Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2

L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt du har kone, finner sikkert ut av det:) Min eks ville innkalle meg som vitne hvis det ble rettsak i hans sak. Han mente det at han var så slem mot meg, ville telle som formildende omstendigheter i saken hans hvor han ble anmeldt for seksuell trakassering på arbeidsplassen.
Altså, han har:
- vært såpass hardhendt under sex at jeg var øm nedentil 3 dager strekk etter sex.
- Selv om jeg skrek av smerte, så klarer han å komme, så lenge han får bænge på. som min nåværende kjæreste sier; det er motbydelig at han (eksen) blir kåt, får den opp og får utløsning av slikt.. 
- Drevet med kontroll, trusler (vold- og drapstrusler), snakke nedsettende om meg osv; håper du blir voldtatt så hardt at babyen i magen din dauer", "du kommer aldri til å få til noe", ingen er glad i deg", "det er din skyld hvis jeg tar livet av meg nå". 

Og han vil altså bruke meg som vitne. Javel.. noen synes han nok høres litt dum ut, men han har ganske høy IQ på papiret, og han vet akkurat hvordan han skal spille folk. Han mente det at han var så slem mot meg gjorde han deprimert osv.  Anyways, det ble ikke noen rettsak. vet ikke helt hvordan det hadde gått for han rent juridisk om jeg hadde vært der og vitnet.

Lenke til kommentar

Han mente det at han var så slem mot meg, ville telle som formildende omstendigheter i saken hans hvor han ble anmeldt for seksuell trakassering på arbeidsplassen.

Jeg sliter med å forstå logikken der, lol.

Leit å høre at du har vært gjennom sånne ting, glad du har det bra nå  :)

Lenke til kommentar

Er så idiotisk å fjerne 350-grensen og nå skal alt betales toll på. Det verste er at politikerne mener de vil få flere hundre millioner i økte inntekter av å fjerne grensen.

Hvis norsk næringsliv og nettbutikker sliter så jævlig med salget så må du være innovative da, finne på noe nytt, nye spennende produkter, små-teknologi, senke prisene. Neida, her velger vi heller å fjerne konkurransen. Norsk politikk på sitt beste, tror det de gjør hele tiden er så sykt glupe valg. De aner ikke hva de gjør på. Selv om rapporter fra Oslo Economics sier at det blir marginale forskjeller så tror politikerne ikke på noe.

Blir så forbanna. Å kjøpe fra eBay og aldri vite om du får pakken om 2 uker eller 2 måneder, og når den dukker opp i postkassa er som julaften.

Molboland. Hvorfor innovasjon når regresjon ...

Og Posten er en offentlig etat. De kunne skriket litt høyere.

Fjerne konkurransen? Hva er det du snakker om. Det handler jo om å konkurrere på like vilkår. Forklare meg gjerne hvorfor du mener vi skal gi utenlandske aktører konkurransefortrinn ved å ha momsfritak. Du har jo åpenbart mye kunnskap rundt dette. 

Selv er jeg forøvrig kjempepositiv til å fjerne momsgrensa. Nå gjenstår det bare å få fjernet eller kraftig redusert fortollingsgebyret, det er det som er det reelle problemet her. 

Lenke til kommentar

Selv er jeg forøvrig kjempepositiv til å fjerne momsgrensa. Nå gjenstår det bare å få fjernet eller kraftig redusert fortollingsgebyret, det er det som er det reelle problemet her. 

Samme her, betaler gjerne moms, men det gebyret dreper all morroa.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke at nasjoner konkurrerer mot hverandre som bedrifter. Synes vi burde fremskynde globaliseringen ved å fjerne hele tollordningen. Jeg trur det bare er bra at norske bedrifter må konkurrere med utenlandske bedrifter. Et privat firma som bare eksisterer fordi staten gir det særfordeler i forhold til andre firma i samme bransje har ikke livets rett, spør du meg.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Et privat firma som bare eksisterer fordi staten gir det særfordeler i forhold til andre firma i samme bransje har ikke livets rett, spør du meg.

Hvilke firma tenker du på da? I dette tilfellet så gir jo staten særfordeler til utenlandske aktører. 

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke at nasjoner konkurrerer mot hverandre som bedrifter. Synes vi burde fremskynde globaliseringen ved å fjerne hele tollordningen. Jeg trur det bare er bra at norske bedrifter må konkurrere med utenlandske bedrifter. Et privat firma som bare eksisterer fordi staten gir det særfordeler i forhold til andre firma i samme bransje har ikke livets rett, spør du meg.

Hva gjør vi den dagen alt av manuelt arbeid er blitt outsourcet? Det at norge har lyst til å redde verden er søtt men de klarer det ikke på egenhånd. No chance in hell. Åpner vi for det så blir vi rævkjørt av alle land rundt omkring, garantert. 

Lenke til kommentar

Jeg sliter med å forstå logikken der, lol.

Leit å høre at du har vært gjennom sånne ting, glad du har det bra nå  :)

Abuser logic er ikke lik vanlig logikk. 

Indeed. Det sier bare noe om hvor syk i han er i hodet. Og definitivt at det han gjør mest sannsynligvis kommer til å gjenta seg. Jeg ble først fornærmet over at han ville ha meg til å hjelpe han i rettsaken, men etter å pratet med mamma om det, så kom jeg frem til at det egentlig ville være bra for både meg, og den andre fornærmede om jeg vitnet. Det ville nok styrket hennes sak, og hadde han fått konsekvenser for oppførselen sin, så hadde det vært ganske tilfredstillende for meg. 

