L4r5 Skrevet 15. august 2019 Forfatter Del Skrevet 15. august 2019 Nå er nasjonale ID-kort utsatt igjen. Jeg husker det var snakk om at de skulle innføres da jeg bodde i Skien. Det er FEMTEN år siden. Ting tar tid. Når politikere vil at intet skal skje, setter de straks ned en hurtigarbeidende komité. 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. august 2019 Forfatter Del Skrevet 15. august 2019 Hvordan er det du holder deg opptatt for tida? Har du noe å gjøre eller går du bare hjemme med tankene dine hele tida? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Hvordan er det du holder deg opptatt for tida? Har du noe å gjøre eller går du bare hjemme med tankene dine hele tida? Hjemme med tankene mine Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. august 2019 Forfatter Del Skrevet 15. august 2019 (endret) Det hjelper jo ikke videre på. Skulle sagt noe oppmuntrende, men kommer ikke på noe. Men det blir bedre. Lover. ---- Nå sitter jeg på trappa til Sandviken og venter på å gå inn for å bli intervjuet om bipolaren min av en forsker. Nervøs i dag ass. Endret 15. august 2019 av L4r5 1 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Nå sitter jeg på trappa til Sandviken og venter på å gå inn for å bli intervjuet om bipolaren min av en forsker. Nervøs i dag ass. Wow, det er kjempebra at du bidrar i forskningsprosjekt om diagnosen du har. Erfaringene fra personer som har selve diagnosen er nyttig og verdifullt. Hørt om oransje-briller forskningsprosjektet, L4r5? Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Det hjelper jo ikke videre på. Skulle sagt noe oppmuntrende, men kommer ikke på noe. Men det blir bedre. Lover. ---- Nå sitter jeg på trappa til Sandviken og venter på å gå inn for å bli intervjuet om bipolaren min av en forsker. Nervøs i dag ass. Hvordan gikk det?! Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Nettopp drukket 3 glass vann. Får kokevarsel på sms. Digg ass. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. august 2019 Forfatter Del Skrevet 15. august 2019 Wow, det er kjempebra at du bidrar i forskningsprosjekt om diagnosen du har. Erfaringene fra personer som har selve diagnosen er nyttig og verdifullt. Ja, er derfor jeg bidrar. Jeg går med en custom aktivitetsklokke 24/7 og fyller ut et skjema en gang i uka. I tillegg er det intervju hver sjette uke. I tillegg er det en app på mobilen min som tar opp alle samtaler jeg gjør og analyserer slike ting som stemmeleie og talemønster. Jeg kan slette enkeltsamtaler om jeg vil da. Det er ingen som faktisk hører på samtalene. De blir bare analysert. Hørt om oransje-briller forskningsprosjektet, L4r5? Jepp. Jeg bruker blåblokkeringsbriller et par timer hver kveld før jeg skal sove. Gjør det definitivt lettere å sovne. Jeg bruker det for søvn og ikke i forbindelse med mani/hypomani da. Kan fint anbefale selv friske personer å bruke det. Her er lenke til de jeg fikk på DPS. Koster en slikk og ingenting. Blokkerer alt lys under 550nm eller noe. Skal ikke brukes når man kjører selv om det er mange som bruker gule briller til kjøring. Disse blokkerer altfor mye lys til at det er trygt. Hvordan gikk det?! Gikk greit. Bytta til ny klokke og svarte på spørsmål i tre kvarter. 2 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Nettopp drukket 3 glass vann. Får kokevarsel på sms. Digg ass.Bare å stokke opp med doruller og Donald innenfor rekkevidde av toalettet, da. Stormkjøkken, nudler og kaffe er óg noe som er kjekt innenfor en armslengde. Og kanskje en mobillader 1 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Ja, er derfor jeg bidrar. Jeg går med en custom aktivitetsklokke 24/7 og fyller ut et skjema en gang i uka. I tillegg er det intervju hver sjette uke. I tillegg er det en app på mobilen min som tar opp alle samtaler jeg gjør og analyserer slike ting som stemmeleie og talemønster. Jeg kan slette enkeltsamtaler om jeg vil da. Det er ingen som faktisk hører på samtalene. De blir bare analysert. Jepp. Jeg bruker blåblokkeringsbriller et par timer hver kveld før jeg skal sove. Gjør det definitivt lettere å sovne. Jeg bruker det for søvn og ikke i forbindelse med mani/hypomani da. Kan fint anbefale selv friske personer å bruke det. Her er lenke til de jeg fikk på DPS. Koster en slikk og ingenting. Blokkerer alt lys under 550nm eller noe. Skal ikke brukes når man kjører selv om det er mange som bruker gule briller til kjøring. Disse blokkerer altfor mye lys til at det er trygt. Gikk greit. Bytta til ny klokke og svarte på spørsmål i tre kvarter. Interessant. Jeg kan ikke så mye om sånt, men jeg håper det du er med på bidrar til positive ting etterhvert! 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. august 2019 Forfatter Del Skrevet 15. august 2019 Målet med prosjektet er å finne ut om de kan forutse kommende episoder utfra endringer i aktivitet, søvn, stemmeleie osv. Ganske interresant stuff. Går over ett år. Jeg har holdt på siden mai. 1 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Målet med prosjektet er å finne ut om de kan forutse kommende episoder utfra endringer i aktivitet, søvn, stemmeleie osv. Ganske interresant stuff. Går over ett år. Jeg har holdt på siden mai.Åhh I see. Så dette kan altså hjelpe en person potensielt framover med å vite når episoden kommer og deretter klare å behandle den? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Hvis de finner ut av det så kan man kanskje trene opp hunder til å være emosjonelt støttende når tiden er inne? Sett hunder gjøre masse rart, alt fra å legge seg på personen for å prøve å få dem til å slappe av til å legge seg under personen så de ikke skader seg under feks anfall. 2 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. august 2019 Forfatter Del Skrevet 15. august 2019 Ja, basically. Hvis man kan se at her er det tegn til en gryende episode kan man ta grep som å justere medisiner, redusere stress, kanskje endre stillingsprosent eller rett og slett være litt var på hva man gjør. Jo tidligere man kan gripe fatt i det, jo bedre er det. 3 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Det er kjempebra, L4r5. Digger terapihunder! Idag har jeg fått til å være våken siden ca. kl. 10, uten å sovne igjen på dagtid. Bakte 2 runder med grove rundstykker og ommøblert rommet, når jeg begynte å få sovetrang. Er egentlig blitt søvnig igjen siden jeg nå sitter i ro, men har heldigvis litt husarbeid igjen. I morgen prøver jeg på å stå opp kl. 08 tenker jeg, og da er planen å vaske ned fellesområder i kollektivet når jeg kjenner jeg blir søvnig. Kanskje bruke lysterapilampa mi og, en halvtime mellom kl. 14-16 for å bli trøtt i riktig tid. Så er målet å holde døgnrytmen slik, også i helger. Etterhvert stå opp kl. 6 -7. Håper jeg kommer til det punktet at jeg begynner å sovne kl. 21-22 om kvelden og sover hele natten igjennom med god kvalitetssøvn. Det var tider det! 1 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Jeg hadde en del trøbbel med å sovne når jeg var yngre, uten at jeg helt vet hvorfor. Men jeg er veldig takknemlig for at jeg nå har et veldig godt sovehjerte og sover hver natt helt gjennom. Ikke noe problem å være oppe fra 6 til 23-24 for min del. Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 Glemmer ikke pasienten på nattevakt: Pasienten roper: "Syyyyykesøøøøøster!!!!" slik at man kan høre det ut i gangen, selv om hun har snor og kan ringe denne. Hun må virkelig ha vært veldig søvnig da hun på dagen ringer hyppig på oss. Jeg titter inn og spør hva det gjelder. Pasienten ": jeg trenger sovemedisin, fordi jeg holder på å sovne snart!" Hun fikk ikke sovemedisin den natta der, for hun sov tungt gjennom hele natta på egenhånd Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 Det må være din eller din far sin. Jeg tok henne med strapon. Håper ikke den var større enn den jeg bruker. Da må jeg kjøpe ny. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 (endret) https://www.youtube.com/watch?v=gZ3MOyCn66w Bare utrolig sterkt å høre på det der , RIP Endret 16. august 2019 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 17. august 2019 Del Skrevet 17. august 2019 https://www.yahoo.com/entertainment/heather-locklear-ordered-mental-health-231824342.html Trist å si det men hun er nok død innen 1 år hvis hun ikke kommer ut av denne spiralen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå