Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2

L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sykdommen har blitt en del av meg ja. Hun har vansker for å forestille seg min situasjon. Hun vrenger alt til at det er mer synd på henne fordi hun blir sliten av å "ta av seg ungen vår aleine".

Sykdommen min krever at jeg trenger masse hvile, både dag og natt. Jeg blir veldig sliten av småting, og kan ikke ta like stor del av det som før dessverre Men jeg gjør det jeg klarer.

Selvsagt er det vanskelig for henne å sette seg inn i din situasjon.

Det er jo også selvsagt slik at det er synd på henne også. Hu har ikke akkurat bedt om å havne i den situasjonen.

Kanskje hu burde vurdere å melde seg inn i en pårørende-gruppe? Hu kan ha godt av å snakke om dette med andre i samme situasjon.

Forhåpentligvis så kommer du ikke til å være slik akutt syk permanent da. Det går som regel i perioder.

Ja, men hun vrir det til at det er hun som har det verst. Men jeg veit godt at det kan være vanskelig for henne å forestille seg det. Snakke med pårørende kunne kanskje hjulpet, får høre om det.

Nei, men jeg har vært sjuk siden jula, og det går fortsatt i nedoverbakke. Veit ikke hvor lenge det vil vare. Går til diagnotisering hos psykolog nå, og første vi ser på er bipolar lidelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, men hun vrir det til at det er hun som har det verst. Men jeg veit godt at det kan være vanskelig for henne å forestille seg det. Snakke med pårørende kunne kanskje hjulpet, får høre om det.

Ta og nevn det for henne hvertfall. Og kanskje legene dine også. 

Det er en grunn til at disse tilbudene finnes.

Nei, men jeg har vært sjuk siden jula, og det går fortsatt i nedoverbakke. Veit ikke hvor lenge det vil vare. Går til diagnotisering hos psykolog nå, og første vi ser på er bipolar lidelse.

Ah, bipolar lidelse kan jeg alt om. Selv om jeg har sluppet unna de verste psykosene selv.

Får nesten håpe det er det det er. Da finnes det god medisinering. De fleste klarer å holde det sånn nogenlunde i sjakk med behandling.

Lenke til kommentar

Ah, bipolar lidelse kan jeg alt om. Selv om jeg har sluppet unna de verste psykosene selv.

Får nesten håpe det er det det er. Da finnes det god medisinering. De fleste klarer å holde det sånn nogenlunde i sjakk med behandling.

Skal jeg se på :)

Ja, veit du har det. Jeg har bare lyst til å få en diagnose så fort som mulig. På akutten kalte de det alvorlig depresjon med psykotiske og paranoide trekk. Har hatt voldsomme psykoser og sliter med angst og panikkanfall, paranoia. 

Men bipolar går ut på at man bytter mellom voldsom ekstase og dyp depresjon? Er egentlig det jeg har hatt hele livet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Jeg vil også har oppmerksomhet, men problemet mitt er at jeg bare går opp i vekt :( Lov å spørre hvordan du har gått ned Overmoden?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal jeg se på :)

Ja, veit du har det. Jeg har bare lyst til å få en diagnose så fort som mulig. På akutten kalte de det alvorlig depresjon med psykotiske og paranoide trekk. Har hatt voldsomme psykoser og sliter med angst og panikkanfall, paranoia. 

Men bipolar går ut på at man bytter mellom voldsom ekstase og dyp depresjon? Er egentlig det jeg har hatt hele livet.

Går på tunge medisiner. Zyprexa 15mg, truxal 25mg, cipralex 15mg.

Den ene stolen til den andre; "Stol på meg!"

Hahaha!

Lenke til kommentar

Basicly. Ekstasene trenger ikke være like høye som dalene er dype heller. Og ikke alle får psykosene.
Lenke til kommentar

Basicly. Ekstasene trenger ikke være like høye som dalene er dype heller. Og ikke alle får psykosene.

Nei jeg veit, men omtrentlig.

Første gang jeg opplever psykoser.

Lenke til kommentar

Går på tunge medisiner. Zyprexa 15mg, truxal 25mg, cipralex 15mg.

Hva som er best medisinering for deg skal ikke jeg legge meg opp i. Det får nesten legene dine avgjøre. Har gått på Cipralex tidligere, men følte ikke det hjalp meg så veldig. Bare sov 18 timer i døgnet. Truxal kjenner jeg til, men har ikke brukt selv.

Jeg går på Lamictal morgen og kveld fast og Sobril og Imovane når jeg sliter med angst og søvnproblemer.

Fikk også Risperdal når jeg var litt manisk.

Edit: Har også bedt om ny henvisning til DPS nå etter å ha vært uten et par år. Fått time i mai.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Jeg vil også har oppmerksomhet, men problemet mitt er at jeg bare går opp i vekt :( Lov å spørre hvordan du har gått ned Overmoden?

Går 1-2 mil på tur opp på "fjellet" prøver hver dag, lengden varierer da, men iallefall 1 mil og en lavkaloridiett.

Endret av Overmoden2.0
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Du får poste noen vovede bilder du også så du kan konkurrere om oppmerksomheten her da?

Hahah, men det er annerledes å poste bilder av noe bra man har gjort enn å gjøre det for å få oppmerksomhet :(

Går 1-2 mil på tur opp på "fjellet" prøver hver dag, lengden varierer da, men iallefall 1 mil og en lavkaloridiett.

Oki, du har vært flink iallefall! :) 

Lenke til kommentar

Oppmerksomhet får du garantert uansett, så..

Btw, man trenger jo ikke springe opp fjell heller for å trimme, å gå 2-3 timer hver helg rundt i byen eller litt ut i marka utenfor byen er ikke så krevende for knær og rygg, og du føler ikke at du har lyst å dø underveis. Trenger ikke masse fancy klær heller.

Det er bedre enn å gjøre ingenting :) Jeg var ute og tråkka med Ingress i 4 timer på fredag, 2 timer lørdag og 2 timer søndag. Det ble nesten 2 mil totalt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Oppmerksomhet får du garantert uansett, så..

Btw, man trenger jo ikke springe opp fjell heller for å trimme, å gå 2-3 timer hver helg rundt i byen eller litt ut i marka utenfor byen er ikke så krevende for knær og rygg, og du føler ikke at du har lyst å dø underveis. Trenger ikke masse fancy klær heller.

Det er bedre enn å gjøre ingenting :) Jeg var ute og tråkka med Ingress i 4 timer på fredag, 2 timer lørdag og 2 timer søndag. Det ble nesten 2 mil totalt.

Det er helt sant,men jeg foretrekker skog/fjell. Og jeg har 85 turer igjen før målet er nådd. 105 turer innen 15 juni.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Jeg liker egentlig å gå i skogen, fjell og sånt, men er så redd for hoggorm :( Har mareritt om slanger nesten hver natt liksom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...