Jeg har det bra nå, ja  :)

Bra du kom deg unna før du ble helt ødelagt, Røsslyngen. Ekle greier med et så forvridd syn på andre individer.

Jepp..Jeg trodde da det sto på at jeg fortjente å bli behandlet slik og jeg trodde jo på alt eksen sa. Så møter jeg kjæresten min, som er rake motsetningen; han er var på mine signaler og behov under sex, og han blir kåt av jeg kommer og at jeg nyter sexen. Han kommer over til meg selv om vi i begynnelsen ikke alltid hadde sex, men bare koser og prater, og er tålmodig. Maser aldri på noe, og det gjør jo at jeg har lyst til å overraske han og gjøre ting for han.  Han lar meg prate om alt mulig, og prøver ikke å forandre meg. Han heier på meg, forteller hvor stolt han er av meg og inspirerer meg.  Og da jeg mistet pappa viste han seg fra et veldig godt sted .Vi har vært sammen i noen år nå   :love:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva gjør vi den dagen alt av manuelt arbeid er blitt outsourcet? Det at norge har lyst til å redde verden er søtt men de klarer det ikke på egenhånd. No chance in hell. Åpner vi for det så blir vi rævkjørt av alle land rundt omkring, garantert.

Ser ikke problemet med det. Får vi det billigere i utlandet, så er det win-win for begge. Jeg er uansett for en global utligning av ressurser. Synes ikke det er positivt at vi holder lønningene våre kunstig høye ved å mure oss inne.

Lenke til kommentar

Indeed. Det sier bare noe om hvor syk i han er i hodet. Og definitivt at det han gjør mest sannsynligvis kommer til å gjenta seg. Jeg ble først fornærmet over at han ville ha meg til å hjelpe han i rettsaken, men etter å pratet med mamma om det, så kom jeg frem til at det egentlig ville være bra for både meg, og den andre fornærmede om jeg vitnet. Det ville nok styrket hennes sak, og hadde han fått konsekvenser for oppførselen sin, så hadde det vært ganske tilfredstillende for meg. 

Jeg har det bra nå, ja  :)

Jepp..Jeg trodde da det sto på at jeg fortjente å bli behandlet slik og jeg trodde jo på alt eksen sa. Så møter jeg kjæresten min, som er rake motsetningen; han er var på mine signaler og behov under sex, og han blir kåt av jeg kommer og at jeg nyter sexen. Han kommer over til meg selv om vi i begynnelsen ikke alltid hadde sex, men bare koser og prater, og er tålmodig. Maser aldri på noe, og det gjør jo at jeg har lyst til å overraske han og gjøre ting for han.  Han lar meg prate om alt mulig, og prøver ikke å forandre meg. Han heier på meg, forteller hvor stolt han er av meg og inspirerer meg.  Og da jeg mistet pappa viste han seg fra et veldig godt sted .Vi har vært sammen i noen år nå   :love:

Gjør vondt å høre at det han idioten sa påvirket deg så. Det er seriøst noe av det ondeste en person kan gjøre mot en annen. 

Gjør VELDIG GODT å høre at du har det bra nå. Bare husk at uansett hva som skjer så er du verdt så mye mye mer enn å bli behandlet dårlig! 

Lenke til kommentar

Ser ikke problemet med det. Får vi det billigere i utlandet, så er det win-win for begge. Jeg er uansett for en global utligning av ressurser. Synes ikke det er positivt at vi holder lønningene våre kunstig høye ved å mure oss inne.

Ja men hvordan skal dette funke med tanke på korrupsjon og at mye vil ha mer? Du tror seriøst at alle landene vil holde løftene sine og at vi alle kan leve lykkelig i alle våre dager som en mixed family or something? Jeg liker tanken, men det er rett og slett ikke realistisk. Noen kommer til å ville rævkjøre de naive. 

Lenke til kommentar

Gjør vondt å høre at det han idioten sa påvirket deg så. Det er seriøst noe av det ondeste en person kan gjøre mot en annen.

Gjør VELDIG GODT å høre at du har det bra nå. Bare husk at uansett hva som skjer så er du verdt så mye mye mer enn å bli behandlet dårlig!

Mhm. Nå er det flere år siden, så jeg prøver å gå videre, så godt jeg kan. Jeg får vondt av de som er i slike forhold nå. Håper de klarer å bryte ut, for det er lettere sagt enn gjort

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja men hvordan skal dette funke med tanke på korrupsjon og at mye vil ha mer? Du tror seriøst at alle landene vil holde løftene sine og at vi alle kan leve lykkelig i alle våre dager som en mixed family or something? Jeg liker tanken, men det er rett og slett ikke realistisk. Noen kommer til å ville rævkjøre de naive.

Akkurat her var det jo ikke snakke om noe annet enn at Norge skal ta bort tollmuren sin. Selvsagt kult om andre land vil være med, men jeg synes Norge burde gjøre det uavhengig av hva andre gjør. Klarer ikke se hva som skal føre til mer korrupsjon her. Vil faktisk annta at det blir mindre.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...