Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2

L4r5

Anbefalte innlegg

L4r5: Sant det, trenger ikke akkurat gå rundt å annonsere det. Også er jeg frisk nok til å jobbe. Det at jeg er "aldri" syk er vel egentlig mer et uttrykk for at jeg er svært sjeldent syk, noe som stemmer. Kan ikke huske sist jeg var syk, tror ikke jeg var syk i 2015 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner til det. Språkbarrierer i utlandet er gull verdt, sjølv om eg er nokså stødig i engelsk. Vere selektivt god i engelsk.

Jupp, også er det en veldig god icebreaker om man sier noe feil.

Det også. Har du fått dialekt?

Nei nei, engelsken er veldig naturlig nå men jeg høres fortsatt skandinavisk ut.

Det kjem, det kjem. Dei fleste eg kjenner som har budd i England og Amerika ender enten opp med dialekt eller nokså tydeleg prega uttale.

Lenke til kommentar

Jeg har absolutt fått en Filipino-aksent av å bo her nede. Jeg snakker mye med amerikanere på jobben min, og i starten prøvde jeg å snakke som dem. Men så har jeg glidd mer og mer over i den lokale måten å snakke på.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Hvordan vaske opp for hand uten at klærne blir våte? Nettopp vaska opp et par kjevler, litt tupperware, noen panner, og en del bestikk, og nedre del av t-skjorta, samt sokkene mine er gjennomvåte. Jeg vet jeg skvulper en del, men jeg klarer ikke la være. Selv på slutten, når kummen var en fjerdedels full av vann, sølte jeg grassat.

Lenke til kommentar

Hvordan vaske opp for hand uten at klærne blir våte? Nettopp vaska opp et par kjevler, litt tupperware, noen panner, og en del bestikk, og nedre del av t-skjorta, samt sokkene mine er gjennomvåte. Jeg vet jeg skvulper en del, men jeg klarer ikke la være. Selv på slutten, når kummen var en fjerdedels full av vann, sølte jeg grassat.

Be more gentle. Du trenger ikke å slå vaskebørsten nedi vannet, holder med å dra vannet over med børsten. Samme når du skal ta opp skitten oppvask.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Be more gentle. Du trenger ikke å slå vaskebørsten nedi vannet, holder med å dra vannet over med børsten. Samme når du skal ta opp skitten oppvask.

Jeg slår ikke vaskebørsten nedi vannet. Det kommer når jeg står og vasker opp nede i tupperwaren og pannene.

Lenke til kommentar

Panner nedi vannet? Folk som ikke kan vaske gryter og panner... Masse vann og en dråpe oppvaskmiddel, blir det rent da? Nei. I beste fall ser det rent ut, men har du brukt løk eller noe indisk - så lukter det fortsatt løk eller indisk.

Såpa skal direkte i panna, uten vann. Skrubb skikkelig så det blir masse skum og skyll av med varmt vann.

Lenke til kommentar

Jeg slår ikke vaskebørsten nedi vannet. Det kommer når jeg står og vasker opp nede i tupperwaren og pannene.

Trenger ikke kummen full av vann.. Godt med såpe først og så rennende varmt vann holder lenge synes nå jeg. 

Har gått bort fra å la vannet stå og renne, siden det bruker mye mer varmtvann, enn om man bare fyller kummen sånn halvveis opp. Ikke like mye å tenke på i disse dager, men et realt alvor da jeg studerte, og hadde liten varmtvannstank. Da var valget enten å dusje eller å ta oppvasken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...