Gå til innhold

Står nr. 10 på ventelista til TRES, har jeg noe sjanse?

Anbefalte innlegg

Hei, fikk mail fra UIA at jeg ligger på nr. 10 i ventelista til TRES (tresemester ordning til ingeniørlinja). Synes dere jeg har noe sjanse? har noen eller kjenner dere noen som kom inn etter å ha vært på ventelista? 

Tusen takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv nå gått et år på data Tres ingeniørfag på UIA, og jeg fikk melding 12.6.2014 hvordan poenggrensene lå ann og da hadde ikke jeg bra nok snitt for å komme inn og ble satt i ventelista, men så valgte de og sette ned snittet etter ca. 14 dager og jeg kom inn. Så ikke ta det som en selvfølge at du ikke kommer inn, selv om 10. plass er ganske langt bak.

Lenke til kommentar

Takk for svaret.

Jeg søkte ifjor, og kom også på ventelista pga dårlig karakter, og da valgte jeg en annen utdanning å ta, men den e dead-end og jeg har virkelig ikke lyst å fortsette med det. Måtte du mase litt på de og ringe de mye eller fikk du svar automatisk at du kommer inn?

også, til år så tok jeg dat101 og matte, dvs at jeg slipper sommerkurset og slipper å ta dat101 hvis jeg kommer inn, er dette ikke en grunn til å komme inn på studiet?

Lenke til kommentar

Takk for svaret.

Jeg søkte ifjor, og kom også på ventelista pga dårlig karakter, og da valgte jeg en annen utdanning å ta, men den e dead-end og jeg har virkelig ikke lyst å fortsette med det. Måtte du mase litt på de og ringe de mye eller fikk du svar automatisk at du kommer inn?

også, til år så tok jeg dat101 og matte, dvs at jeg slipper sommerkurset og slipper å ta dat101 hvis jeg kommer inn, er dette ikke en grunn til å komme inn på studiet?

Jeg maste mye om hvor jeg lå på ventelista, og de ringte meg og sa at jeg hadde kommet inn. Vet ikke om det at du har noen av fagene vil hjelpe sjansen for å komme inn, tror det bare er poenggrensen som har noe å si.

Lenke til kommentar

Takk for svaret.

Jeg maste mye om hvor jeg lå på ventelista, og de ringte meg og sa at jeg hadde kommet inn. Vet ikke om det at du har noen av fagene vil hjelpe sjansen for å komme inn, tror det bare er poenggrensen som har noe å si.

jeg har en venn som også maste masse på de, han var nr. 7 på ventelista og kom inn 3 dager etter studiet startet. Skal mase masse på de neste fredag, for da vet jeg at de som kom inn må svare ja eller nei. får håpe jeg kommer inn. Blir gaaal. Lykke til !

Lenke til kommentar

Takk for svaret.

jeg har en venn som også maste masse på de, han var nr. 7 på ventelista og kom inn 3 dager etter studiet startet. Skal mase masse på de neste fredag, for da vet jeg at de som kom inn må svare ja eller nei. får håpe jeg kommer inn. Blir gaaal. Lykke til !

ah et spørsmål, ringte du til informasjon eller snakka du med noen som er ansvarlig for studiet?

Lenke til kommentar

Takk for svaret.

ah et spørsmål, ringte du til informasjon eller snakka du med noen som er ansvarlig for studiet?

Jeg bare ringte, prøv 37233000.

Jeg vet ikke hvor gode sjanser du har. Det kommer an på hvor mange som har fått tilbud og takker nei. Men du trenger ikke å ringe å mase. Det vil ikke flytte deg fram i køen og du blir ikke glemt hvis du får plass.

Det er lurt å ringe, f.eks. spør dem om de har tenkt å sette ned poenggrensen osv, og dersom noen allerede var valgt å takke nei og om du rykker opp.

Lenke til kommentar

Det er et gitt antall plasser. De bestemmer seg ikke for å senke poenggrensen. Den bestemmes av den dårligste søkeren som får plass. Hvis poenggrensen synker, er det fordi noen takker nei til tilbudet sitt og en dårligere søker får plassen.

Jeg vet ikke hvordan søkerportalen til UiA ser ut, så det kan godt stemme at man raskere vil få vite om framgangen i prosessen ved å ringe. Det er uansett lite man kan bruke informasjonen til før man eventuelt får plass.

Lenke til kommentar

Det er et gitt antall plasser. De bestemmer seg ikke for å senke poenggrensen. Den bestemmes av den dårligste søkeren som får plass. Hvis poenggrensen synker, er det fordi noen takker nei til tilbudet sitt og en dårligere søker får plassen.

Jeg vet ikke hvordan søkerportalen til UiA ser ut, så det kan godt stemme at man raskere vil få vite om framgangen i prosessen ved å ringe. Det er uansett lite man kan bruke informasjonen til før man eventuelt får plass.

det du sier er fin, men jeg føler at alle som maser på de kommer inn. Kanskje det er ikke sånn det fungerer, men nå har jeg hørt fra 4 forskjellige personer at de maste masse og kom inn til slutten. Kanskje jeg må plage de litt, det her e jo fremtida mi, og jeg vet at jeg kommer til å gjøre en veldig god jobb som en ingeniør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...