Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til romslig dragbil med bensinmotor.


p10

Anbefalte innlegg

Nok en tråd der det ønskes tips til bilkjøp!

 

God plass i baksetet til to små barn i barnestoler, og plass i bagasjerommet til barnevogn, dukkevogn, trehjulssykkel, sparkesykkel, fortelt og slikt må den ha.

 

Skal også klare å trekke campingvogn uten å få pusteproblemer, så 1800kg hengervekt er nok minimum.

 

Diesel er ikke aktuelt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med slike krav er Mercedes R-klasse et godt alternativ, den finnes med fine bensinmotorer.

En R 500 4Matic vil være et godt valg, men det er en bil som kan koste en del å eie.. Det er en dyr bil på alle måter og kvaliteten bærer dessverre noe preg av at den er amerikanskprodusert.

 

En E-klasse er blant de største stasjonsvognene på markedet, den svelger ikke unna barnevogn, dukkevogn, trehjulssykkel, fortelt og "slikt" uten problemer..

Men forteltet kaster man vel inn i campingvogna, så da er den biten håndtert.

Mye av bagasjen på campingtur kaster man jo også i vogna, så som sparkesykkel, trehjulssykkel, dukkevogn og andre ting som ikke veier mye..

 

Plassen i baksetet er bra nok både på E-klasse og R-klasse.

R har best plass, her er det separate stoler både foran og bak og den finnes også med tre seterader.

 

E har god plass, enorm plass til å være en stasjonsvogn men fortsatt lite i forhold til store biler som R-klasse og de enda større bilene som Caravelle, Vito osv.

 

E-klasse stasjonsvogn kan trekke 2100kg, R-klasse husker jeg ikke helt hva kan trekke, men det er nok mer enn 1800kg.

Lenke til kommentar

Har idag en Opel Vectra C stasjonsvogn. Grei plass til fortelt, barnevogn, dukkevogn, sparkesykkel, weber q120 gassgrill, sykkelsetet til minstemann 4 sykkelhjelmer og 2 sammenleggbare campingstoler! Men da var det også fullt!

 

Den nye bilen bør ha plass til minst like mye, helst litt mer!

Lenke til kommentar

Jeg er veldig klar over at det begrenser utvalget mitt, men jeg skal ALDRI mer ha dieselbil!

 

De bilene jeg har på min shortlist er: Ford S-Max, Mercedes E-klasse, Subaru Legacy/Outback, Chevrolet Tahoe. Alle med bensinmotorer.

 

Er ute etter tips til flere biler som kan være aktuelle!

Lenke til kommentar

Mercedes E-klasse har mest premium-følelse, men koster nok en del å holde på veien.

Ford S-Max - vel, der finnes EN bil med bensinmotor på finn.no. Det er en varebil, og kan ikke trekke mer enn 1700 kg.

Subaru har det beste 4WD-systemet.

Chevrolet Tahoe er nok desidert dyrest i drift.

Lenke til kommentar

Har idag en Opel Vectra C stasjonsvogn. Grei plass til fortelt, barnevogn, dukkevogn, sparkesykkel, weber q120 gassgrill, sykkelsetet til minstemann 4 sykkelhjelmer og 2 sammenleggbare campingstoler! Men da var det også fullt!

 

Den nye bilen bør ha plass til minst like mye, helst litt mer!

 

Går alt det inn i en Vectra C??

Den er oppgitt til å ha 530 liter med setene oppe, E-klasse av 211-typen har 670 liter sånn til sammenlikning.

 

 

Jeg er veldig klar over at det begrenser utvalget mitt, men jeg skal ALDRI mer ha dieselbil!

 

De bilene jeg har på min shortlist er: Ford S-Max, Mercedes E-klasse, Subaru Legacy/Outback, Chevrolet Tahoe. Alle med bensinmotorer.

 

Er ute etter tips til flere biler som kan være aktuelle!

Når det gjelder E-klasse er det lurt å styre unna 200 Kompressor, det har vært mye registerproblemer med de.

I tillegg vil jeg mene at 240 rett og slett er i slappeste laget for bilen, så større enn det er å foretrekke. 

 

Mercedes E-klasse har mest premium-følelse, men koster nok en del å holde på veien.

Ford S-Max - vel, der finnes EN bil med bensinmotor på finn.no. Det er en varebil, og kan ikke trekke mer enn 1700 kg.

Subaru har det beste 4WD-systemet.

Chevrolet Tahoe er nok desidert dyrest i drift.

En E-klasse kan være enten eller hva gjelder å holde den på veien.

Mye utstyr trekker gjerne opp prisen ved å holde den i orden.

På 211-utgavene med 4Matic har det vært en del problemer med fordelingskasser dersom ikke oljeskift utføres hver 60000km på denne.

 

Hvordan mener du 4WD-systemet til Subaru er bedre enn for eksempel Mercedes sitt 4Matic-system som brukes i E-klasse?

 

Tahoe med gassanlegg er ikke så dyr i drift, og det er mange av de som har det..

Delene er også svinaktig billige til disse amerikanerne.

Lenke til kommentar

Hvordan mener du 4WD-systemet til Subaru er bedre enn for eksempel Mercedes sitt 4Matic-system som brukes i E-klasse?

 

 

Subaru har vel tradisjonellt hatt et permanent system med senterdiff og 50/50 fordeling foran/bak heller en SUV-firehjulstrekk som jeg kaller det?

 

Mulig dette er utdatert visdim. Jeg f.eks forstått det sånn at Subaru-modeller med automatgir har et nyere system med stor bias på forhjulene mens de andre kanskje er blitt bedre igjen.

Endret av MailMan13
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det svarer ikke på spmrsålet mitt i det hele tatt.

Permanent drift på alle hjul er å foretrekke etter mitt syn ja, men det er mange som har det.

Det er dog gjerne noen forskjeller utover dette, da på hvordan de sørger for å få best mulig fremdrift.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...