Gå til innhold

Pc skrur seg av!


Koffe

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her rolig og avslappet, tar en runde cs så booter hele kassa! :(

Dette har skjedd meg flere ganger nå både i cs, under virusscanning og bare på måfå.

Etter pc`n er på igjen får jeg melding om at systemet er gjenopprettet etter en alvorlig feil.

Jeg installerte windows xp på nytt for å teste om det ble noe forbedring, men nei.

Jeg har kun overklokket ca 5% så jeg lurer på om bare dette er nok til å gjøre systemet ustabilt?

Kanskje jeg har for lave cas-instillinger på ramen? (2,2,2,5 ment for 333MHz)

eller ikke har låst agp/pci? (står på auto)

 

Hjelp/tips mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sitter her rolig og avslappet, tar en runde cs så booter hele kassa! :(

Dette har skjedd meg flere ganger nå både i cs, under virusscanning og bare på måfå.

Etter pc`n er på igjen får jeg melding om at systemet er gjenopprettet etter en alvorlig feil.

Jeg installerte windows xp på nytt for å teste om det ble noe forbedring, men nei.

Jeg har kun overklokket ca 5% så jeg lurer på om bare dette er nok til å gjøre systemet ustabilt?

Kanskje jeg har for lave cas-instillinger på ramen? (2,2,2,5 ment for 333MHz)

eller ikke har låst agp/pci? (står på auto)

 

Hjelp/tips mottas med stor takk.

Det er med stor sannsynlighet CPU'en som er synderen siden det bare er den, såvidt jeg vet, som er "overheat" beskyttet. Maskinen reagerer med å skru seg av for å unngå skade på prosessoren, og Windows XP vil komme med "systemet er gjenopprettet fra en alvorlig feil" fordi maskinen bare ble skrudd av uten at Windows ble avsluttet.

 

At dette som oftest skjer ved høy ressursbruk er nok en bekreftelse på at varme kan skyldes de spontane omstartene.

Lenke til kommentar

Hovedkortet i seg selv har også en overheat beskyttelse.. Oppdaget dette da jeg monterte vannkjøling, og dermed fjernet prosessorviften(kortet kom levert med passiv på NB) Kortet nekta rett og slett å starte opp windows uten å boote etter 5 sec...

 

Prøv å sett in en ekstra kabinettvifte som blåser inn på området med NB/prosessor/mosfets..

 

Hvis dette ikke hjelper, se andre steder :)

Lenke til kommentar

hmm jeg har montert ekstern sensor i NB den idler på rundt 43 grader, dette er vel kanskje litt høyt? Det er i ribba også så det er sikkert varmere inni i NB.

Skal canterwood chipsettet bli så varmt? for sikkerhets skyld har jeg nå bestilt NB blokk også :-) :D skal se om det hjelper.

Kjøler passivt NB.... holder vel ikke til overklokking når jeg ikke har cpu vifte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...