det å bli litt kronglete, men jbare du er tålmodig så hadde du fått det til Litt usikker på om dette holder smører jeg litt lim rundt også og legger på en plastbit.Om du ikke hadde kommet på det så er jeg faktisk usikker på hvor lekasjen kommer fra. Det er ikke sikkert det er her problemet ligger i det hele tatt. Da er det bare å la det herde og fylle med vann for å finne eventuell lekasje. Hos meg lakk det litt. Ikke mye, men siver litt og litt. Istedenfor å stresse med å prøve å tette alle små sprekker med lim så kom jeg på at jeg hadde flytende latex liggende. Nå er vi tilbake til der jeg sa at vi skulle komme tilbake til. Helt siden da har spørsmålet om hva jeg gjorde hvis det mangla små, små biter jeg ikke kunne finne kverna i bakhodet mitt. Plutselig kommer jeg på det mens jeg holdt på med noe annet. Se på trinnene hver for seg. De er ikke så vanskelige er de vel? Men mange små skritt får deg langt tilslutt. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2016 Jeg har hatt samme taklampa hengende på halv åtte i 8 år i leiligheten. Ditt problem er rett og slett at du er lat. Det er noe helt annet. 1 Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Jeg elsker dremelen min Lenke til kommentar
j-- Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Jeg elsker dremelen min Er på min 3. dremel nå. Den er helt ny Og ja, Bytex er lat. Litt som at vann er vått. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Jeg har hatt de samme svarte gardinene også i 8 år. Som ikke er samme lengde engang. Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 (endret) Jeg har hatt de samme svarte gardinene også i 8 år. Som ikke er samme lengde engang. Hvorfor putter du ikke bare tepper over vinduene? Ikke bruk søppelposer, det er #1 ting politiet reagerer på og tror du kjører et growhouse. Endret 13. mai 2016 av Dr Jones Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Hvorfor det? gardinene henger jo der. Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Jeg elsker dremelen min Jeg elsker dremelen min Er på min 3. dremel nå. Den er helt ny Og ja, Bytex er lat. Litt som at vann er vått. Hva type dremel har dere, min kostet 4000.kr Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Noen som vet hva den direktøren sa til han ansatte? http://www.dagbladet.no/2016/05/13/nyheter/innenriks/jernia/44221514/ Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Jeg elsker dremelen min Er på min 3. dremel nå. Den er helt ny Og ja, Bytex er lat. Litt som at vann er vått. Vann er uttørkende. Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Jeg elsker dremelen min Jeg elsker dremelen min Er på min 3. dremel nå. Den er helt ny Og ja, Bytex er lat. Litt som at vann er vått. Hva type dremel har dere, min kostet 4000.kr Jeg har dremel 3000. Hvor betalte du 4000 kr for dremel 4000? Den koster under 2000 kr jo. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Noen som vet hva den direktøren sa til han ansatte? http://www.dagbladet.no/2016/05/13/nyheter/innenriks/jernia/44221514/ Artikkelen med lydopptaket kommer på trykk i morgen står det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå