c-c-cloud Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Hei! Jeg har et problem der Calc setter samme standardavvik på flere av stolpene, selv om jeg har ett unikt standardavvik for hver stolpe. Går utifra at det er noe galt med hvordan jeg har satt opp standardavvikene? Legger ved et bilde av spreadsheetet. Sånn som det er nå tar den bare en og en celle for standardavvikene og applyer de til hver alderskategori (10.3 kommer på hele ≤15år-kategorien, 10.4 kommer på hele 16år-kategorien osv.) Det jeg ønsker er at hvert standardavvik skal kobles til hver enkeltverdi. Det er sikkert en logisk løsning jeg ikke forstår. Hadde satt utrolig pris på hjelp! Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Om du har engelsk versjon av Open Office (samme gjelder sikkert for Libre Office, som jeg bruker) så skal dialogboksen for "Insert Y error bars" se ut som på bildet. Sjekk at det for alle dataserier er krysset av for "Cell range" og at riktig dataserie er valgt. Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 29. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2015 Hei! Ja, jeg tror det er sånn jeg har gjort det, hvis ikke det er noe feil med selekteringen av dataseriene. Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 29. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2015 (endret) Legger opp selve filen her i tilfelle noen vil se akkurat hva som er gjort https://www.dropbox.com/s/gma1v68m2enpalm/graph.ods?dl=0 Endret 29. mai 2015 av c-c-cloud Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå