Datasmurf Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Fjern hibernation-fila. Sett ned størrelsen på virtuelt minne. flytt pagefile til en partisjon med masse plass. Takker. Ang. å flytte noen til en annen partisjon, fungerer det dårlig, da maskina hans kun har C, og det er det. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 (endret) Ok. Prøv å restart maskinen, kanskje det ligger masse brukere innlogget som stjeler diskplass. Men det har du vel gjort mange ganger allerede... Vi har en PC som er sånn at den får null diskspace hvis flere brukere er logga inn samtidig. Etter en restart har C plutselig 1GB free igjen. Sett pagefila til 1,5x minne, så den ikke bygger seg opp automatisk. Det er et slags ekstra minne som tar harddiskplass. Endret 9. oktober 2017 av Bytex Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 (endret) og har gått fra 65 MB ledig diskplass til 11,2 MB i løpet av den timen jeg har holdt på.Mindre ledig? Her er det noe muffins. https://windirstat.net/ Endret 9. oktober 2017 av Emancipate 1 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Solid tips ovenfor. Høres ut som en logfil som fylles opp alt for raskt. Hadde en /var/log/syslog på en maskin som fylte partisjonen og umulig å gjøre noe. Kjekt lærdom å sette begrensninger på logfiler samt komprimering på gamle logger. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Har du en panelovn av glass fra Biltema? Den er brannfarlig, lever den tilbake. Alle tilbakekallinger: http://www.biltema.no/no/Kundeservice/Tilbakekalling-og-produktinformasjon/ http://www.jula.no/kundeservice/aterkallade-produkter/ Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Hadde et sånt ratttrekk som står hos Jula inntil for noen mndr siden.Hadde det i flere år da. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Har WinDirStat på ei minnepenn, men det var ikke nok diskplass til å installere det. Etter å ha fjerna hibernation-fila fikk jeg 6 GB ledig plass, og så fikk jeg flytta noen hundre MB med bilder og PDF-er, slik at jeg endelig kunne åpne Outlook i safe mode, og komprimere .OST-fila fra 9,5 GB til 7 GB, slik at han kunne sette i gang med det han egentlig skulle gjøre i dag (bortsett fra å skrive leder og diverse) … Rydde opp i innboksene, både sin egen og nyhetsredaksjonens. I morgen skal jeg tvinge ham til å restarte maskina og installere alle oppdateringene som ligger og venter. Han sier han ikke kan restarte, fordi det er så mange oppdateringer som venter, men det blir jo ikke færre av at han utsetter det. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 (endret) Hibernation fil er bare bortkasta plass hvis man aldri bruker sleep modus. Den tar et snapshot av hele greia så den kjapt kan bootes opp igjen. Endret 9. oktober 2017 av Bytex Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Jepp. Den maskina der står alltid på, i full aktivitet. Tror ikke engang han skrudde den av da han dro på ferie i 4 uker. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Han bør såklart restarte idet han går hjem for dagen, ikke når han kommer om morgenen. 1 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Ja, det sier seg selv, men jeg tror som sagt aldri at han restarter, i frykt for at han ikke skal komme inn igjen. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Hvordan noe sånt har fått tak i hoved-mailadressen min forstår jeg ikke. Har fått ca 2 mailer i timen siste døgn, alltid med forskjellige mail adresser Har hatt denne adressen i over 10 år, og aldri hatt spam der før nå. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 Enkelt. Noen du har registrert deg hos har blitt hacket eller har lekket databasen sin. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 jaa.. det er vel det. Får bare ikke håpe det er en bank eller noe sånt. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 https://haveibeenpwned.com Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 https://haveibeenpwned.com Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 Nå viser den bare kjente lekasjer da. Noen ganger tar det år før ting blir kjent. Ref. Disqus-saken som sto "på trykk" på digi.no i dag. Der gikk det fem år før det blei kjent. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2017 AdBlock+ har plutselig slutta å fungere for meg. Hadde glemt hvor irriterende det er å surfe uten. :/ Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Har opplevd å få reklame selv med adblock. I tillegg at flere nettsider ikke lar deg lese eller navigere uten å slå av adblock. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå