Delvis Skrevet 20. november 2023 Del Skrevet 20. november 2023 Bytex skrev (21 timer siden): Har faktisk 20-års jubileum på forumet til neste år haha..like lenge som jeg har vært i jobben min. Hadde ikke du 20 års jubileum i fjor da? Etter hva profilen sier hvertfall. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. november 2023 Del Skrevet 20. november 2023 Åja. Søren klype, jeg trodde jeg var med siden 2004. Men jeg lagde min første POST i 2004, det husker jeg at jeg leita etter den posten en eller anna gang. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 22. november 2023 Del Skrevet 22. november 2023 Nopros skrev (På 13.11.2023 den 11:30 PM): Vi lever enda! Så bra! Jeg gjør vel mer eller mindre det samme som sist jeg var her for mange år sia, bare legg på klatring som hobby. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. november 2023 Del Skrevet 23. november 2023 11 hours ago, Shikaru said: Så bra! Jeg gjør vel mer eller mindre det samme som sist jeg var her for mange år sia, bare legg på klatring som hobby. Innendørs eller utendørs? Lenke til kommentar
Sviskepott Skrevet 23. november 2023 Del Skrevet 23. november 2023 Er dette en fungerende pratekafe, eller kanskje bare et sted fullt av spøkelser nå for tiden? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 23. november 2023 Del Skrevet 23. november 2023 Det er vel litt i grenseland, men det er jo bare å slenge seg på likevel. Sitter ofte her å tenker at jeg kunne forsøkt å prøve å være litt mer sosial, men så blir det som regel med tanken. 😅 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. november 2023 Del Skrevet 23. november 2023 Mest gamle spøkelser her nå. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 26. november 2023 Del Skrevet 26. november 2023 b-real skrev (På 23.11.2023 den 9:42 AM): Innendørs eller utendørs? innendørs enn så lenge, men kanskje ute en gang i framtida. klatrer du selv? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. november 2023 Del Skrevet 27. november 2023 Hadde et par timer i min ungdomstiden men ikke særlig mer en det dessverre. Er dere en gjeng eller stiller stedet med noen til å sikre tau osv? Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 27. november 2023 Del Skrevet 27. november 2023 jeg buldrer bare for øyeblikket så trenger ikke tau da. akkurat nå bor jeg på vestkysten av frankrike, men vanligvis kan du finne meg på diverse klatresentre i oslo 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 5. desember 2023 Del Skrevet 5. desember 2023 Er Columbia bra klesmerke? Tenker å kjøpe fleecegenser i julegave. Står egentlig mellom en Columbia full zip og North Face M 100. Noen som har erfaring med Columbia fleece evnt North Face M100 full zip? patagoni blir for dyrt. Lenke til kommentar
Deechon Skrevet 6. desember 2023 Del Skrevet 6. desember 2023 Sitter og ser gjennom skattelistene for i år, og biter meg merke i at ca 45% i min hjemkommune tjener under 300k i året, og medianformuen er på bare 500kr. Enten så forstår ikke jeg hvordan disse tallene regnes ut, eller så lever en veldig stor andel av befolkningen i fattigdom. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 6. desember 2023 Del Skrevet 6. desember 2023 Lami skrev (21 timer siden): Er Columbia bra klesmerke? Tenker å kjøpe fleecegenser i julegave. Står egentlig mellom en Columbia full zip og North Face M 100. Noen som har erfaring med Columbia fleece evnt North Face M100 full zip? patagoni blir for dyrt. Ingen erfaring, men vil nå si den Columbia greia ser klart finest og varmest ut. 1 Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 6. desember 2023 Del Skrevet 6. desember 2023 4 hours ago, Deechon said: Sitter og ser gjennom skattelistene for i år, og biter meg merke i at ca 45% i min hjemkommune tjener under 300k i året, og medianformuen er på bare 500kr. Enten så forstår ikke jeg hvordan disse tallene regnes ut, eller så lever en veldig stor andel av befolkningen i fattigdom. Hva regner man som fattigdom i Norge i dag? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 6. desember 2023 Del Skrevet 6. desember 2023 Deechon skrev (7 timer siden): Sitter og ser gjennom skattelistene for i år, og biter meg merke i at ca 45% i min hjemkommune tjener under 300k i året, og medianformuen er på bare 500kr. Enten så forstår ikke jeg hvordan disse tallene regnes ut, eller så lever en veldig stor andel av befolkningen i fattigdom. 300k i året er etter skatt, og folk har gjeld Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 7. desember 2023 Del Skrevet 7. desember 2023 (endret) RRhoads skrev (14 timer siden): 300k i året er etter skatt, og folk har gjeld Nei, det er etter fradrag. Basert på inntekt og betalt skatt i skattelistene kan man estimere seg fram til omtrentlig bruttolønn. Hvor store lån folk har vil ha mye å si siden man får fradrag for renter, men man kan i alle fall legge på ca 100.000 (minstefradraget for 2022 er 109.950, men jeg liker å være konservativ) på de 300.000 for et riktigere bilde av hva folk faktisk tjener. At folk flest ikke har formue er fordi det er vanlig å låne til bolig og at formuesverdien av boligen settes veldig lavt i forhold til markedsverdi. Endret 7. desember 2023 av HansiBanzi Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 7. desember 2023 Del Skrevet 7. desember 2023 HansiBanzi skrev (17 minutter siden): Nei, det er etter fradrag Ja, selvfølgelig. Jeg aner ikke hva jeg tenkte på 😅 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. desember 2023 Del Skrevet 14. desember 2023 Har snart 110 dager på sykehus. Er på Sunnaas for opptrening og dette er mitt tredje sykehus på denne turneen. Det er et kjør med fysioterapeut, ergoterapeut og logoped på dagtid, men Gud som jeg gleder meg til å komme tilbake til normalen. 4 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. desember 2023 Del Skrevet 14. desember 2023 (endret) Sist jeg så deg (og ikke turte å si hei) sto du og i en dyp samtale om Battleship Galactica på Outland. Wha happun? Endret 14. desember 2023 av Bytex Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. desember 2023 Del Skrevet 15. desember 2023 Bytex skrev (13 timer siden): Sist jeg så deg (og ikke turte å si hei) sto du og i en dyp samtale om Battleship Galactica på Outland. Wha happun? Du må tørre å si hei neste gang. Ble smittet av kjøttetende streptokokker i halsen i slutten av august. Ble ganske raskt innlagt og operert en haug ganger og lå en stund i kunstig koma. Kirurgene hadde dårlig tid så kuttet meg opp fra øre til øre over halsen. Lå først en god stund på Drammen sykehus da Bærum sykehus ikke har avdeling for øre, nese, hals. Ble sendt til Sunnaas for en ukes tid siden for opptrening. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå