Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2

L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dag jobber jeg med et prosjekt i forbindelse med utvinning av kobber og olivin. Og jeg har lært at kobberet brukt i Frihetsgudinnen kom fra Vigsnes kobberverk på Karmøy.

Tettstedet er i dag kjent som Visnes, og museet er et av de mer interessante i Nordrogaland. Også for barn.

Lenke til kommentar

I dag jobber jeg med et prosjekt i forbindelse med utvinning av kobber og olivin. Og jeg har lært at kobberet brukt i Frihetsgudinnen kom fra Vigsnes kobberverk på Karmøy.

Tettstedet er i dag kjent som Visnes, og museet er et av de mer interessante i Nordrogaland. Også for barn.

Da vet jeg det også i tilfelle jeg noen gang blir far og/eller får lyst til å besøke Rogaland.

• Liker 1
Lenke til kommentar

At der kan være noe interessant på Visnes, er beyond me. Men så har jeg aldri vært på museet.

Og det er jo nettopp museet som er interessant...

Men så er det heller ikke noe særlig igjen av gamle Visnes. Nesten alle husene fra den gamle gruvebyen ble demontert og flyttet. Det moderne Visnes er vel noen få naust, litt småindustri og noen bolighus fra forskjellige deler av 1900-tallet. Generisk norsk minitettsted, altså.

Lenke til kommentar

Ja, i trønderland og omegn finner man mange små LAN-parties. I Rindal har de to stykk per år, og så arrangeres det ett i Skaun nå (men det er for grunnskoleelever i kommunen, så jeg tror ikke noen av oss kvalifiserer til å komme inn der uansett). Så har vi Meldal og Hemne, og nå og da kicker noen kristenfolk i gang noen i menighetshusene her i Orkdal, også.

Det jeg så trønderene har litt mangel på er derimot litt større lan, burde jo være mulig sånn mht. antall mennesker. De fleste er liksom så små at det liksom ikke blir noe ordentlige lagspillkonkurranser.

Det er da noen på rundt hundre stykker som klarer gode compoer. Nemean på Kyrksæterøra har plass til 300 stykker, og det pleier å være brukbart med folk der.

Rindal LAN pleier å trekke hundre folk i vinter- og høstferiene, men i høst blir det ikke noe der, grunnet problemer med nettleverandøren, men de satser på å komme sterkt tilbake til vinterferien 2016.

TrøndeLAN på Lade har lovnader om 220 plasser, så det kan jo også være noe.

Og ellers er det bare å håpe at XenoX kommer tilbake. Evt. Tilt.

Lenke til kommentar

Jepp, var TrøndeLan jeg snakket om, som er nå til helgen. Det er jo NTNU-folka som arrangerer, og er faktisk over 50% ledige plasser fortsatt på seatmapet ihvertfall.

Digital impuls har jo heller ikke noe interresant av utstyr inne, såehh... tror jeg dropper det.

Kankje det blir TG ellerno, har alltid hatt lyst, ihvertfall en gang i livet, men har aldri kommet meg dit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...