Datasmurf Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Ja, det har vært flere skjelv i Norge. Oslo, Mo i Rana, og Finnmark dras ofte frem som de verste, sånn sett, men det går jo lang tid mellom hver gang det er et skikkelig kraftig skjelv her til lands. Skjelvet i går var i Trondhjem, delvis, og selv om jeg gjerne hadde sett at vi merka det på Orkanger, kan jeg ikke si at vi gjorde det. Derimot meldte Adressa.no-lesere om at det var merket i Børsa og Eggkleiva, så det var ikke så langt unna. Det var også sporadisk hvor i Trondhjem man følte det. Søstrene mine på Havstein hadde ikke fått med seg noe, og ikke venner på Berg eller i Midtbyen eller på visse deler av Nardo heller, mens på andre deler av Nardo, noen på Tyholt, Ila, Marienborg osv. Rundt 3 på Richters skala, sier de, men jeg trodde ikke den skalaen hadde vært i bruk etter 1979, så jeg er mer interessert i hvordan det rangerer på moment magnitude-skalaen. Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Opplevde selv skjelv i Gjøvik for noen år siden, skjer jo av og til her til lands. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Det er vel ikke så mange skjelv som forutsees, er det? Norge er ikke immune mot jordskjelv (det var vel et rundt Oslo på tidlig 1900-tall som var langt verre enn dette), enda grunnen her er rimelig stabil.Det er per i dag ikke mulig å forutse jordskjelv, med mindre man oppdager et såkalt forskjelv. Norge ligger langt unna nærmeste kontinentalplategrense (Atlanterhavsryggen), så vi slipper unna de større skjelvene. Det er likevel veldig mange mindre skjelv i Norge, men bare rundt et titalls er kraftige nok til å merkes. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Ja, det har vært flere skjelv i Norge. Oslo, Mo i Rana, og Finnmark dras ofte frem som de verste, sånn sett, men det går jo lang tid mellom hver gang det er et skikkelig kraftig skjelv her til lands. Skjelvet i går var i Trondhjem, delvis, og selv om jeg gjerne hadde sett at vi merka det på Orkanger, kan jeg ikke si at vi gjorde det. Derimot meldte Adressa.no-lesere om at det var merket i Børsa og Eggkleiva, så det var ikke så langt unna. Det var også sporadisk hvor i Trondhjem man følte det. Søstrene mine på Havstein hadde ikke fått med seg noe, og ikke venner på Berg eller i Midtbyen eller på visse deler av Nardo heller, mens på andre deler av Nardo, noen på Tyholt, Ila, Marienborg osv. Rundt 3 på Richters skala, sier de, men jeg trodde ikke den skalaen hadde vært i bruk etter 1979, så jeg er mer interessert i hvordan det rangerer på moment magnitude-skalaen. Merket ingenting på Møllenberg/Rosenborg. Skuffet. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Aldri merket et jordskjelv. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 (endret) Ikke jeg heller. Og jeg bor jo i et av de mest utsatte landene i verden, og det har vært flere små skjelv her mens jeg har bodd her. Ikke merket noen av det. Vet ikke hvorfor. - Merket du jordskjelvet? - Huh? Nei. Endret 13. oktober 2015 av Skurupu Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Når du får sånn collector faktura fra CDon, skal du betale den før du får varen da eller kan du vente til den er mottatt?fikk faktura på mail bestilte en bok i går, Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Når du får sånn collector faktura fra CDon, skal du betale den før du får varen da eller kan du vente til den er mottatt? fikk faktura på mail bestilte en bok i går, Det står mest sannsynlig en betalingsfrist på fakturaen? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Ja selvfølgelig trege meg 27.10 står det jo ja. Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Her var det stille, noen her som har erfaring med Hotels.com og deres bonusovernatting-program? Har et kjapt spm. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Det som vokser av skjegg på meg vokser som en goatee, blah blir kjedelig no shave November i år også 1 Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Bestilt flyreise og hotell til Praha rett etter eksamen, for meg og kjæresten. Herregud som jeg gleder meg Dette blir bra! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2015 Bestilt flyreise og hotell til Praha rett etter eksamen, for meg og kjæresten. Herregud som jeg gleder meg Dette blir bra! Nice. Selv så reiser vi til London på søndags morra. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Heldiggriser, elsker London. Gleder meg veldig til å oppleve julemarked og sånn i Praha, det skal være stort der! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2015 Vi skal ikke være der så lenge da. Reiser igjen allerede på morgenen på mandag. Bare måtte dra på en konsert. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Bestilt flyreise og hotell til Praha rett etter eksamen, for meg og kjæresten. Herregud som jeg gleder meg Dette blir bra! Nice. Selv så reiser vi til London på søndags morra. Sinke. Vi reiser om noen timer, og hjem igjen mandags ettermiddag Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Dundrer Nina Simone og støvsuger. Utmerket kombinasjon. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2015 Sinke. Vi reiser om noen timer, og hjem igjen mandags ettermiddag Veit du noe om når box office åpner på søndag? Finner ikke noe på nettet. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Sinke. Vi reiser om noen timer, og hjem igjen mandags ettermiddag Veit du noe om når box office åpner på søndag? Finner ikke noe på nettet.Aner ikke. Ble jo litt kaos med venue-byttet. Regner med vi trasker innom på ettermiddagen og bytter. Er jo gankse greit midt i sentrum. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Praha har jeg aldri vært men har lenge hatt lyst dra dit.Har faktisk ikke reist med fly siden 2011 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå