Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Ringte legekontoret i dag for å få snakke med legen angående ny resept. Men det kunne hun i skranken fikse. Er det bare resepter på medisiner du får til vanlig (tre p-piller osv) , eller kan hun fikse resept på vival og? Siden jeg alt har fått en resept på det før

Legen må godkjenne det. Men selv så trenger jeg ikke snakke med legen for å få det. Når jeg trenger det så legger jeg bare igjen en beskjed og så får jeg en sms om at det ligger en resept klar til meg.

Nå henter ikke jeg ut så ofte da. Tre, fire pakker Sobril i løpet av et år og ca. det samme med Imovane. I tillegg har jeg jevnlige timer for oppfølging.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

 

 

Tror egentlig ikke jeg hadde orket å være Konge i lengden.

 

Ser egentlig ikke vesenforskjellen på en konge og en ABB. bortsett fra litt mer areal å tumle på. De får mat på tallerkenen og vasket klærne gratis begge to.Ellers er de omtrent like låste i sin livssituasjon :shrug:

 

Sistnevnte slipper å representere Norge i utlandet. Det tror jeg er en fordel.

 

Knegg , knegg :p

Lenke til kommentar

Typisk. Da jeg mista telefonen bytta jeg passord på alt som var lagra der. Nå ville jeg logge inn på en av tjenesten og huska ikke det nye passordet. Og så huska jeg ikke hvilken av epostene jeg hadde kobla til det brukernavnet.

På toppen av det hele huska jeg ikke passordet på "reserve-eposten" min som tydeligvis var den jeg hadde brukt.

Lenke til kommentar

Antar du er litt forvirret og egentlig snakker om klimaet nå.

Nei?

 

Nei, økologisk landbruk er ikke klimavennlig, og det er det ingen som påstår.

Ok.

 

 

Men det er mindre skadelig for miljøet med økologisk kontra ikke økologisk, hvordan kan du påstå omvendt?

Økologisk krever mer areal for mindre vare. Hvordan er det på noen måte ikke "mer skadelig"?

 

"Omlegging til økologisk landbruk har gjort drikkevannet i München renere. Det har lyktes byen å senke innholdet av nitrat og sprøytemiddelrester betraktelig, og det ble til og med billigere."

Nøyaktige hvilke grep er det som er gjort? Er det hele isolert nok til at vi kan si noe om årsak-virkning uten å ha ødelagt data?

 

"Amerikanske forskere har funnet 121 ulike sprøytemidler i bier, voks og pollen, hvilket støtter teorien om at sprøytemidler er et nøkkelproblem."

Antallet sprøytemidler betyr ingenting. Økologisk produserte varer har en tendens til å bruke mer fordi de er mindre effektive. Kan man unngå å sprøyte så gjør man det, økologisk eller ikke.

 

Hvorfor, kan det hende at du spør. Det svaret er penger - sprøytemidler er ikke gratis.

 

Disse folkene er enten ekstremt kyniske eller ekstremt dumme, de er en interesseorganisasjon og har ingen legitimitet når de påstår at økologiske produkter ikke har sprøytemidler på seg.

 

Så du er egentlig for økologisk produksjon, så lenge det ikke har ett økologisk merke. :)

Jeg vet ikke hva du tror du konkluderer med her, men jeg vil ha kvalitetsvarer produsert bærekraftig (både økonomisk og på miljøbasis), men det å falle tilbake på betydningsløs, og jeg vil påstå direkte skadelig, merking for at nymiljøbevisste skal få enda en svindel å kaste penger på har jeg heller mindre sans for. Du er en del av problemet. Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...