seb1 Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 (endret) Hei, har i det siste merka veldig tung servostyring av og til som f.eks når eg skal rygge ut bilen.. Men ikkje alltid er den slik, av og til kan den gå ganske så lett og ved lengre kjøring så fungera den som regel fint. Reim har eg sjekka og det ser ikkje ut til å være noke tegn til sprekk eller slakk.. servo olje har eg også fylt på, men med tanke på at den ikkje var heilt full kan det skyldes lekasje? Endret 29. mai 2015 av seb1 Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Hei, har i det siste merka veldig tung servostyring av og til som f.eks når eg skal rygge ut bilen.. Men ikkje alltid er den slik, av og til kan den gå ganske så lett og ved lengre kjøring så fungera den som regel fint. Reim har eg sjekka og det ser ikkje ut til å være noke tegn til sprekk eller slakk.. servo olje har eg også fylt på, men med tanke på at den ikkje var heilt full kan det skyldes lekasje? Sjekk servopumpa. Min far hadde akkurat samme problemet på sin vectra. etter litt feilsøking på et verksted fant de ut at pumpa var dårlig og måtte byttes. Lenke til kommentar
seb1 Skrevet 14. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2015 Hei, har i det siste merka veldig tung servostyring av og til som f.eks når eg skal rygge ut bilen.. Men ikkje alltid er den slik, av og til kan den gå ganske så lett og ved lengre kjøring så fungera den som regel fint. Reim har eg sjekka og det ser ikkje ut til å være noke tegn til sprekk eller slakk.. servo olje har eg også fylt på, men med tanke på at den ikkje var heilt full kan det skyldes lekasje? Sjekk servopumpa. Min far hadde akkurat samme problemet på sin vectra. etter litt feilsøking på et verksted fant de ut at pumpa var dårlig og måtte byttes. Yup, snakka med mekaniker og ser ut til at det stemme. Skal bytte den ut med ei brukt ei sjøl 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå