Flakkmeister Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Hvordan kobler jeg sammen flere enn to harddisker når IDE kabelen ikke har fler enn to utganger?!? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Hva mener du med å koble sammen? Skal du kjøre Raid? En IDE-kabel kan kun ha 2 enheter tilkoblet. Skal du ha flere harddisker, kan du kjøpe et IDE kontroller-kort som plasseres i en PCI-port. Skal du kjøre Raid, kan du kjøpe en Raid-kontroller som plasseres i en PCI-port. Lenke til kommentar
TRAM Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Borre spør relevant spørsmål på: Hvordan kobler jeg sammen flere enn to harddisker når IDE kabelen ikke har fler enn to utganger?!? ...men du svarer ikke ? - oppsett er crucial på dette stadiet. [ Denne Melding var redigert av: TRAM på 2002-02-22 21:09 ] Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 22. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2002 Sorry, folkens! Hadde litt dårlig tid når jeg postet innlegget. Nei, jeg skal ikke kjøre Raid. Jeg har tre harddisker, CD-ROM og brenner. Jeg får ikke brukt den 3dje harddisken fordi det ikke er mer plass på IDE kablen(e). Så jeg lurer på hvordan dere andre folk klarer å kjøre f.eks 5 harddisker? Bruker dere IDE kabler med mange "utganger" på eller noe? Takker for svar! :smile: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Da må du kjøpe en ide-kontroller. En ide-kabel kan kun ha 2 enheter tilkoblet. Her har du noen få å velge mellom. Promise Ultra100TX2 U-ATA100 kan kanskje være noe for deg? Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 23. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2002 takk for hjelpa ! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå