j-- Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Hadde jeg ikke hatt barn så skulle jeg søkt. Du kan jo ta med barn(a) ned - sikkert mulig å selge de til en god pris. Eventuelt betale noen for å være barnevakt hjemme mens du er på jobb. Men blir jo et litt annet liv. 1 Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Hadde jeg ikke hatt barn så skulle jeg søkt. Samme grunn. Hadde det ikke vært for det, skulle jeg veldig gjerne ha søkt der og vært der i et par år Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Hadde jeg ikke hatt barn så skulle jeg søkt. Du kan jo ta med barn(a) ned - sikkert mulig å selge de til en god pris "Selge de".barna sine, er du helt gal?? Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Hadde jeg ikke hatt barn så skulle jeg søkt. Du kan jo ta med barn(a) ned - sikkert mulig å selge de til en god pris "Selge de".barna sine, er du helt gal?? Håper det var en spøk Men det foregår faktisk menneskehandel i flere land selv i dag. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Da er det selvfølgelig fast ansettelse det er snakk om? Har nå bare et par måneder igjen før studentlivet begynner.. Du skulle sagt ifra før Skurupu! Kan jeg skyte inn, og spørre hva du skal studere? Long time, no speak. Ja det var lenge siden. Valget står mellom Oslo, Gjøvik og Halden. IT eller grafisk design. Aha Har en bekjent som studerer noe IT-sikkerhet i Gjøvik. Virker som han trives greit. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Høres ut som en drøm. Ja, jeg koser meg noe voldsomt her nede. Snart vært her ett år, og skal fornye kontrakten min med et år til. Har ingen planer om å reise hjem med det første. Rett og slett den beste avgjørelsen jeg har gjort i mitt liv. Elsker både landet og jobben. Det er et veldig stort skandinavisk miljø her. Hva er gjennomsnittsalderen? Hvordan er generelt din vennesituasjon der nede? Og vel, jentesituasjonen? Hvor lang oppsigelsestid? Gjennomsnittsalderen er rundt 30, vil jeg tru. Jeg kom hit uten å kjenne noen, og har funnet meg veldig godt til rette. Veldig godt miljø her. Og alle vennene mine jobber jo også naturligvis på jobben, så man får et nært forhold til folk. Og jentene her er kanskje verdens vakreste, mener nå jeg. Fin miks av asiatere og spanjoler. Fast annsettelse, ja. Kontrakt på ett-og-ett år. Du underskriver kontrakt mens du fortsatt er i norge. Intervjuet foregår over telefon, først et på engelsk, og så et på norsk. Hva med pensjon? Når det kommer til sosiale rettigheter, så er det ikke mye. Null pensjon. Du har også 20 feriedager i året, og er du syk trekker de deg feriedager. Er du tom for feriedager får du ikke lønn når du er syk. Så dette er ikke landet å jobbe i hvis du er glad i en liten "tre-dagers". Men du har også mulighet til å tjene opp feriedager ved å jobbe overtid/helger/helligdager. For meg var det i hvert fall ikke noe problem. Hadde såpass mange feriedager igjen at jeg tar meg 25 dager i norge on 2 uker for å bruke de opp før året er omme. Men sykeforsikring får du. Den dekker det aller meste. Veldig godt helsesystem her. Bedre enn norge, vil jeg påstå. Kommer du inn på legevakten med helseforsikringskortet så får du VIP-behandling. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 ååå ny tråd poster for og få i mine innlegg Etter nesten 8 år O: Hvordan blir responstiden mindre når tråden er lengre?Pga. mest sannsynlig er forumprogramvaren dårlig koda og ikke optimalisert for over en halv million innlegg per tråd.Diskusjon.no er faktisk et av de aller største forumene i verden basert på denne programvaren. Det har gitt utviklerne grå hår fra tid til annen. Diskusjon.no kjøpte i sin tid en livstidslisens som de ikke tilbyr lenger. Nå må man betale per år. Siden de ikke får inn mer penger fra oss så er jeg ikke sikker på om de problemene våre blir prioritert har dere da som i levetiden på et menneske eller så lenge diskusjon.no lever ? I gode gamle DNFK dager var 7 sider en laber dag. i gode gamle SO tiden var det en treig kveld Ehm når ble det normen å ha hushjelp? du får jo glatt noen til og vaske for deg 2 ganger i månede for type 1000 kr , er ikke rare summen for og slippe selv Veldig vanlig med hushjelp her.Det koster 850 NOK i måneden (pluss kost og losji) å ansette en hushjelp her.Hushjelpen rydder og vasker leiligheten, vasker klær og stryker skjorter. Hun lager alle måltider, inkludert lunsj som jeg tar med til jobben. Hun handler også mat og andre ting vi trenger.25-35 grader året rundt. Ølen koster 5 NOK.Kan også slenge med at vi søker 4 nye medarbeidere. Selskapet betaler flytur ned. Du får også én tur/retur Norge i året, så du kan dra å besøke familie og venner.Og hvis du lurer, så skriver jeg dette fordi jeg får en bonus om jeg rekrutterer folk. hva heter selvskaptet ? og er et kun it jobber ?? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2015 har dere da som i levetiden på et menneske eller så lenge diskusjon.no lever ?Det er nok så lenge siden/selskapet bak eksisterer. Jeg var forresten på nippet til å kjøpe samme lisensen for ørten år tilbake. Skulle sette opp et lite forum, men fant ut at jeg satsa på PHPbb i stedet siden det var gratis. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Her virker det som om mange har hushjelp. Vanligvis noen fra Øst-Europa eller stan-land som er vanskeligere å stave enn Pakistan. Vi har hatt flere. Først noen norske, og så skaffa vi ei fra et eller annet stan-land. Uzbekistan eller noe. Merkelig dame, hu jobba ikke godt, og ble ikke lenge, nå sitter hu i kassa på Rema. Ganske treg av seg der også. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Pga. mest sannsynlig er forumprogramvaren dårlig koda og ikke optimalisert for over en halv million innlegg per tråd. Hvordan kan det ha seg at jeg ikke har lagt merke til dette problemet? Og går det ut over bare akkurat den som skal inn på sist leste innlegg i denne tråden, eller stopper hele forumet opp hver gang noen gjør det? Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Pga. mest sannsynlig er forumprogramvaren dårlig koda og ikke optimalisert for over en halv million innlegg per tråd. Hvordan kan det ha seg at jeg ikke har lagt merke til dette problemet? Og går det ut over bare akkurat den som skal inn på sist leste innlegg i denne tråden, eller stopper hele forumet opp hver gang noen gjør det? Etter hva jeg har merket så blir selve tråden treigere og tar noe lenger tid å laste inn nye innlegg, poste osv. Men det er ikke mye. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Hadde jeg ikke hatt barn så skulle jeg søkt. Du kan jo ta med barn(a) ned - sikkert mulig å selge de til en god pris "Selge de".barna sine, er du helt gal?? Håper det var en spøk Spørs litt på hvem som spør Fint, blir kollaps i kollektivtrafikken i/til Oslo i morgen. Gleder meg, dette blir gøy. Flomvarsel er det óg. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Ja det blir gøy. Blåst i hele dag. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2015 Pga. mest sannsynlig er forumprogramvaren dårlig koda og ikke optimalisert for over en halv million innlegg per tråd.Hvordan kan det ha seg at jeg ikke har lagt merke til dette problemet? Og går det ut over bare akkurat den som skal inn på sist leste innlegg i denne tråden, eller stopper hele forumet opp hver gang noen gjør det? Siste innlegg eller siste uleste? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Siste uleste, var det vel du sa. Poenget var, stopper hele forumet opp når de problemet du nevnte oppstår, eller bare for den som skal inn på tråden? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Stopper ikke direkte opp, bruker kun lenger tid på å servere brukerne det de ber om grunnet høyere last. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2015 Fikk veldig mange 503-feil også. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Fikk veldig mange 503-feil også. Feilmelding når man poster? Fikk jeg en del ganger også når jeg tenker meg om. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 btw hva er grunnen til at siste ordet tråden får leve , greit den kom inn fra et annent forum under noen sammenslåing , men nå har de vell fått være her lenge nokk til at det hadde holdt med en kafe tråd ? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 btw hva er grunnen til at siste ordet tråden får leveDen bryter ikke noen regler. Det er ikke forbudt med to tråder om samme tema. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå