Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Har ikke tenkt over det før, men jeg må ha tv'en vendt mot nord. Alt annet blir feil. Kunne aldri hatt tv'en vendt mot sør.

Heldigvis passer det at den står mot nord.

ehhh....angrer på at jeg spørr...men WHY?

 

 

Har lett etter et spiselig svar, men har problemer å få det til. Må tenke mer over det.

Lenke til kommentar

Har ikke tenkt over det før, men jeg må ha tv'en vendt mot nord. Alt annet blir feil. Kunne aldri hatt tv'en vendt mot sør.

Heldigvis passer det at den står mot nord.

Er dette fordi det passer seg i stuen akkurat nå, eller gjeller det uansett hvor du bor?

 

Dette minner meg om Feng Shui. Jeg bor selv i et strøk som er svært populært blandt kinesere. De vil ikke bo med østvendt balkong, fordi det er en gravplass der. Det er dårlig Feng Shui. Resultatet er da at de østvendte leilighetene er billigere enn de vestvendte. For alle oss som ikke trur på Feng Shui, så er dette en gavepakke. For det er bedre med balkong mot en gigantisk grønn park, enn mot all trafikken i bykjernen på andre siden av bygget.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

 

Har ikke tenkt over det før, men jeg må ha tv'en vendt mot nord. Alt annet blir feil. Kunne aldri hatt tv'en vendt mot sør.

Heldigvis passer det at den står mot nord.

Er dette fordi det passer seg i stuen akkurat nå, eller gjeller det uansett hvor du bor?

 

 

Det er fordi geografi, byer og veier er som de er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

 

Har ikke tenkt over det før, men jeg må ha tv'en vendt mot nord. Alt annet blir feil. Kunne aldri hatt tv'en vendt mot sør.Heldigvis passer det at den står mot nord.

Er dette fordi det passer seg i stuen akkurat nå, eller gjeller det uansett hvor du bor?Dette minner meg om Feng Shui. Jeg bor selv i et strøk som er svært populært blandt kinesere. De vil ikke bo med østvendt balkong, fordi det er en gravplass der. Det er dårlig Feng Shui. Resultatet er da at de østvendte leilighetene er billigere enn de vestvendte. For alle oss som ikke trur på Feng Shui, så er dette en gavepakke. For det er bedre med balkong mot en gigantisk grønn park, enn mot all trafikken i bykjernen på andre siden av bygget.

Curse

of Bruce Lee :

 

-huset hans ble love hotel på 80s

 

-ditto hotel Flora i Roma og Big Boss mansion som ble bordell i 2004 , før det var det et mausoleum , kineserne mente det var dårlig feng shui og forbannelse

 

......og på toppen døde sønnen i ung alder han og.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Wow, hvordan ting forandrer seg med alderen....

 

Når jeg var yngre, så pleide jeg å dømme en forsamling etter hvor mange mennesker som brukte caps i den. Mange som brukte caps = mange idioter. Få som brukte caps = få idioter.

 

Men nylig, så fersket jeg meg selv i å bruke caps selv. Har nesten en eksistensiell krise her...

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Logget på spotify nå i dag, tydeligvis har jeg hørt nesten en hel sang av Logic. Men som jeg selv husker, og som last.fm bekrefter; så hørte jeg kun på én artist i natt. Og det var langt ifra Logic :p

 

Er det noen andre som bruker spotifyen min ?? Dette har skjedd før, uten at jeg har kunne bevisst det!! Men nå kunne jeg det.

 

 

XkleArl.png

Lenke til kommentar

Nå har jeg vært noen uker i Israel. Akkurat nå er det 26 grader her. Jeg har møtt mye folk fra mange steder i verden her og kanskje spesielt mange franskmenn og tyskere utenom de innfødte. Men jeg har ikke møtt noen andre fra Norden i det hele tatt ennå. Så jeg har aldri gått så lenge uten å høre noen snakke norsk før. (Halvt sovende hørte jeg meg selv begynne å snakke norsk til min tyske kompis på en busstur i går, men det teller ikke.) Det er jo forsåvidt min egen feil, siden jeg ikke har ringt hjem. Her er det engelsk og litt tysk som gjelder. Det er uansett en god ting å få utfordret og utviklet seg selv mer når det ikke er et alternativ å falle tilbake på noe trygt og kjent.

 

En polakk spurte om jeg hadde bodd utenlands før. Hun var overrasket over at jeg bare hadde vært et halvt år i Tyskland som utvekslingsstudent, siden hun mente at engelsken min er "superfluent". Vel, jeg synes ikke selv at jeg er spesielt god i engelsk, men det er uansett hyggelig å høre. Hun snakker bra engelsk selv til å være østeuropeer. Andre spurte om jeg har tilbrakt mye tid i Skottland eller Irland, siden jeg høres sånn ut på aksenten min. (Jeg har aldri vært i verken Skottland eller Irland.) Det har jeg hørt flere ganger både i Norge og Tyskland. Men jeg har ingen forklaring på hvorfor det er blitt slik. Ei italiensk jente her betegnet derimot aksenten min som britisk, som jeg mener er litt bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...