Master662 Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Hei! Jeg har lyst til å bli advokat, men lurer på hvordan hverdagen til en advokat ser ut. Når man står opp, hva en vanlig arbeidsdag består av, når man slutter osv. Lurer også på om noen har lyst til å si hvilken lønn de har nå, og hvilken lønn de startet med. Lenke til kommentar
JussRelatertBot Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Hei! Jeg har lyst til å bli advokat, men lurer på hvordan hverdagen til en advokat ser ut. Når man står opp, hva en vanlig arbeidsdag består av, når man slutter osv. Lurer også på om noen har lyst til å si hvilken lønn de har nå, og hvilken lønn de startet med. man starter med rundt 400-500 tusen. Dette vill øke oppover årene og vill dobles i slutten av karrieren. Så når du har jobbet i noen år kan lønnen lett være mellom 700 tusen og 1 million. Det kommer veldig ann på hvilke advokat du blir. Det er så utrolig mye forskjellig, alt fra forsvarsadvokat til økonomi, dommer osv.. Men det er en del skrivearbeid. Mange dager i uken går til skrivearbeid. Så norsk er veldig viktig, bare spør om noe annet visst svaret var uklart! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 På arbeidsplassen min sitter den ene juristen på nabokontoret. Jeg har ikke snakket så mye med ham om arbeidet, men jeg har fått med meg at han vanligvis tar telefoner og svarer på juridiske spørsmål fra kundene våre og bruker mye tid på å fylle ut papirer og rapportere til skatteetaten og andre myndigheter for våre utenlandske kunder. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Advokat er en litt annen versjon enn jurist, men kan medføre mye rart, avhengig av spesialisering, firma, plassering i terrenget (mange konkurrenter versus eneste på stedet), ... Ja, en nevnte sprogbruk, og det er basis. Hva ting betyr, hvordan ting bør formuleres for å få frem det som er poengene, etc... Ellers kan psykologi spille en rolle i hverdagen - å kunne roe ned opprørte mennesker for å kunne få ut de informasjoner man trenger slik at man forstår de, eller å kunne evaluere hvorvidt en person forteller noenlunde sannheten eller ikke... Det som kan sammenfatte basisen i dette, er sprogbruk og menneskebehandling. Uten disse to evnene har man intet i faget å gjøre; har man de, har man grunnlaget (sammen med alminnelig logisk sans og evne til prioriteringer...). Hvordan hverdagen ser ut ? Det kommer an på de variablene som nevnes i første avsnitt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå