Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2

L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Jeg er glad for at de fleste (såvidt jeg vet) filmer iallfall får ha originaltittelen i fred. Kan tittelen oversettes direkte, så oversett den direkte. Kan den ikke det, så ikke oversett den til noe som ikke gir mening eller har noe som helst å gjøre med originaltittelen.

F.eks. James Bond-filmen "You Only Live Twice" - "James Bond i Japan". Tittelen er forsåvidt relatert til handlingen siden han faktisk drar til Japan, men helt ulik originaltittelen.

Jeg kan forsåvidt skjønne problemet, siden "du lever bare to ganger" ikke høres like bra ut.

"Man lever bare to ganger" var en god nok tittel for både Sverige & Dk ;)

Man lever bare to ganger , først når man blir født og senere når man ser døden i øyet (japansk dikt)

"Med døden i sikte" er jo en god beskrivelse av Max Zorin :D

"Dance into the fire" (skulle tro dem forutså påtenninga av SF city hall , knegg knegg.....)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Da har jeg frivillig skrudd av skiltet på scooteren min, for å levere det inn. Ikke noe vits i å betale 1200 spenn i året for noe som ikke starter, og som jeg har brukt mer enn 2x så mye penger på å reparere som det kosta å kjøpe den ny.

Litt vemodig, selvsagt. Og rart at forsikringa forfaller i dag, når den først ble registrert i mai 2002.

Lenke til kommentar

Har blitt for opphengt i å veie meg, så jeg ba mamma i går om å gjemme vekta hennes fra mandag av, så jeg fikk veid meg i dag og hun skal ta den frem neste mandag. Hun er den mest glemske personen ever, men når jeg gikk opp nå for å snike meg til enda en veing så hadde hun alt gjemt den. For ei kjerring :@

Edit: jeg vet det er tull og tøys :p

Endret av Overmoden2.0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...