Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2

L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utfordrer bytex til og lage seg hjemmelaget pastasaus og pasta i stedet for det..der.

Nok til 6

100 gram kjøttdeig av storfe

100 gram kjøttdeig av svin

1 egg

2 ts finhakket oregano

2 ss finhakket løk

3 ss brødsmuler

salt

olje

2-3 tjukke rå fennikelpølser (for eksempel fra A. Idsøe)

2-6 fedd fersk hvitløk, grovhakket

1 ts salvie

2 bokser tomater

2-3 ts tørka chili

Salt

600-800 gram spaghetti

revet parmesan eller pecorino

mer urter: Basilikum, oregano, salvie, persille

Begynn med å lage kjøttboller: Bland kjøttdeigene, egg, oregano, løk, brødsmuler og salt. Varm olje i ei stor gryte. Form kjøttblandingen til små baller med en teskje. Stek kjøttbollene til de er brune på alle sider. Skjær pølsene i små biter og stek dem et par minutter sammen med hvitløken og salvien. Ha i tomat og chili. La småputre mens du koker pasta. Smak til med salt.

Kok pasta i lettsaltet vann til den er al dente, som regel ett til to minutter kortere enn det står på pakken.

Bland pasta og pølsesausen sammen med revet ost, eventuelt mer olje og friske urter.

CAPRESESALAT

Den mest kjente retten fra Capri. Er helt avhengig av at mozzarellaen er god og fersk, aller helst ekte bøffelmozzarella. (Det må være mozzarella som ligger i væske i poser, ikke den gulostaktige mozzarellaen som er ment som smelteost.) Og tomatene bør være små og søte. Hvis du ikke synes de smaker nok, kan du dele dem i to og bake dem i ovnen ved 120 grader i en times tid. Det konsentrerer smaken.

Forrett til 4

300 gram cherrytomater

1 ss basilikumblader, revet i mindre biter

salt

litt tørka oregano

3 ss god olivenolje

200 gram fersk mozzarella

Del tomatene i to og bland med basilikum (viktig å rive bladene, ikke skjære dem), salt, oregano og olje. Skjær mozzarellaen i skiver. Legg tomat og mozzarella lagvis på et serveringsfat.•

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte du Tamiya Lancaster 1/48 da,? :) du Amundsen hobby selger oxo plastikk bygge sett da ikke bare tog da

Tamiya

Blei ikke noe av. Har veldig lyst på, men er egentlig en unødig utgift. Spesielt når jeg har to ubyggede modeller her allerede.

Kjenner forresten godt til Amundsen Hobby. Har handla en del maling der.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

shut-up-autism.jpg

Leende guldbruna ögon

Har jag förälskat mig I

Just dina guldbruna ögon

Så blå kan de aldrig mer bli

Blickarna som du mig sänder

Tänder nå't varmt inom mig

Det är nå't härligt som händer

Som fångar och drar mig till dej

Leende guldbruna ögon

Har jag förälskat mig I

Just dina guldbruna ögon

Ögon som lockar och leker

Och som kan få mig att tro

Mjuka såsom sammet dom smeker

Dom utstrålar lugn och ger ro

Leende guldbruna ögon

Har jag förälskat mig I

Just dina guldbruna ögon

Leende guldbruna ögon

Har jag förälskat mig I

Just dina guldbruna ögon

hqdefault.jpg

Lenke til kommentar

Meh, blir noe kjøttdeig og bacon og egg og løk greier med ketchup idag.

Imorgen derimot skal jeg stappe 600g ytrefilet med stekte potetbåter og hjemmelaga bærnesaus i trynet, gleder meg allerede :) kan hende jeg til og med skjeier litt ut og koser meg med ei folkøl til maten.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Lycan: Hva i helvete skal det bety?

Her er jeg helt uerfaren, men jeg tenker at ikke har med tiden man har vært sammen, men hvor mye man har testet å leve sammen 24 timer i døgnet. Så om dere har mulighet, ta en ferie sammen. Gjerne i en 10 meters seilbåt. Tettere på blir det ikke.

Tja, hun bor jo i Kristiansund, så når hun kommer hit så er hun jo hos meg 1 uke om gangen osv., så får jo testet åssen det er å ha hun er 24 timer i døgnet. Har også planer om ferie sammen til sommeren ja.

Men hun skal flytte hit til østlandet i slutten av året, bare pga meg. Hvis hun flytter til en egen leilighet så blir det liksom til at hun nesten aldri er der uansett. Hun kjenner ingen andre her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...