Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2

L4r5

Anbefalte innlegg

Man snur jo skiva med ost på

Det der er det jeg kaller WrongWay.

Nei og nei, man bruker lokk.

Vil ikke det føre til at utsiden av brødet ikke blir sprøtt?

Sånn skal det gjøres:

Underste skive: Ost, Skinke, Ost

Øverste skive: Ost, Skinke

Ikke slå dem sammen, sett begge nederst i ovnen. Når osten på den underste skiven er smeltet så den er gul (ikke gjennomsiktig lenger), flip den øverste oppå og fortsett å steke til den er litt brunaktig.

Total steketid blir 4-7 minutter, avhengig av hvor varm ovnen er når de settes inn.

Dette er den beste metoden jeg har testet hittil. Sprøtt utenpå, ferskt brød og helt smeltet ost inni.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.

Sånn skal det gjøres:

Ikke slå dem sammen, sett begge nederst i ovnen. Når osten på den underste skiven er smeltet så den er gul (ikke gjennomsiktig lenger), flip den øverste oppå og fortsett å steke til den er litt brunaktig.

Total steketid blir 4-7 minutter, avhengig av hvor varm ovnen er når de settes inn.

Dette er den beste metoden jeg har testet hittil. Sprøtt utenpå, ferskt brød og helt smeltet ost inni

Skal testes her i huset.. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Man snur jo skiva med ost på

Det der er det jeg kaller WrongWay.

Nei og nei, man bruker lokk.

Vil ikke det føre til at utsiden av brødet ikke blir sprøtt?

Sånn skal det gjøres:

Dette er den beste metoden jeg har testet hittil. Sprøtt utenpå, ferskt brød og helt smeltet ost inni.

Bruker en liten dæsj god olje i panna. Blir herlig gyllent og crispy brød.

Lenke til kommentar

Skal testes her i huset.. :)

Vel å merke så bruker jeg loff, det kan være det funker annerledes med grovbrød. Alle som har brukt en brødrister vet at det er forskjell på brødtypene.

Og viktig at man ikke lar osten bli stekt før man setter skivene sammen (med mindre man ønsker stekesmak på osten).

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Om jeg bare skal ha ostesmørbrød som snack, bruker jeg helst mikroen, det går kjappere. Om jeg skal ha det til middag eller lage for flere, tar jeg meg flid med det og bruker en halvtime. Eventuelt en og en halv time om jeg skal ha bacon på. :p Uavhengig av om jeg bruker stekeovnen eller stekepanna.

Synes bacon som er stekt kjapt og på høy temperatur, alt for ofte smaker svidd, og det blir for sprøtt. Jeg steker baconet mitt på lav varme over lengre tid, til de rundt megs store irritasjon, men fuck dem.

Men det beste er å bruke vaffeljern og lage toast. Kjøttdeig, bacon, en liten dråpe sennep, diverse egnet krydder, en chili- eller tomatbasert saus, og hamburgerbrød (uten frø) eller bagels. Nam, nam, nam.

Lenke til kommentar

Pannestekt ostesmørbrød er faen ikke dumt, det heller.

Hva er fordelen med pannestekt versus ovnsstekt? Etter å ha sett flere oppskrifter på pannestekt på imgur tenkte jeg at det der kan jeg lage dobbelt så enkelt og enda bedre i ovnen. Og gjorde det.

Stekekant. Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...