Myoxox Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 (endret) Hvor ofte bør man bytte regreim? Golf 4. Kjøpte bilen når den hadde gått "235 000" men han sa at han som hadde bilen før han hadde byttet regreim, men han vet ikke når. Så jeg har ikke peiling på når regreima ble byttet. What to do?! EDIT: Fikk nettopp melding av han jeg kjøpte den av: "Jeg mener at tidligere selger byttet den på "180 000", men om det er riktig vet jeg ikke. Han hadde ikke kvittering". - Så, bør jeg bytte? Endret 29. mai 2015 av Myoxox Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Er du usikker så bør du bytte. Du bør Ihvertfall sjekke tilstanden til reima. Det er billigere å bytte reima en gang for mye, enn det er å ende opp med totalhavari. Lenke til kommentar
joka Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 ring merkeverksted, hvis reima er byttet der så har de det i systemet. generelt så er dette vanlig for vag-motorer. MEN sjekk om det stemmer for din motor diesel: 90.000 km bensin: 100.000 km Lenke til kommentar
Myoxox Skrevet 29. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2015 Er det ikke noe med at den bør byttes etter 100 000km ELLER 10år eller? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 100 000km eller 8 år er jeg blitt fortalt av Toyota-mekaniker. Lenke til kommentar
Myoxox Skrevet 29. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2015 100 000km eller 8 år er jeg blitt fortalt av Toyota-mekaniker. Men det var på Toyota, eller? Lenke til kommentar
Myoxox Skrevet 29. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2015 Nå har jeg fått pris på dette, se bilde: Er dette er bra pris, eller? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Så ikke ille ut den prisen der. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 (endret) 100 000km eller 8 år er jeg blitt fortalt av Toyota-mekaniker. Men det var på Toyota, eller? Det var på en Toyota, ja. Nå har jeg fått pris på dette, se bilde: Er dette er bra pris, eller? Så ikke så verst ut den prisen. Har vel betalt rundt 8000 selv for bytte av reg. reim tidligere. Endret 29. mai 2015 av TheHaughom Lenke til kommentar
Myoxox Skrevet 29. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2015 Sendte en mail rundt til flere samtidig, så får se hva som er billigst. Blir vell så jeg gjør det. Bedre å gjør det nå enn å vrake bilen når det går galt. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 (endret) Sendte en mail rundt til flere samtidig, så får se hva som er billigst. Blir vell så jeg gjør det. Bedre å gjør det nå enn å vrake bilen når det går galt. Burde jo kunne gå an å sjekke dette med bytte da, men best å være på den sikre siden, ja. Noe mange antagelig glemmer er at ikke bare kjørelengde, men alder på reima har også noe å si. Prisen er grei, du sparer antagelig 2-3000 vs. merkeverksted. Jeg hadde nylig en Mazda 323 og fikk tilbud på kr 5000.- Ikke merkeverksted, men firma med flere ansatte etc. Imidlertid fikk jeg tips gjennom en venn om en som gjorde jobben for 3000.-. Vedkommende driver for seg selv på landet, men han som tipset meg hadde brukt han før og hadde bare godord. Dette er i mjøsregionen. Endret 29. mai 2015 av Fjellvåken Lenke til kommentar
Myoxox Skrevet 29. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2015 Sendte en mail rundt til flere samtidig, så får se hva som er billigst. Blir vell så jeg gjør det. Bedre å gjør det nå enn å vrake bilen når det går galt. Burde jo kunne gå an å sjekke dette da, men best å være på den sikre siden, ja. Noe mange antagelig glemmer er at ikke bare kjørelengde, men alder har også noe å si. Prisen er grei, du sparer antagelige 2-3000 vs. merkeverksted. Jeg hadde nylig en Mazda 323 og fikk tilbud på kr 5000.- Ikke merkeverksted, men firma med flere ansatte etc. Imidlertid fikk jeg tips gjennom en venn om en som gjorde jobben for 3000.-. Vedkommende driver for seg selv på landet, men han som tipset meg hadde brukt han før og hadde bare godord. Dette er i mjøsregionen. Åja, bor i Trondheim jeg. Tror alikevell jeg vil gjør det med kvittering. Så har jeg bevis ved evt. salg av bil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Prisen varierer veldig etter hva som må/bør byttes. Selve remmen koster bare noen hundrelapper, men ofte byttes løpehjul, strammehjul, vannpumpe med pakninger etc når man først har tatt det fra hverandre. Jeg kjipet inn på min gamle Astra-G da jeg byttet rem for 2 år siden, nå må jeg av med alt igjen fordi vannpumpen er gåen. Dersom man bytter alt som er anbefalt på Astra (1.6 16V DOHC XE16XEL) kommer delene alene på ca 3000, og jobben tar ca 3 timer. På den gamle Opel 1.6 SOHC 8V-motoren byttet man enkelt denne på en times tid, og delene kostet under 1000. For Golf IV spørs det hvilken motorkode du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå