Styrmann Smisk Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 (endret) Tør dere å sjekke kaloriinnholdet i posene dere innhalerer? Mener en pose Sørlandschips har +/- 1000kcal totalt på 200g chips. Nesten en tredjedel av dagsbehovet til et menneske edit: Har ikke spist så mye potetgull etter jeg så det. Endret 21. mars 2019 av Jokerjævel Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Tør dere å sjekke kaloriinnholdet i posene dere innhalerer? Mener en pose Sørlandschips har +/- 1000kcal totalt på 200g chips. Nesten en tredjedel av dagsbehovet til et menneske edit: Har ikke spist så mye potetgull etter jeg så det. Det meste godteri er ca 500kcal per 100g. Så alt av 200g godt har som regel rundt 1000 kcal 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Har aldri sjekket kaloriinnholdet på en vare i hele mitt liv. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Tør dere å sjekke kaloriinnholdet i posene dere innhalerer? Mener en pose Sørlandschips har +/- 1000kcal totalt på 200g chips. Nesten en tredjedel av dagsbehovet til et menneske edit: Har ikke spist så mye potetgull etter jeg så det. Huh? Ett dagsbehov for en person burde ikke overgå 3000 kcal, ikke menn engang, kanskje hvis du trener noe jævlig så må du få i deg 3-3500. En vanlig mann som ikke har ett like stort kaloribehov? No way. Spørs selvsagt på størrelse, men min basic forbrenning på 150 høy og 50 tung er på ca 12-1300 kcal daglig, for å holde kroppen og vekten ved like. Det er 0% av ditt dagsbehov for noen form for næring btw. Da vil jeg heller at folk skal kutte opp grønnsaker og dyppe det i holiday dip, knaser bra og er nam for både kropp og sjel. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Huh? Ett dagsbehov for en person burde ikke overgå 3000 kcal, ikke menn engang, kanskje hvis du trener noe jævlig så må du få i deg 3-3500. En vanlig mann som ikke har ett like stort kaloribehov? No way. Spørs selvsagt på størrelse, men min basic forbrenning på 150 høy og 50 tung er på ca 12-1300 kcal daglig, for å holde kroppen og vekten ved like. Uten at jeg orker å gå så mye inn i dybden. Men normalvektige menn som trener noen timer ila uka har dagsbehov på opp mot 3k kcal om dagen. Det meste godteri er ca 500kcal per 100g. Så alt av 200g godt har som regel rundt 1000 kcal Tok bare Sørlandschipsen som eksempel, for det virket relevant akkurat nå Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 jeg er i hvert fall dehydrert nå. lå og sov, våknet nettopp opp. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 (endret) Uten at jeg orker å gå så mye inn i dybden. Men normalvektige menn som trener noen timer ila uka har dagsbehov på opp mot 3k kcal om dagen. Ja men hvor mange av dem har ett kaloribehov over det? Du skrev at 1000 kcal var nesten en tredjedel, som sier meg at du tror normale menn burde innta mer enn 3000 kcal daglig. Opp mot 3000 høres riktig ut, men menn skal faktisk ikke ha så fryktelig mye mer enn kvinner, ikke dobbelt opp som mange skulle trodd når de serverer folk mat. Det er samme problemet når det gjelder gravide kvinner, de skal ikke spise for to! Men bare 2-400 kcal ekstra daglig, eller ett par avokadoer ekstra om dagen. Skulle ønske jeg likte avokado.. supermat! jeg er i hvert fall dehydrert nå. lå og sov, våknet nettopp opp. Drikk litt vann. Se om det hjelper. Har du spist i dag? Endret 22. mars 2019 av Omnia vincit amor Fletting Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Bare 1300? Det var mindre enn jeg ville gjettet. Klokken min mener jeg forbrenner ca 2200 kalorier på en lat dag med 45% av den anbefalte daglige aktiviteten. Da har jeg nesten bare sittet i sofaen. Har kanskje gjort noe enkel husarbeid. Er 183 og veier ca 76kg. Heldigvis er jeg vanligvis langt mer aktiv enn som så, så selv om jeg er i overkant glad i snop, så legger jeg ikke på meg. Har hjulpet veldig med hund. Er ute 1-3 timer så å si hver dag. Snittet mitt denne måneden er 10 kilometer, og 3000 kalorier om dagen. Er faktisk ganske stolt. 5 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Hvis jeg lager hjemmelagd guac tells det som en av 5 om dagen? Tortillachips med det hørtes ikke feil ut......... Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Bare 1300? Det var mindre enn jeg ville gjettet. Klokken min mener jeg forbrenner ca 2200 kalorier på en lat dag med 45% av den anbefalte daglige aktiviteten. Da har jeg nesten bare sittet i sofaen. Har kanskje gjort noe enkel husarbeid. Er 183 og veier ca 76kg. Heldigvis er jeg vanligvis langt mer aktiv enn som så, så selv om jeg er i overkant glad i snop, så legger jeg ikke på meg. Har hjulpet veldig med hund. Er ute 1-3 timer så å si hver dag. Snittet mitt denne måneden er 10 kilometer, og 3000 kalorier om dagen. Er faktisk ganske stolt. Jeg er ikke store jenta heller, og det er hvis jeg gjør absolutt ingenting, min basale forbrenning. Jeg kan fint spise masse på en gang men da er jeg ute av drift en stund etterpå og har ingen matlyst på en stund. Føler meg direkte ekkel hvis jeg stapper i meg mat, ikke pga vekt, men det har noe med at det føles som om kroppen konstant må jobbe med noe. Derfor liker jeg å faste. Får en pause. Så søt hund du har! Du har all grunn til å være stolt over det! Flott innsats, og ja, det å ha hund hjelper virkelig mye. De som har dyr lever faktisk lengre og bedre, det at man er mer aktiv med dyret har nok mye med det å gjøre, men det samme gjelder alle som har dyr generelt, så det er noe spesielt godt de gjør for oss bare ved å være til Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 (endret) Drikk litt vann. Se om det hjelper. Har du spist i dag? 4 sånne 12-kroners hamburgere på McDonalds. og litt potetgull er 1.75 og veier 89 kg. Endret 21. mars 2019 av Sandy Koufax Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Ja men hvor mange av dem har ett kaloribehov over det? Du skrev at 1000 kcal var nesten en tredjedel, som sier meg at du tror normale menn burde innta mer enn 3000 kcal daglig. Opp mot 3000 høres riktig ut, men menn skal faktisk ikke ha så fryktelig mye mer enn kvinner, ikke dobbelt opp som mange skulle trodd når de serverer folk mat. Det er samme problemet når det gjelder gravide kvinner, de skal ikke spise for to! Men bare 2-400 kcal ekstra daglig, eller ett par avokadoer ekstra om dagen. Skulle ønske jeg likte avokado.. supermat! Det var ment som vedlikeholdsinntaket, ja. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 4 sånne 12-kroners hamburgere på McDonalds. og litt potetgull er 1.75 og veier 89 kg. REEEEEEEEEEEEE. Men seriøst. Er ikke mye næring eller kalorier i de burgerne! Spiser du sånn her regelmessig??? Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 nei. var i ren desperasjon siden jeg trengte å få litt næring. liker egentlig ikke kjøtt noe særlig og liker spesielt ikke tanken på å spise på masseslakteriet McDonalds. Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 neste gang Sophie-Elise blir singel skal jeg forsøke meg. hun ser ut til å ha alle kvalitetene jeg leter etter i en kvinne. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Lykke til. Hun er stygg. Mistenker at det ser likt ut på innsiden også, men det er kanskje bare fordommer. 3 Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Tør dere å sjekke kaloriinnholdet i posene dere innhalerer? Mener en pose Sørlandschips har +/- 1000kcal totalt på 200g chips. Nesten en tredjedel av dagsbehovet til et menneske edit: Har ikke spist så mye potetgull etter jeg så det. 2036 kJ i en pose Sørlandschips Havsalt Original, lykke til. http://sorlandschips.no/product/havsalt/ Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 hahahah wtf! Den posen er jo ikke stor?? Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 2036 kJ per 100g. Dette tilsvarer 487 kcal. Posene har 200g chips. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Jeg spiser ikke mye chips og når jeg gjør det så tar jeg en liten håndfull og legger vekk resten. Ah! Ost og løk som jeg faktisk har fra sist uke (holder seg fersk, klipps, livreddende for lommeboken). Da er jeg med. Medium pose (relativt til hva jeg har sett ellers i norge, snakker vi USA så må vi opp til xxxxxxl ellerno sånt for enkelte av posene deres der). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå