Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2

L4r5

Anbefalte innlegg

Går på tunge medisiner. Zyprexa 15mg, truxal 25mg, cipralex 15mg.

Hva som er best medisinering for deg skal ikke jeg legge meg opp i. Det får nesten legene dine avgjøre. Har gått på Cipralex tidligere, men følte ikke det hjalp meg så veldig. Bare sov 18 timer i døgnet. Truxal kjenner jeg til, men har ikke brukt selv.

Jeg går på Lamictal morgen og kveld fast og Sobril og Imovane når jeg sliter med angst og søvnproblemer.

Fikk også Risperdal når jeg var litt manisk.

Edit: Har også bedt om ny henvisning til DPS nå etter å ha vært uten et par år. Fått time i mai.

Blir veldig sliten av medisinene jeg går på og sover mye på dag.

Har to timer hos DPS i uka så det går nok raskt å få.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så man dør?

Jeg mente selvsagt giftig for mennesker.

Kan i verste fall sammenlignes med et insektstikk. Selv ved allergiske reaksjoner har man så vidt jeg har fått med meg ikke registrert noen dødsfall i Norge. Stor husedderkopp og korsedderkopp er vel de "giftigste" edderkoppene vi har her til lands, men de skaper bare lokal irritasjon.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Ja giftig for alle. Gift er gift. Men den er ikke veldig sterk, og er relativt få som har sterke nok bitt til og trenge gjennom huden vår. ikke farlig for mennesker. (Med fåunntak?)

Lenke til kommentar

Ja. Huggorm er lite aggresiv.

Huggorm og veps har omtrent den samme giften, om jeg ikke tar helt feil. Huggormen har bare mer av den. Mange vepsestikk kan sammenlignes med et huggormbit. Og sjansen for å få mange vepsestikk er større enn sjansen for å bli bitt av huggorm.

Okay. Da jeg var liten hørte vi alltid sånt som at : -Blir du bitt av hoggorm, dør du om du ikke kommer til lege kvikt".

Men barn er vel kanskje mer sårbare og da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Jeg synes bare slanger og edderkopper er så jævla ekle at jeg er redd jeg dauer om jeg ser en hoggorm :( 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Har forøvrig aldri sett hoggorm før, og kommer antagelig til og bli sjokkskada om jeg skulle gå meg på en en gang, haha huff.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...