Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Ja. Husk å holde deg under kvota eller deklarere når du kommer til Norge. Hva betyr deklarere Hallo, er det lov å ha med alkohol i kofferten fra Polen? Du må vel kjøpe det på taxfri og hente det etter kontrollen tror jeg.utenfor på andre siden. Sånn var det iallfall da jeg var utenlands sist. Hææ? Jeg blir nervøs av dette jeg synes det er skummelt nok å gå forbi tollere uten jeg har noe de kan ta meg for Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Så lenge kofferten blir sjekket inn, og ikke tatt med som håndbagasje, så kan du putte det i den. Trodde ikke det var lov i de koffertene med flytende lenger heller,men tar kanskje feil der. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 (endret) Ølen er sprettet fjerde dag på rad, guinness det går i i kveld. Endret 14. februar 2016 av BananLaks Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Håh, og her følte jeg meg rebelsk som har festet hardt fem helger på rad. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Hva betyr deklarereDropp det. Du er åpenbart ikke gammel nok til å drikke alkohol, ei lovlig ta det med inn i landet. 2 Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Håh, og her følte jeg meg rebelsk som har festet hardt fem helger på rad. Blir litt kjedelig her jeg er innlagt på kvelden. Går som regel i alkohol + musikk for min del. Får dagene til å gå. Selv om jeg trives godt her og. Fått slappet ordentlig av og noen av psykose-symptomene har minsket. Men føler meg ikke særlig bedre egentlig. Eneste er at medisinene gjør meg veldig "care". Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 (endret) Trenger ikke deklarere hvis du er innefor kvoten. Da er det bare å gå på grønt. Hvis du har over går du på rødt, og oppgir og betaler. Endret 14. februar 2016 av Delvis Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Hva betyr deklarereDropp det. Du er åpenbart ikke gammel nok til å drikke alkohol, ei lovlig ta det med inn i landet. hahah jo 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 men en ting til; hvis jeg gjør det bør jeg vel ikke ta med sterkere saker enn jeg kan kjøpe i Norge? Suger å være 19 Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Håh, og her følte jeg meg rebelsk som har festet hardt fem helger på rad. Det er ingen konkurranse. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Spillet "Street Fighter II" 25 år......den animerte filmen er ganske bra Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Som 19-åring kan du ta med deg 3 liter alkohol inntil 22% + 2 liter øl, eller rusbrus inntil 4,7% (merk at ølen kan være så sterk den vil), alternativt 5 liter med øl/rusbrus. I tillegg kan du ta med 1,5 liter inntil 22% dersom du ikke bruker tobakkskvota. Hvordan du frakter det, spiller ingen rolle, men du får ikke ta med deg noe flytende gjennom sikkerhetskontrollen i Polen, så dersom du ikke skal handle det i Taxfree på flyplassen, så er eneste muligheten å putte det i kofferten og sende den som innsjekket bagasje. (Obs, dette anbefales vanligvis ikke, da du ikke får erstatning for ødelagte klær o.l. dersom flaskene knuser.) Bedre nå? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Hadde jeg ikke fått middag når jeg kom hjem ettter jobb hadde jeg blitt mannevond. Men ikke så mannevond som DENNE fyren , ho ho Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Som 19-åring kan du ta med deg 3 liter alkohol inntil 22% + 2 liter øl, eller rusbrus inntil 4,7% (merk at ølen kan være så sterk den vil), alternativt 5 liter med øl/rusbrus. I tillegg kan du ta med 1,5 liter inntil 22% dersom du ikke bruker tobakkskvota. Hvordan du frakter det, spiller ingen rolle, men du får ikke ta med deg noe flytende gjennom sikkerhetskontrollen i Polen, så dersom du ikke skal handle det i Taxfree på flyplassen, så er eneste muligheten å putte det i kofferten og sende den som innsjekket bagasje. (Obs, dette anbefales vanligvis ikke, da du ikke får erstatning for ødelagte klær o.l. dersom flaskene knuser.) Bedre nå? Åhh ja, takk!! Må ha det inn med teskje men tror kanskje det er lurest å kjøpe på taxfree i Norge, så slipper jeg å bekymre meg for knust flaske osv. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Du kan jo kjøpe på Taxfree i Polen også, da tar du jo med varene som håndbagasje og har mer kontroll på dem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Åja ja det er sant men samtidig er det litt greier å ikke måtte ha de med på flyet Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Det er kanskje en del billigere å kjøpe på flyplassen i polen? Ellers var det jo lite vits med det. Men det er jeg ikke sikker på altså. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Hallo, er det lov å ha med alkohol i kofferten fra Polen? Håper du har vanntett koffert, da. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Forslag om gode ørepropper? Prisklasse: under 500kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå