Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2

L4r5

Anbefalte innlegg

Aldri sparklet før så ja, det ble ALT for mye sparkel. Men men...ble bra til slutt. Måtte bare bli kvitt all støvet først. Som støvallergiker må jeg rette stor takk til forsvarets gassmaske!

Tips: Om man skal drive med sparkling av gipsplater, og da må sparkle med papirremser: Ikke bruk "medium sparkel" på papirremser, der må man bruke "fin sparkel". Og jeg har fremdeles ikke funnet helt 100% ut hvordan man faktisk sparkler innvendige hjørner 100%. Og jeg har sparklet 3-4 rom, og alt for mange tak med 45 graders vinkler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du vurdert å kontakte personen på telefon?

noen ganger blir slike latsabber/feiginger mer medgjørlige når man tar det ansikt til ansikt. 

Finn har fått mulighet til å sende vedlegg i meldingene mellom selger og kjøper. Har sendt PDF-er og bilder der flere ganger :-)

Lenke til kommentar

Det er da snakk om vanlig brus, ikke sukkerfri?

all form for brus.

fastlegen mener at selv brus som liksom skal være sukkerfri inneholder søtningsmidler som er helsefarlige. pleide å drikke litt over en liter per dag. 

må nå kutte det til 0. forsøker å gå over til kaffe og te. 

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Sa ikke min fastlege hvertfall. Drikker 1 til 3 L pepsi max hver dag, det var helt ok sa han. Ingen problem. :shrug:

ok, det kan muligens skylde noe annet. det kan hende at du muligens drikker litt øl og han mener at pepsi max kan erstatte det.

men for en som ikke drikker særlig til øl, så bør man erstatte brus med vann. det fortalte min fastlege i Trondheim meg og også min fastlege her i Akershus. 

Lenke til kommentar

Jeg drikker ikke øl, men drikker 1-3 liter Pepsi max hver dag og legen sa det var heller tennene mine jeg skulle tenke på en annet. Skal mer aspartam til for at det skal være skadelig. En på 70 kg tåler ca 5 liter brus med aspartam.

Det er kullsyra som er synderen angående tenner å brus ikke aspartam du.

Lenke til kommentar

vel, min fastlege foreslo Fun Light som erstatning for brus ettersom søtstoffene i det var så skadelige. han mente at Fun Light var en erstatning for brus.

min nåværende fastlege foreslår istedenfor eplebit eller pærebit i vannet for å forbedre smaken om absolutt nødvendig. så litt strengere.

men begge var enige i at brus med sukker skulle absolutt unngås og det samme skulle brus med e-stoffer som erstatning for sukker.

unntaket er muligens folk som drikker mye øl og vin. da kan man drikke pepsi max ettersom overdreven alkoholforbruk er langt mer skadelig enn brus. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...