Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2

L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

alle mobiltelefoner, datamaskiner og slikt er hacket. de kan overvåke nesten alt vi gjør.

dette gjelder ikke bare kineserne, men også amerikanerne og trolig også sør-koreanerne. bare sånn ting har blitt. tror at Apple-telefonene blir hacket av både amerikanerne (eier) og kineserne (produsent, som i fabrikk). 

Lenke til kommentar

Jeg sier egentlig ja til mer overvåkingsamfunn, så lenge lovlige myndigheter gjør det. Men det er mer spesielt når Kineserne bevisst monterer dingser i mobiler som blir solgt i vesten, som vi ikke skulle vite om. De gjorde det også med noen datasystemer som ble brukt av instanser. Husker ikke navnet.
Amerikanerne følger kanskje med litt. Men de er på vår side, så tror ikke vi trenger frykte noe fra dem.

Lenke til kommentar

på det personlige planet er nok kineserne like farlige som amerikanerne. mens på det nasjonale planet så er kineserne desidert farligst.

min mening er at hvis man er redd for å bli hacket gjennom hardware, altså komponenter inne i selve mobiltelefonen, så er sør-koreanske selskaper som Samsung og LG det beste valget.

hvis det er software, så er det rent generelt svært vanskelig å beskytte seg mot. men amerikanerne er svært farlige i så henseende gjennom viruser og slikt

en nasjon som Russland er ganske ufarlig og må ofte ty til fysiske grupper av hackere. de ligger litt tilbake innen datateknologien som en følge av at datamaskiner ble sett på som bourgouis i Sovjetunionen. forøvrig en fin måte å ikke skape etterspørsel etter et produkt. 

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Men når man først må få reklame, er det ikke bedre med noe du selv er interessert i da? Adware forsvinner ikke uansett hvor mye man tyter om det. Liker du metal, er det ikke bedre å få ads om metal klær eller kule postere og slikt på facebook enn masse random dritt?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Men når man først må få reklame, er det ikke bedre med noe du selv er interessert i da? Adware forsvinner ikke uansett hvor mye man tyter om det. Liker du metal, er det ikke bedre å få ads om metal klær eller kule postere og slikt på facebook enn masse random dritt?

Det er jeg enig i.

Lenke til kommentar

Det er jeg enig i.

Husker når jeg så Demolition Man første gang som fjortis, og Sly fikk en snakke-ad i en butikk som er skreddersydd etter hva han kjøpte i samme kjede sist. Jeg syns det virket SÅÅÅÅÅÅ dødskult og far out in the future. Nå er det jo nesten sånn.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker når jeg så Demolition Man første gang som fjortis, og Sly fikk en snakke-ad i en butikk som er skreddersydd etter hva han kjøpte i samme kjede sist. Jeg syns det virket SÅÅÅÅÅÅ dødskult og far out in the future. Nå er det jo nesten sånn.

Den har jeg ikke sett men på dne tiden var det jo utenkelig at noe sånn kunne skje. Men nå nå er alt mulig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er en bra fremtidsfilm, sylvester stallone som "snill og reckless" og wesley snipes som badguy. Begge fryses ned i 1996 etter en feilslått politiaksjon der masse folk blir drept, men Sly blir tinet opp igjen fordi snipes ble sluppet ut i samfunnet igjen som en slags superskurk som kan masse nye ting flere tiår senere. Så de trenger en "gammeldags" purk for å hamle opp med han i et samfunn der alt er perfekt og hvitt og pent og alle oppfører seg som pusekatter og de største hitsene på radio er reklamesanger. Det er mange hysterisk morsomme øyeblikk siden begge to er totalt mistilpasset i det samfunnet. Ingen har sex lengre fordi en stor kjønnssykdom på linje med AIDS wipet ut halve kloden for lenge siden, og ingen tørker seg i ræva etter å ha vært på do fordi det er "uhygienisk". Stakkars Sylvester vet ikke hva han skal gjøre når han har vært på do første gangen, og blir stående og rope banneord til en maskin som gir ut papirbøter for hvert stygge ord så han får dasspapir :D

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...