Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2

L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til Lami:

Det viktigste er at du fremstiller deg i godt lys. Ikke gå inn på situasjoner som gjør at du virker som om du har problemer med arbeidsmiljø, at du ikke kan samarbeide og ta imot ordre fra ovenstående, eventuelle dype personlige problemer, pengeproblemer og slikt.

For mitt eget vedkommende går jeg bare inn uforberedt og tar en løs samtale med de på den andre siden. Det virker ofte mer imponerende fordi de merker også at du kan ting flytende. Her bør det sies at man trenger litt basiskunnskap for å få det til, og ikke minst selvtillit. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken jobb har du søkt på? Kanskje vi kan hjelpe deg å koble likheter mellom det, og barnehagejobben

Rådgiver innkjøp i helsesektoren

Til Lami:

Det viktigste er at du fremstiller deg i godt lys. Ikke gå inn på situasjoner som gjør at du virker som om du har problemer med arbeidsmiljø, at du ikke kan samarbeide og ta imot ordre fra ovenstående, eventuelle dype personlige problemer, pengeproblemer og slikt.

For mitt eget vedkommende går jeg bare inn uforberedt og tar en løs samtale med de på den andre siden. Det virker ofte mer imponerende fordi de merker også at du kan ting flytende. Her bør det sies at man trenger litt basiskunnskap for å få det til, og ikke minst selvtillit.

Takk for tips!

Ja det er det der med flytende. Er redd for å stoppe opp og ikke vite helt hva jeg skal svare. Er ikke så kjapp på labben.

Endret av Lami
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Sally Field med bok om livet sitt , hun var sammen med Burt Reynolds i 5 år , Jock Mahoney var stefaren hennes og misbrukte henne seksuelt (husker han som Catwomans partner in crime i gamle Batmanserien, han er nok mest kjent som Tarzan dog)

Lenke til kommentar

Lykke til!

Og husk: det gjør ingenting om du ikke får denne jobben. Se på det som nyttig erfaring.

Takk!!

Ferdig nå.

Følte det gikk fint. Svarte bra på de fleste spørsmål og det virket som om jeg svarte bra.

Var litt tricky spørsmål fordi det er lederjobb og det var sånn "hvordan vil du lede en gruppe mennesker" og "hvordan skal du formidle noe til de som gjerne har mer erfaring og vært år i dette gamet."

Der ble det vagt men. Jaja vi får se.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ah, når det er en lederjobb som skiftleder eller gruppeleder stiller de nok høyere krav til kandidatene enn "bare en på gølvet" type jobb ja. 

Det er langt flere intervjuer for en slik stilling der jeg jobber enn andre type jobber, da de rett og slett har personalansvar i tillegg til å jobbe, og å finne "den rette" er ganske viktig så de ikke bare kaster bort ressurser.

Ønsker deg masse lykke til, og får du avslag, ikke slutt å søke på jobber. Nå er du igang og det er ikke så vanskelig :) 

Endret av Bytex
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tusen takk :)

Var prosjektleder så var litt sånn hvordan vil jeg styre folk i et prosjekt. Har hatt prosjektledelse på skolen men jeg må si jeg fikk litt hjerneteppe der ... faaen.

Men føler de likte det jeg sa ellers. Tok bilde av meg. Innen høstferien skal jeg få høre mer.

Lenke til kommentar

Tusen takk :)

Var prosjektleder så var litt sånn hvordan vil jeg styre folk i et prosjekt. Har hatt prosjektledelse på skolen men jeg må si jeg fikk litt hjerneteppe der ... faaen.

Men føler de likte det jeg sa ellers. Tok bilde av meg. Innen høstferien skal jeg få høre mer.

Kanskje du skulle ha sagt noe som at du anser det som en adminsitrativ stilling og at selv om de i prosjektet du er ansvarlig for har mer erfaring enn deg, så gjelder det ikke nødvendigvis i en administrativ rolle. Men heller at de yter med sin erfaring innenfor deres kompetanse (hva nå det måtte være). Din rolle vil heller være å fasilitere at de klarer å bidra med sitt beste til gode for prosjektets beste. 

Tror jeg ville ha svart noe slikt. 

Lenke til kommentar

Kanskje jeg er en integrert del i det "sosiale hierearkiet" på jobb, men jeg trives og mine kolleger trives å jobbe med meg. Har vært på samme plassen i 15 år.

Spørs litt hva du jobber med. 

I en del yrker er det sterk konkurranse om få goder. Det er nettverk man møter på som man må forholde seg til. Hvis man kommer i konflikt med en, så kommer man i konflikt med alle. 

Kanskje du er i en "lite ambisiøs yrke". Altså i den forstand at folk flest ikke ønsker å mobilisere oppover, men heller har samme stillingen over mange år og heller stiger i gradene gjennom økt lønn som en følge av ansennitet. 

Det gir da mindre konkurranse og bedre forhold mellom arbeidstagerne ettersom det er færre konfliktområder enn andre steder. 

Lenke til kommentar

Som helt fersk leder forventer nok ingen at du skal kunne jobben bedre enn de som allerede har vært der i mange år. Men det forventes at du har kunnskaper til å kunne lede en gruppe og få dem til å motiveres og fortsette å gjøre det de gjør best mulig, og helst enda bedre, etter selskapets verdier og standarder. Det krever ikke inngående kunnskap i nøyaktig jobben de gjør, og det forventes nok heller ikke at en gruppeleder skal lære seg hver minste detalj til beinet. 

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...