Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2

L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og selvsagt vil alle være HELT ansvarlige når alle eier våpen. Det er nemlig ikke VÅPENET som er problemet, men gale folk som misbruker dem..det finnes jo ikke gale folk annet enn "terrorister". Bare å bli kvitt alle galningene. VANLIGE amerikanere gjør ikke sånt -NRA

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ja til bevæpning av norsk politi i disse terrortider.

Jeg er fortsatt i mot en generell bevæpning. Tar ikke lange tida å låse opp en boks i bilen og vi slipper alle vådeskudda. En av nettavisene brukte eksempelet ved hu som kom mot politiet med kniv som en grunn til generell bevæpning. Det er et dårlig argument da de garantert hadde fått bevæpningsordre i den situasjonen uansett.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med fullt bevæpna politi får vi også mye fortere triggerhappy politi som i USA, der folk blir skutt gjennom bilvinduet for å nekte å vise ID, eller en kar blir skutt 20 ganger i ryggen for å springe motsatt vei av politiet når de roper stopp.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tullingen som filma kunne sikkert gjort noe mere fornuftig

I følge et intervju så¨sa han at det ikke var uvanlig at det var bråk i gata når konsertene tok slutt. Først så kjefta han på de for å få de til å roe seg ned, så prøvde han å finne ut hva som skjedde. I følge Sky News så blei han visstnok såra i armen av et skudd rett etter filminga. Jeg synes det er teit å klage på at han filma. Jeg hadde ikke turt å f.eks. springe ut og hjelpe dem når situasjonen fortsatt var slik den var.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

I uforusette farlige situasjoner kan det være at man ikke har tid og låse opp sikring i bilen. Eks hvis en terrorist begynner og skyte ned sivile og politi er ett stykke unna bil.

Lenke til kommentar

Politiet er uansett ikke over alt til enhver tid. Man kan ikke sikre seg mot terrorister som er villige til å dø for en sak. Så enkelt er det.

"Vi skal møte dette med mer frihet." var parolen etter 22. juli. Jommen sa jeg mer frihet. Ser heller ut til å bli mindre og mindre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...