w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 13. desember 2020 Del Skrevet 13. desember 2020 (endret) PS5 scalpere er visst ikke så glade i å få skambud på sine konsoller 🤷♂️ Veldig morro å se reaksjonene i hvertfall. Endret 13. desember 2020 av NAVer Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 11. januar 2021 Del Skrevet 11. januar 2021 Haha, jeg tviler ikke. Altså det må de nesten tåle når de faktisk henvender seg til et så stort publikum som spillere er, og har blitt de seneste årene. Lenke til kommentar
Jaukim Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Hva gjør dere med gamle skolebøker (skrivebøker)? Jeg har lyst å brenne de, men mamma sier at det er lurt å ta vare på de. Ser ingen verdi i de og kan bli litt deppa av å mimre for mye. Samme med bursdag og julekort jeg har fått oppover årene. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Jeg har aldri noen interesse av slikt, min mor derimot tar vare på slikt og det har tydeligvis en sentimental verdi for henne. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 (endret) Jaukim skrev (7 timer siden): Hva gjør dere med gamle skolebøker (skrivebøker)? Jeg har lyst å brenne de, men mamma sier at det er lurt å ta vare på de. Ser ingen verdi i de og kan bli litt deppa av å mimre for mye. Samme med bursdag og julekort jeg har fått oppover årene. Gi det til moren din dersom de er så viktige Hadde bare trashet det om jeg ikke var interessert.. Men bursdag og julekort kan jo ha en viss sentimental verdi ja. Klarer vi å gjenopplive tråden forresten? Savner litt pjat her. Endret 18. februar 2021 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
j-- Skrevet 19. februar 2021 Del Skrevet 19. februar 2021 Hadde siste rydderunde av gammelt skolemateriell for en måneds tid siden. Kastet alt bortsett fra et par selvlagde hefter som var litt morsomme. Mamma har vært hard på den "om du kaster det kommer du til å angre, du kommer til å ha lyst til å vise det til ungene dine". Nå har jeg en toåring som tegner kruseduller (som innimellom ofres til peisguden...), og han kommer da aldri til å ha interesse av mine O-fagbøker fra 4. klasse 😅 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 19. februar 2021 Del Skrevet 19. februar 2021 Jaukim skrev (8 timer siden): Hva gjør dere med gamle skolebøker (skrivebøker)? Jeg har lyst å brenne de, men mamma sier at det er lurt å ta vare på de. Ser ingen verdi i de og kan bli litt deppa av å mimre for mye. Samme med bursdag og julekort jeg har fått oppover årene. Du kan jo ta bildet av innhold og så legge til bilder i OneDrive/Google Drive eller lignende. Så kan du evt brenne innholdet. Ser lite poeng med å ha ting i fysisk form. Lenke til kommentar
Jaukim Skrevet 19. februar 2021 Del Skrevet 19. februar 2021 Det blir veldig mye arbeid for noe jeg ikke ser verdien i, veldig fristene å brenne alt ja. 😅 Og hva med gamle regninger og kvitteringer? Skal man virkelig samle på alt mulig i tilfelle man trenger det senere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 19. februar 2021 Del Skrevet 19. februar 2021 Jaukim skrev (7 minutter siden): Det blir veldig mye arbeid for noe jeg ikke ser verdien i, veldig fristene å brenne alt ja. 😅 Og hva med gamle regninger og kvitteringer? Skal man virkelig samle på alt mulig i tilfelle man trenger det senere? Kommer an på hva regningen er for. Tar jo vare på noe som har garanti f.eks. Ellers hiver jeg som regel det. Lenke til kommentar
Jaukim Skrevet 19. februar 2021 Del Skrevet 19. februar 2021 Tenker på gamle strømregninger, internett, nrk lisens, gamle kontigentutgifter, kvitteringer for div elektronikk osv, har blitt lært opp at det er lurt å ta vare på sånt. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 19. februar 2021 Del Skrevet 19. februar 2021 Om du har betalt en papirfaktura så har du jo betalt i nettbanken? Da har du jo kvittering på at du har betalt for noe der, om det skulle bli noen spørsmål. 99% går i søpla, 0,9% havner i skuffen og går i søpla etter noen år, 0,1% går i "arkivet". Er ikke mye der. Kvitteringer tar jeg bilde av, så lagrer det seg fint på Google Photos. Originalen kastes 🙂 2 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 19. februar 2021 Del Skrevet 19. februar 2021 Jaukim skrev (12 minutter siden): Tenker på gamle strømregninger, internett, nrk lisens, gamle kontigentutgifter, kvitteringer for div elektronikk osv, har blitt lært opp at det er lurt å ta vare på sånt. Fremtidige regninger kan du sørge for å få som e-faktura/avtalegiro, sparer deg muligens for papirfakturagebyr! Også har du regningen tilgjengelig digitalt OM du får bruk for den, etter du har betalt. Garantikvittering trenger man jo ikke etter at garantien har gått ut. Kontingentutgiftspapirer ser jeg lite poeng i å spare på. At du har betalt den kan du finne i nettbanken din. Lever ganske papirløst selv. Er minimalist. Har digital backup av fotografier + diverse papirer. Det var litt omfattende arbeid, men veldig glad jeg tok meg tid til dette. Skulle jeg oppleve brann igjen, så er jeg ikke bekymret for fotografiene for eksempel. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 19. februar 2021 Del Skrevet 19. februar 2021 GiaMahan skrev (10 minutter siden): Fremtidige regninger kan du sørge for å få som e-faktura/avtalegiro, sparer deg muligens for papirfakturagebyr! Noe jeg har lagt merke til er at avtalegiro/e-faktura faktisk koster noen kroner pr. transaksjon.. Noe som er ganske irriterende. Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 19. februar 2021 Del Skrevet 19. februar 2021 Omnia vincit amor skrev (1 minutt siden): Noe jeg har lagt merke til er at avtalegiro/e-faktura faktisk koster noen kroner pr. transaksjon.. Noe som er ganske irriterende. Er i alle gebyr på papir. Har alt jeg kan ha på AvtaleGiro/e-faktura, godkjenne betalinger i vipps. Superenkelt. Ikke merket noe til at jeg betaler ekstra for det Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 20. februar 2021 Del Skrevet 20. februar 2021 Er det ikke noe som kalles brevgebyr når du får regninger i postkassen. Men det er lurt å ta kompensasjon for automatiske trekk. Like lurt som at det skal koste 5kr ekstra i "behandlingsgebyr" for å kjøpe kinobilletter digitalt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 20. februar 2021 Del Skrevet 20. februar 2021 Sydvest skrev (14 minutter siden): Er det ikke noe som kalles brevgebyr når du får regninger i postkassen. Men det er lurt å ta kompensasjon for automatiske trekk. Like lurt som at det skal koste 5kr ekstra i "behandlingsgebyr" for å kjøpe kinobilletter digitalt Jupp, tror det ligger i regningen det.. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 Omnia vincit amor skrev (På 19.2.2021 den 23.46): Noe jeg har lagt merke til er at avtalegiro/e-faktura faktisk koster noen kroner pr. transaksjon.. Noe som er ganske irriterende. Bytt bank! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 Llandari skrev (31 minutter siden): Bytt bank! Utenom dette så er jeg svært fornøyd med banken min, så nei Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 Hvilken bank har du? Har selv DNB Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 22. februar 2021 Del Skrevet 22. februar 2021 GiaMahan skrev (6 timer siden): Hvilken bank har du? Har selv DNB Handelsbanken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå