Gå til innhold

E3 2015: Generell diskusjon og spekulasjon

Anbefalte innlegg

Du tenker på Elder Scrolls? Kortspill er jo det nye store, så det er klart de kommer med eget. Er bare forundret over at det fortsatt ikke er et Elder Scrolls MOBA. :p

Joda, forstår at mange liker det - og Hearthstone sin suksess gjør nok at enda flere ønsker å kaste seg på denne trenden. Jeg sier bare at det ikke er min ting, jeg liker andre spill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bet meg merke i at bevegelsene på doom så ut som at det ble spilt med en håndkontroll (kan jo selvfølgelig være pc dette også. Fallout ble jo vist på en Xbone.

Ja det var typisk kontroller gameplay. Men det visuelle så veldig ut som en kraftig PC. Faen at det skal koste så mye...

Det jeg fikk med meg når xbox kjørte sin presentasjon på E3 i '14 var at de ikke brukte xboxen til selve visningen men en ekstremt kraftig pc. Var også ved andre anledninger at de byttet ut innmaten i xboxen for å få fram mer, men skal ikke si noe sikkert. 

Lenke til kommentar

Du tenker på Elder Scrolls? Kortspill er jo det nye store, så det er klart de kommer med eget. Er bare forundret over at det fortsatt ikke er et Elder Scrolls MOBA. :p

Joda, forstår at mange liker det - og Hearthstone sin suksess gjør nok at enda flere ønsker å kaste seg på denne trenden. Jeg sier bare at det ikke er min ting, jeg liker andre spill :)

Er helt enig. Kortspill ble populært med Hearthstone, derfor har vi fått mange andre kortspill. Men MOBA er jo populært, så vi får nok flere sånne også. :) Har aldri helt likt denne trenden. QTEs ble populært med God of War, dermed har vi QTEs i alt fra Resident Evil til Tomb Raider til bilspill. Slow-motion er populært, dermed har vi det over alt også, selv om det ikke alltid gir mening (slow motion i bilspill? wtf?). Zombier ble populært? Dermed fikk vi zombier i Call of Duty. Det gir overhodet ingen mening, men det er jo populært med zombier, og det er alt som teller. :(

Lenke til kommentar

Det jeg fikk med meg når xbox kjørte sin presentasjon på E3 i '14 var at de ikke brukte xboxen til selve visningen men en ekstremt kraftig pc. Var også ved andre anledninger at de byttet ut innmaten i xboxen for å få fram mer, men skal ikke si noe sikkert. 

Sikker på at du ikke tenker på E3 2013 nå? I fjor kjørte alle demoene på Xbox One.

Det var for øvrig bare noen av spillene som kjørte på PC-er i 2013. Forza 5 ble for eksempel vist frem på Xbox One.

Lenke til kommentar

Jeg bet meg merke i at bevegelsene på doom så ut som at det ble spilt med en håndkontroll (kan jo selvfølgelig være pc dette også. Fallout ble jo vist på en Xbone.

Ja det var typisk kontroller gameplay. Men det visuelle så veldig ut som en kraftig PC. Faen at det skal koste så mye...

Jeg vil ikke bli overrasket om dette er grafikken (eller ihvertfall veldig nærme) konsollene vil kjøre på. Det er en ny grafikk motor som nok er godt optimalisert mot moderne rendering teknikker og konsollene. Jeg tviler på at PC'en din vil ha problemer med å kjøre spillet på 60FPS i 1080p.

Likte godt at dem går mer tilbake til Doom 1 og 2 gameplay messig. Disse nærkamp dødsanimasjonene  kan fort bli kjedelig men.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke bli overrasket om dette er grafikken (eller ihvertfall veldig nærme) konsollene vil kjøre på. Det er en ny grafikk motor som nok er godt optimalisert mot moderne rendering teknikker og konsollene. Jeg tviler på at PC'en din vil ha problemer med å kjøre spillet på 60FPS i 1080p.

Likte godt at dem går mer tilbake til Doom 1 og 2 gameplay messig. Disse nærkamp dødsanimasjonene  kan fort bli kjedelig men.

Det er nok også små, lukkete brett, og da krevest det jo ikke så stort heller. Er jo noe annet med en stor, åpen verden som i Fallout 4. Angående "konsoll gameplay" ser jeg ikke helt hva dere vil frem til. Det er jo gode, gamle Doom hele veien? Hva er forskjellen på konsoll gameplay og PC gameplay i en FPS egentlig?

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Det er nok også små, lukkete brett, og da krevest det jo ikke så stort heller. Er jo noe annet med en stor, åpen verden som i Fallout 4.

Sant nok, men i dag finnes det gode occlusion culling teknikker for spill med åpne spill verdener. En stor grunn til at Fallout 4 ikke ser bedre ut er pga dem bruker en noe oppdatert utgave av den eldgamle og crappy creation/gamebryo motoren. Spesielt ser karakterene og animasjonene forferdelig ut.
Jeg kommer nok uansett til å elske spillet og til å tilbringe 100+ timer med det.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...