Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2

L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å gi politifolk mer trening?

Å gå med helskarpe våpen (patron i kammeret) gir likevel ingen eskaleringsmuligheter for politiet. Å gå med skudd i kammeret er i militæret forbeholdt AKTIVE operasjoner. Her har vi altså hatt politi som er i større beredskap enn det generelt var for de norske styrkene i Afghanistan.

Bedre trening er selvsagt ikke dumt, men det kommer ikke til å hjelpe mot mangelen deres på eskaleringsmuligher eller hindre at våpen lett kan gå av.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Jaja. Noen som har peiling på bil og forsikring? Skal kjøpe bil hvor forsikringen er betalt av forrige eier fram til sommeren. Kan jeg (ny eier) ha denne forsikringen fram til den går ut, og deretter få forsikring på meg?

Lenke til kommentar

Det skumleste er at våpenloven ikke gjelder for politiet. De kan i praksis glemme igjen en MP5 i en garasje (under øvelse!) og legge igjen pistol på taket av bilen før man kjører avgårde, uten å risikere noen form for straff eller reaksjon. Hvis jeg f. eks. hadde glemt å dekke over våpen under kjøring, hadde jeg risikert inndragelse og et forferdelig rabalder.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Mer straff tror jeg er den enkleste løsningen, 2-3mnd lønn for eksempel per vådeskudd, da vil nok mange politifolk revurdere det å absolutt skulle ha kule i kammeret selv om de har lov.

Pluss en fullstendig reorganisering av spesialenheten for politisaker. Gang på gang blir saker henlagt. Politifolk som vanligvis har feilfri hukommelse husker ikke hva som skjedde eller så en annen vei akkurat da.
Lenke til kommentar

Jaja. Noen som har peiling på bil og forsikring? Skal kjøpe bil hvor forsikringen er betalt av forrige eier fram til sommeren. Kan jeg (ny eier) ha denne forsikringen fram til den går ut, og deretter få forsikring på meg?

Forsikringen må stå på eier av bilen.

Hjelper ikke at tidligere eier har forsikring etter at du har omregistrert den, blir du stoppet i kontroll så står fortsatt bilen som "uforsikret" i systemet. Vet ikke åssen det ville gått ved et evt uhell, men tror ikke jeg hadde tatt sjangsen på at det hadde gått bra gitt....

Lenke til kommentar

Mer straff tror jeg er den enkleste løsningen, 2-3mnd lønn for eksempel per vådeskudd, da vil nok mange politifolk revurdere det å absolutt skulle ha kule i kammeret selv om de har lov.

Nå var det jo slik at de hadde plikt, det er noe annet enn å ha lov.

Hva er sjansen for at noen sjekker eller straffer noen for å ikke ha ladd våpen? 

Mener forøvrig at magasinet ikke skal være i pistol, men på andre siden feks.

lett å få lort og drit inn i våpen på den måten da.

Lenke til kommentar

Så teit opplegg. Jaja, takk.

Første eier vil enten få tilbakebetalt overskytende forsikring eller overført forsikringen til en annen bil (hvis han/hun skal ha ny bil). Du må derfor ha egen forsikring med din egen bonus, og denne må være gjeldende fra dagen du overtar bilen. Du ringer forsikringsselskapet og angir datoen for når bilen overføres på deg.
Lenke til kommentar

Han får igjen pengene sine av forsikringsselskapet når han melder bilen solgt? Du tegner ny forsikring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...