Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2

L4r5

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lYlo5C

Ja.

Husk å holde deg under kvota eller deklarere når du kommer til Norge.

Hva betyr deklarere

Hallo, er det lov å ha med alkohol i kofferten fra Polen?

Du må vel kjøpe det på taxfri og hente det etter kontrollen tror jeg.utenfor på andre siden. Sånn var det iallfall da jeg var utenlands sist.

Hææ? 

Jeg blir nervøs av dette jeg synes det er skummelt nok å gå forbi tollere uten jeg har noe de kan ta meg for 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håh, og her følte jeg meg rebelsk som har festet hardt fem helger på rad. 

Blir litt kjedelig her jeg er innlagt på kvelden. Går som regel i alkohol + musikk for min del. Får dagene til å gå. Selv om jeg trives godt her og. Fått slappet ordentlig av og noen av psykose-symptomene har minsket. Men føler meg ikke særlig bedre egentlig. Eneste er at medisinene gjør meg veldig "care".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Hva betyr deklarere

Dropp det. Du er åpenbart ikke gammel nok til å drikke alkohol, ei lovlig ta det med inn i landet.

hahah jo :( 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Som 19-åring kan du ta med deg 3 liter alkohol inntil 22% + 2 liter øl, eller rusbrus inntil 4,7% (merk at ølen kan være så sterk den vil), alternativt 5 liter med øl/rusbrus. I tillegg kan du ta med 1,5 liter inntil 22% dersom du ikke bruker tobakkskvota.

Hvordan du frakter det, spiller ingen rolle, men du får ikke ta med deg noe flytende gjennom sikkerhetskontrollen i Polen, så dersom du ikke skal handle det i Taxfree på flyplassen, så er eneste muligheten å putte det i kofferten og sende den som innsjekket bagasje. (Obs, dette anbefales vanligvis ikke, da du ikke får erstatning for ødelagte klær o.l. dersom flaskene knuser.)

Bedre nå?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Hadde jeg ikke fått middag når jeg kom hjem ettter jobb hadde jeg blitt mannevond.

Men ikke så mannevond som DENNE fyren , ho ho :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Som 19-åring kan du ta med deg 3 liter alkohol inntil 22% + 2 liter øl, eller rusbrus inntil 4,7% (merk at ølen kan være så sterk den vil), alternativt 5 liter med øl/rusbrus. I tillegg kan du ta med 1,5 liter inntil 22% dersom du ikke bruker tobakkskvota.

Hvordan du frakter det, spiller ingen rolle, men du får ikke ta med deg noe flytende gjennom sikkerhetskontrollen i Polen, så dersom du ikke skal handle det i Taxfree på flyplassen, så er eneste muligheten å putte det i kofferten og sende den som innsjekket bagasje. (Obs, dette anbefales vanligvis ikke, da du ikke får erstatning for ødelagte klær o.l. dersom flaskene knuser.)

Bedre nå?

Åhh ja, takk!! Må ha det inn med teskje :( men tror kanskje det er lurest å kjøpe på taxfree i Norge, så slipper jeg å bekymre meg for knust flaske osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...