€uropa Skrevet 13. april 2018 Rapporter Del Skrevet 13. april 2018 Jeg synes det høres fantastisk ut. Men du jobber med IT og er ansatt fordi du kan norsk, var det ikke sånn?For en nesten ferdigutdannet økonom som meg, er det vel vanskeligere å finne en relevant jobb på Philippinene og kanskje like vanskelig å få arbeidstillatelse der som i de fleste andre land utenfor Europa? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 13. april 2018 Rapporter Del Skrevet 13. april 2018 Ja, jeg elsker å jobbe ettermiddag. Første gang i livet mitt jeg har klart å sove 7-8 timer hver natt. Jeg har en tendens til å sitte opp til langt på natt uansett når jeg må opp. Relevant jobb kan være vanskelig, ja. Arbeidstillatelse er enkelt. Søk på jobber før du forlater Norge. Utenlandske firmaer som ansetter nordmenn fikser som oftest alt for deg. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 13. april 2018 Rapporter Del Skrevet 13. april 2018 Men da måtte "nordmann" vært stikkordet? Eller beskytter ikke Philippinene arbeidsmarkedet sitt med krav om at utenlandske arbeidstakere skal ha en viss kompetanse som er vanskelig å finne innenlands eller liknende? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 13. april 2018 Rapporter Del Skrevet 13. april 2018 Jo, de gjør det. Jeg er til intervju på Bureau of immigration én gang i året for å forsvare min stilling, og forklare hvorfor ikke en lokal person kan gjøre det jeg gjør. Heldigvis får jeg ha med en av firmaets advokater til å forsvare meg. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. april 2018 Rapporter Del Skrevet 13. april 2018 Svaret er vel ganske greit i ditt tilfelle? Du jobber med IT-support for et norsk firma mot norske kunder. Ville vært teit å ha en filippiner med dårlig engelsk uttale i samme jobben. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 13. april 2018 Rapporter Del Skrevet 13. april 2018 Det er mange filippinere som snakker engelsk som gjør samme jobben. Men kontrakten med det norske firmaet krever så-så mange norsktalende. Har aldri vært noe vanskelig å forklare dette, nei. Forresten, så er filippinere mye flinkere i engelsk enn nordmenn. Både skriftlig og muntlig. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. april 2018 Rapporter Del Skrevet 13. april 2018 Vår kundeservice har flyttet to ganger på et par år. Nå er de i Romania (et svært callsenter tydeligvis), før var de i Bulgaria. Bulgarerne var så inni helsike dårlig i engelsk at samtalene var en pine, måtte gjenta alt man sa 3-4 ganger. Romenere med utdanning har heldigvis god engelsk uttale også så det er litt lettere å ringe dit. Men jeg lar heller være. Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 14. april 2018 Rapporter Del Skrevet 14. april 2018 Har dere lagt merke til finessene ved det vakre engelske språket (dialekt England)? Da jeg var i England, så la jeg merke til den store variasjonen i kallenavn blant engelske menn: - Gazza står for Gary - Dazza står for Darren - Razza står for Richard - Nazza står for Nathan - Bazza står for Brian Også videre. Kompleksiteten er helt enorm! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. april 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. april 2018 Jeg hadde sikkert blitt Lazza. Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 14. april 2018 Rapporter Del Skrevet 14. april 2018 Jeg også. Mitt navn er nemlig Lars. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. april 2018 Rapporter Del Skrevet 14. april 2018 (endret) Jezza = jeremy. Det pleier May å si til Clarkson i Top Gear. Endret 14. april 2018 av Bytex Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 14. april 2018 Rapporter Del Skrevet 14. april 2018 Jezza = jeremy. Det pleier May å si til Clarkson i Top Gear. Jezza? Med en e? Hva faen...er han en skotte eller noe sånt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 15. april 2018 Rapporter Del Skrevet 15. april 2018 Jeg også.Mitt navn er nemlig Lars. Labbe-Lars Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. april 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april 2018 Jeg også. Mitt navn er nemlig Lars. Hadde du også en irriterende bestemor som insisterte på å kalle deg Lasse-liten? Det hadde jeg. NAVNET MITT ER IKKE LASSE FFS! Gud, så irriterende det var. Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 15. april 2018 Rapporter Del Skrevet 15. april 2018 http://www.lasseliten.no/ Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 15. april 2018 Rapporter Del Skrevet 15. april 2018 Jeg også. Mitt navn er nemlig Lars. Hadde du også en irriterende bestemor som insisterte på å kalle deg Lasse-liten? Det hadde jeg. NAVNET MITT ER IKKE LASSE FFS! Gud, så irriterende det var. Nei, men det var en annen fyr i klassen min som også het Lars. Dama mi gikk i klasssen, så hver gang vi var sammen og hun skrek: "LARS, LARS"...så visste jeg ikke om hun mente meg eller han. Helt jævlig. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. april 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april 2018 Vi hadde bare en Lars i klassen, men vi hadde tre Thomas-er. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 15. april 2018 Rapporter Del Skrevet 15. april 2018 Er det du som er Lus-Lars? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. april 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april 2018 Nei, jeg er kaffelars. Det kalte bestefaren min meg forresten. Det var ikke like ille, selv om jeg blei sammenligna med en kjele. Det inneholdt ikke noe med "liten" hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå