panda99 Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Hei. Har et særemne jeg skal fremføre på mandag, og har glemt å notere datoen for flere av kildene jeg har benyttet. Er det mulig å trykke på disse fra powerpointen, og dermed se når jeg limte den inn? Blir ganske falskt å skrive inn en tilfeldig dato, men samtidig ser det ganske dumt ut at jeg har husket datoen for noen av kildene og ikke for resten. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Litt usikker på hva du mener. Lurer du på om noen kan se når du hentet informasjonen som står på siden? Neppe. Hvis ikke informasjonen har endret seg, kan du jo like godt bare ta dagens dato for nedlasting. Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Du kan jo bare finne på tidligere datoer, ingen vil kunne sjekke om datoene stemmer eller ikke. Tror heller ikke læreren bryr seg om det er den "riktige" datoen, så lenge du oppfyller de formelle kravene. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Hei. Har et særemne jeg skal fremføre på mandag, og har glemt å notere datoen for flere av kildene jeg har benyttet. Er det mulig å trykke på disse fra powerpointen, og dermed se når jeg limte den inn? Blir ganske falskt å skrive inn en tilfeldig dato, men samtidig ser det ganske dumt ut at jeg har husket datoen for noen av kildene og ikke for resten. Når det kommer til kilder kan det vel ikke ha noe å si når du lastet ned/slo de opp. Det som er viktig når de ble publisert. Bruker du en bok er det viktig når boka ble skrevet, ikke at du leste den på en torsdag. Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Hei. Har et særemne jeg skal fremføre på mandag, og har glemt å notere datoen for flere av kildene jeg har benyttet. Er det mulig å trykke på disse fra powerpointen, og dermed se når jeg limte den inn? Blir ganske falskt å skrive inn en tilfeldig dato, men samtidig ser det ganske dumt ut at jeg har husket datoen for noen av kildene og ikke for resten. Når det kommer til kilder kan det vel ikke ha noe å si når du lastet ned/slo de opp. Det som er viktig når de ble publisert. Bruker du en bok er det viktig når boka ble skrevet, ikke at du leste den på en torsdag. Greia med kilder på internett er at de kan forandres, ofte uten at eventuell publiseringsdato på nettsiden endres. Da er det viktige når kilden ble lastet ned, dersom det skulle bli tvil om hvilken versjon man har sett på. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Jeg ville lagt inn et minutt i slutten av presentasjonen om hva jeg ville gjort annerledes neste gang. Der ville jeg vært ærlig og sagt at jeg glemte å notere ned lesedatoen for noen av kildene. Da viser du at du er ærlig, har forstått at du har gjort en feil og at du har tenkt å lære av denne feilen. En fornuftig lærer burde etter min mening sette pris på dette. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Hei. Har et særemne jeg skal fremføre på mandag, og har glemt å notere datoen for flere av kildene jeg har benyttet. Er det mulig å trykke på disse fra powerpointen, og dermed se når jeg limte den inn? Blir ganske falskt å skrive inn en tilfeldig dato, men samtidig ser det ganske dumt ut at jeg har husket datoen for noen av kildene og ikke for resten. Når det kommer til kilder kan det vel ikke ha noe å si når du lastet ned/slo de opp. Det som er viktig når de ble publisert. Bruker du en bok er det viktig når boka ble skrevet, ikke at du leste den på en torsdag. Greia med kilder på internett er at de kan forandres, ofte uten at eventuell publiseringsdato på nettsiden endres. Da er det viktige når kilden ble lastet ned, dersom det skulle bli tvil om hvilken versjon man har sett på. Da vil jeg påstå at disse "kildene" ikke er egnet som kilder, i de aller fleste tilfeller. Lenke til kommentar
NU`er Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 En annen mulighet ville være å gå inn på lenkene for å sjekke om den relevante informasjon fortsatt står der. Da kunne man legge inn en kommentar som "Alle kilder sjekket den... ". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå