Datasmurf Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Safe er veldig kjekt. Vår er full av barnefilmer, både på originalt opptaksmedium, på DVD-R-er, og en SSD fylt med dem. Better safe than sorry. I tillegg ligger det en hel haug med negativer der. Kunne hatt sølvtøyet og mammas smykker der, men neida. Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Nei, øresugingen er harmløs, selv om den var ubehagelig. Det er ikke derfor jeg eller mine potensielle barn står i fare for å bli døve. Årsaken er en genetisk defekt jeg kan takke mamma for. Ah, da forstår jeg. Tolket det feil. Skjønner at det er en kjip beskjed, håper på det beste Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Hvor mye koster det og få sprøytet inn par millioner stemceller intravenøst? og hvor er og anbefale? Thailand, Russland, Tyskland? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 (endret) Hvor mye koster det og få sprøytet inn par millioner stemceller intravenøst? og hvor er og anbefale? Thailand, Russland, Tyskland? flere hundre tusen mener jeg å ha lest. De som ikke tror på stemcells mener nemlig det er totalt idiotisk at rike folk reiser til østblokkland og betaler titusenvis av dollar til "jukseleger". Ei norsk dame som hadde kreft ville bruke flere hundre tusen på å bli "healet" på en sveitsisk stamcelle-klinikk. Hun døde likevel. Endret 12. mars 2016 av Bytex Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Kjenner såvidt en kar som fikk kurert ME med stemceller, ellers er det rett og slett for mange idrettsfolk som skryter om hvordan de har fått reparert skader til at det kan være juks. Dette er 100% anekdotisk men hørte på en podcast om at stemceller er det eneste som faktisk kan gjenoppbygge skadde sener/ledd. Bas Rutten kunne for eksempel såvidt gå på ett punkt etter flere hundre kortisol-sprøyter i barndommen og gjennom en 7 år lang mma karriere, han beskrev det og få stemceller intravenøst som å få liv direkte i blodstrømmen. Får vel vente til det blir rimeligere da, eventuelt få kjøpt meg en fersk morskake svart på ett sykehus og noen kanyler på ett apotek og kjøre på hjemme i badekaret. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 kødda selvfølgelig i det siste avsnittet Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Stamceller heter det på norsk. Stem cells er engelsk. Er du syk? Jeg trodde først du spurte for å gi Zarac nye gener så han ikke ble døv. 1 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 (endret) Med all forskning på *stamceller og genmanipulering? (genetic engineering) så bør det jo finnes forskning til å reparere hørselen til Zarac om han bare venter noen år til med å bli døv. Selv er jeg bare litt smådeppa, er mildt laktoseintolerant og har en litt ekkel skulder Edit: Drakk to liter sjokomelk igår og trente tung benkpress idag så ble bare plutselig påminnet alle disse skruplene på en gang ikveld. Endret 12. mars 2016 av Primer4 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Jeg leser i gamle ordbøker, og morer meg med det. "Blaamand; Øgenavn for Journalister (Bladneger)" "Maurer: Et mystisk væsen af vestligt utseende (og noe mer jeg ikke klarte å tolke, fordi gotisk skrift er en skikkelig PITA" "Neger: En apelignende skapning, som lever i hytter i trær i Sør-Afrika og spiller trommer når de er glade." Hadde jeg faktisk vært journalist de årene jeg var i avisa, skulle jeg satt "bladneger" på CV-en. 1 Lenke til kommentar
Sebby Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 -Har du enda ikke kjøpt satellitt? -Nei, jeg har utsattelitt. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Jeg leser i gamle ordbøker, og morer meg med det. "Blaamand; Øgenavn for Journalister (Bladneger)" "Maurer: Et mystisk væsen af vestligt utseende (og noe mer jeg ikke klarte å tolke, fordi gotisk skrift er en skikkelig PITA" "Neger: En apelignende skapning, som lever i hytter i trær i Sør-Afrika og spiller trommer når de er glade." Hadde jeg faktisk vært journalist de årene jeg var i avisa, skulle jeg satt "bladneger" på CV-en. Blåmann betydde neger, fordi de ikke hadde noe ord for svart før. Det bare så på det som veldig mørkt blått. Blåmann, blåmann, bukken min var altså ikke blå (noe jeg alltid stusset over som liten), men svart. Lenke til kommentar
Overmoden2.0 Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Finner ikke stamceller i morkaka, men man kan hente det ut i fra navlestrengen. Ene dama på barselgruppa fikk ett selskap fra Danmark til å komme å hente ut stamceller etter hun fødte, for de gjør ikke det i Norge. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Finner ikke stamceller i morkaka, men man kan hente det ut i fra navlestrengen. Ene dama på barselgruppa fikk ett selskap fra Danmark til å komme å hente ut stamceller etter hun fødte, for de gjør ikke det i Norge. Ok, hørte på en podcast hvor de snakket om en lege som hentet ut stamceller ifra "placenta" men de mente nok navlestrengen isåfall. Lenke til kommentar
Overmoden2.0 Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 (endret) Kan være jeg bommer totalt, eller at de har funnet på noe nytt på de siste 6 årene. Husker bare hun sa de tok det ut av navlestrengen og hun var helt sjokket over at vi ikke gjorde det samme. Edit: sånn som jeg ser på Google så tapper de fra den navlestrengdelen som sitter fast i morkaka. Kanskje det var det de mente? Endret 12. mars 2016 av Overmoden2.0 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 (endret) Ok nå har jeg faktisk søkt litt for en gangs skyld. og det ser ut som om å hente ut stamceller fra navlestrengen er mest vanlig mens de relativt nylig har begynt å hente de ut fra morskaka kilde, kilde Det er iallefall det jeg tok ut ifra å skumlese litt igjennom førstesiden på de studiene der. Edit: mer lettlest artikkel kilde A groundbreaking study conducted by Children's Hospital & Research Center Oakland is the first to reveal a new avenue for harvesting stem cells from a woman's placenta, or more specifically the discarded placentas of healthy newborns. The study also finds there are far more stem cells in placentas than in umbilical cord blood, and they can be safely extracted for transplantation. Endret 12. mars 2016 av Primer4 Lenke til kommentar
Overmoden2.0 Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Ja, det er som sagt 6 år siden jeg hørte noe om dette sist, og innen for teknologien så kan det skje relativt mye på 6 år Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Haha, 2009, da vi verken hadde kommersielle droner, 4g, selvkjørende biler eller hoverboards Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 DET ER IKKE HOVERBOARDS!!!!! De har hjul for faen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå