Gå til innhold

Industrirørlegger, hvor finne ledige stillinger ?

Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte prøve på en post her da, siden lite annet funker.

Er arbeidsledig å jakter ny jobb. Tenker hovedsaklig innen olje/gass, men alt er av interesse.
Søker det som kan søkes av aktuelle stillinger via Nav,Finn, samt en god del bemannings sider. (hvor jeg da og har registrert CV, lastet opp attester, osv...)

Er vel ikke akkurat enkelste tid å søke jobber, innenfor olje ivertfall, akkurat nå, men kanskje noen har gode tips til sider jeg kan finne ledige stillingen innenfor dette ? kanskje noen sider jeg ikke har fått med meg ?

(Ps. Har ikke nødvendige kurs for offshore)

Å mer en gjerne rop ut om du vet av spesifike stillinger ledig via bekjente e.l :)

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oljebransjen er i sparemodus no, så å få jobb der som nyutdanna(?) utan offshorekurs er nok litt vanskelig akkurat no når mange andre mister jobben eller blir permiterte.

Sjølv reknar eg med at oljenæringa vil ta seg oppigjen etterkvart, men akkurat no er det dårlige tider.

Utanom å søke jobb på dei vanlige portalane som Finn og NAV så må du nesten ha kontakter innanfor bransjen for å få tips om eventuelle ledige stillingar som ikkje blir utlyst.

Dersom du ikkje alt gjer det så bør du også sjekke stillingsutlysningane i fagblad som f.eks Teknisk Ukeblad i tillegg til direkte på heimesidene til aktuelle firma.

Ein anna ting er at du også bør utvide søkekriteriane dersom du ikkje finner jobb. Kan du være villig til å pendle litt lenger, eventuelt flytte? Kva med å søke på jobbar innanfor liknande fagfelt som f.eks kommunale ingeniørstillingar innanfor vatn og avløp og liknande?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja klar over det, dårlige tider der nå:/

Nyutdannet vil jeg ikke si. Hatt fagbrev i ca.5-6år (?), å brukt det i jobb 4-5år, da via skipsverft og VVS bedrift.

Også nylig fått tatt flensekurs.

Har vel stortsett jobbet siden jeg var 16år (coming up on 31....)

Så har jo også en grei CV vil jeg si.

Sikter meg mer mot onshore arbeid da.

Har søk alle nevnte plasser ink direkte hjemmesider. Teknisk ukeblad har jeg ikke hold meg oppdatert på nei, får vel ta en titt der også.

Flytting er høyst aktuelt, fra nord norge til vestlandet. (Spes siden min tidligere samboer og min datter på 4år flytter dit nå snart)

Og ja, søker innenfor kommunale jobber som du nevner, samt VVS og "vanlige" jobber, for å komme meg nedover og kanakje øke sjangsene litt for en mer aktuell jobb.

Er å helt klart villig til kortere jobber mtp å "få en fot innafor".

Så to sum it up... Føler jeg jo jeg gjør min del, men du verden hvor vanskelig det sku være! Hehe

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Ja klar over det, dårlige tider der nå:/

Nyutdannet vil jeg ikke si. Hatt fagbrev i ca.5-6år (?), å brukt det i jobb 4-5år, da via skipsverft og VVS bedrift.

Også nylig fått tatt flensekurs.

Har vel stortsett jobbet siden jeg var 16år (coming up on 31....)

Så har jo også en grei CV vil jeg si.

Sikter meg mer mot onshore arbeid da.

Har søk alle nevnte plasser ink direkte hjemmesider. Teknisk ukeblad har jeg ikke hold meg oppdatert på nei, får vel ta en titt der også.

Flytting er høyst aktuelt, fra nord norge til vestlandet. (Spes siden min tidligere samboer og min datter på 4år flytter dit nå snart)

Og ja, søker innenfor kommunale jobber som du nevner, samt VVS og "vanlige" jobber, for å komme meg nedover og kanakje øke sjangsene litt for en mer aktuell jobb.

Er å helt klart villig til kortere jobber mtp å "få en fot innafor".

Så to sum it up... Føler jeg jo jeg gjør min del, men du verden hvor vanskelig det sku være! Hehe

Takk for svar! :)

Aibel begynner jo å ta seg opp i arbeid etterhvert, søkt der? 

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg har søkt noe der. Ser dem bare har 2 stk "høyere stillinger" ledig nå, men skal få opp en åpen søknad der Nå!. Takker

Ja gjør det, de trenger fort industri/instrument rørleggere når prosjektene kommer inn så da går det fort i svingene. Det eneste som er leit er at de allerede har sagt opp en god del folk som har "første pri" på å bli ansatt igjen. Ville også lagt inn søknad på aker stord da det ble spådd at de skal få en kjempe kontrakt på sverderup prosjektet snart, så da er du "først" i køen på en måte :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...