Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2

L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske greit å gå seg en tur, også. Fikk fatt på mer koffein (tab x-tra), og fikk fjernet hodepinen. Så får det heller være at jeg ble gjennomvåt. Det betyr egentlig ikke så mye. Jeg skifta til tørre og varme klær når jeg kom inn, og slang de våte til vask.

Og siden har jeg pusla med småting. Sette matvarer i kjøleskap, vaske opp, leke med katten, og jaktet på ny laptop. Blir vel å sette meg ned i godstolen og lese, nå. Får være måte på hvor mye tid man skal tilbringe foran tastaturet.

Lenke til kommentar

Ganske greit å gå seg en tur, også. Fikk fatt på mer koffein (tab x-tra), og fikk fjernet hodepinen. Så får det heller være at jeg ble gjennomvåt. Det betyr egentlig ikke så mye. Jeg skifta til tørre og varme klær når jeg kom inn, og slang de våte til vask.

Og siden har jeg pusla med småting. Sette matvarer i kjøleskap, vaske opp, leke med katten, og jaktet på ny laptop. Blir vel å sette meg ned i godstolen og lese, nå. Får være måte på hvor mye tid man skal tilbringe foran tastaturet.

Jeg trodde du sa koffein ikke fungerte på deg ?

Lenke til kommentar

Jeg sa at kaffe ikke fungerte.

Koffein fungerer i alle fall slik at jeg ikke får sove om jeg inntar det etter 18:00. I tillegg er jeg avhengig, så da har ikke effektene så mye å si, så lenge jeg kan innta det og fjerne hodepinen.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Jeg sa at kaffe ikke fungerte.

Koffein fungerer i alle fall slik at jeg ikke får sove om jeg inntar det etter 18:00. I tillegg er jeg avhengig, så da har ikke effektene så mye å si, så lenge jeg kan innta det og fjerne hodepinen.

Jeg kan drikke 3 kopper mellom 22-23 og sovne som en stein, og fortsatt få en boost om morran.
Lenke til kommentar

Ref. forrige side.

Jeg er så driiitlei av den "Jeg har ikke noe å skjule"-argumenasjonen. Jo, det har du garantert

Vi har ALLE noe vi synes ikke hadde vært kult om slapp ut. Tenk på at det ikke skal mer enn én utro tjener før nabolaget veit alt.

Se for deg Per Kåre (fiktiv prrson). Per Kåre er medlem av en menighet. Per Kåre er også homofil. Kommer det ut så blir han kastet ut av menigheten og familien dnakker aldri med han igjen. Han har aldri gjort noe ulpvlig i sitt liv. Følger tilogmed fartsgrensen.

Naboen til Per Kåre, Bjarne Kåre, jobber for Telenor og tilrettelegger for PST sin logging. En dag blir Bjarne Kåre nysgjerrig og sjekker loggen til Per Kåre. Han ser at Per Kåre er aktiv på gaysir.no.

Per Kåre mister plutselig alt.

Dette er et banalt eksempel, men viser farene ved vilkårlig overvåkning.

For the nothingtohidefags:

The thing people don't realize about the 'nothing to hide' mantra is that it only makes sense if someone looks at your whole life. If you really did have someone examining everything you ever did, watching a playback of your entire life, through your eyes - and this was the only form that anyone would get your data in, by watching everything - then yeah, you probably wouldn't need to hide anything. That person would see everything you do, and understand you pretty well by the end of it. All the things you did, even the seemingly weird things, would make sense in context. They'd sympathize with you.

But that isn't what happens. What does happen is huge amounts of data are recorded, but only little pieces are looked at at a time. And suddenly you do have something to hide, because the people looking at the data on you won't have the full story, and will therefore jump to conclusions based on what they have - and because you won't know when and where this is happening, and what specifically they're looking at, you won't be able to set them straight.Suddenly your every action has to look innocent on its own, you can't do anything that is justifiable given prior events or knowledge. Your wife has been treating you like shit for months, and finally you snap and yell at her? If they only see the end of it then you look like the bad guy.

You're researching bombs because you're interested in the historical development of technology, including explosive technology? Tough shit, you don't get to explain that, to them it will just look like you're a big bad terrorist wanting to blow up the government.

You might say that they will have all your information so they can fact-check. This is wrong, they have neither the incentive or the time to trawl through your whole life working out your motivations for everything. It's easiest to just jump to conclusions. And employers will look at this and make judgments on you - without you having any idea what they're seeing and what they're concluding from it.

In public, people carefully monitor their behavior so they appear normal to anyone who only sees them for a second. They're only willing to show their weirder sides to people who know them, who won't make big judgments on them based on minor quirks. With total surveillance, everyone will be in public, all the time.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kan drikke en kopp kaffe og få magasjau og bli trett.

Jeg kan drikke en slurk cola eller urge klokken seks, og så ikke bli trett ELLER klare å sovne før 8 - 10 timer senere. Og så være dødtrett når jeg så skal opp 7:30 for å gå på jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...