Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2

L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, slike ferdigpoteter er dårlig opplegg. Jeg prøvde det noen ganger da jeg bodde på hybel, for hvis jeg kjøpte en potetsekk, endte jeg stort sett opp med nye poteter før jeg var kommet meg gjennom den.

Da er det like greit å gå på butikken og plukke med seg tre-fire poteter hver dag man skal ete noe med potet i.

Lenke til kommentar

Jeg spiser potetene med skallet på, jeg. Det er mest lettvindt, og mest smakfult.

Det gjorde jeg også en tid, men klarte ikke bli komfertabel med det i lengden.

Det skal visst være ufarlig(?) og så holder det visst bedre på vitaminene enn hvis du skreller de.

Lenke til kommentar

Betstandig blir det feil og kritisert hver gang jeg trodde det var okei. :( 

Klarer visst aldri skrive noe andre syns er greit jeg.  :blush:

Slapp av. Ord på Internett er bare ord på Internett. Det er lov å være uenig.

For meg er ferdigkokte og skrelte poteter et unødvendig produkt. Det er enkelt og raskt å koke de selv.

Men jeg skjønner at de har sin plass i butikkhylla. Hvis ikke folk hadde ville hatt det hadde de ikke kjøpt det. Hadde ikke folk kjøpt det så hadde det forsvunnet fra hyllene for lengst.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det skal visst være ufarlig(?) og så holder det visst bedre på vitaminene enn hvis du skreller de.

Hundre prosent ufarlig, ja. Og det med vitaminer stemmer. Poteter er rikt på c-vitaminer. De finner man i hovedsak i og rett under skallet.

C-vitamin er vannløselig og vil derfor forsvinne ut i kokevannet om man ikke lar skallet være på. Det var i hvertfall det jeg lærte i heimkunskapen på barne- eller ungdomskolen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk forøvrig sete 7 på rad 7, i sal 7 - nice :p

Dårlig gjort av billettselgerne å ikke gi deg sete 6, på rad 6, i sal 6. Hadde pinadø vært noe.

Lenke til kommentar

"Sukkerpikk til karamellrass, hva er din 20? Skal vi trekke opp og trekke ned på neste bensinstasjon, over?"

"Karamellrass til sukkerpikk, ja, trenger noe løk på pølsa, hauler over om t - 60"

Morsomt å leke seg med CB mens man kjører "konvoi".

Skuffa over at dere ikke brukte Broadsword og Danny Boy.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...