grenness Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Jeg har lite peiling på iOS, men fattern har en iPhone 4s. Han har et relativt rimelig abonnement og har ingen behov for verken mye tale eller mye data. Jeg har stengt ned det meste av datatrafikk pr applikasjon, men ser nå at under Systemtjenester så er forbruket Tid og sted 163 MB iTunes-kontoer 55,5 MB Dokumenter og synkr. 43,8 MB Push-varslinger 36,1 MB Programvareoppdateringer 33,8 MB etc. Hvordan i huleste kan jeg begrense de tingene her uten å slå av mobildata helt? Hva er Tid og sted som har dratt på seg 163 MB mobildata denne måneden? Christopher Alltid Android for meg, gitt... Lenke til kommentar
Lami Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Gå i Innstillinger - Personvern - Stedstjenester. Der vil det stå hvilken app som bruker stedsinformasjon og derfor gir deg denne høye databruken på Tid og sted. Lenke til kommentar
grenness Skrevet 31. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2015 Tusen takk. Jeg er selvsagt farget av å være Androidbruker, men er det ikke litt brukeruvennlig å gjemme en vesentlig del av mobildataforbruket her...? Men takk for hjelpen, da fikk jeg ham til å sette det meste til "aldri" så får jeg heller gå igjennom neste gang jeg er på besøk. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Bare hyggelig! Det er det, helt klart. Få er klar over at stedstjenester sluker data i tillegg til selve appen. Og enda færre skrur av stedstjenester for apper som ikke trenger det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå